Overgeven van het hoesten!

Hallo allemaal,

Ik begin me nu toch een beetje zorgen te maken…Milou van 11 maanden hoest al een aantal weken flink. Vooral wanneer ze 's ochtends uit bed komt is het echt niet meer normaal Ze hoest zo erg dat ze er steeds van moet overgeven. Vanaf dinsdag heeft ze al koorts en zaterdag zijn we naar de huisartsenpost geweest en ze had idd een beginnende longontsteking. We hebben antibiotica gekregen, maar ze had gisteren de hele dag nog steeds 38,5. Waar ik me het meest zorgen over maak is dat ze zoveel over moet geven van het hoesten. Vanochtend heb ik pap gegeven, dat ging redelijk. Na 30 min ging ik naar mijn werk, mijn man past vandaag op en ze moest huilen dat ik verrok en van het huilen moest ze weer hoesten en dus ook weer overgeven. Alles er weer uit. Dit gebeurd nu wel 2x per dag…is dit normaal?
Moet ik hier verder nog iets mee? Ik ben zo bang dat ze dadelijk helemaal een hekel aan eten gaat krijgen omdat ze het van het hoesten er toch allemaal weer uit komt

Groetjes

Jeetje, wat naar zeg!

Ik zou ook deze ontwikkeling van het overgeven even melden aan de arts. Blijkbaar werken de medicijnen niet helemaal zoals gepland. Ik heb (gelukkig) weinig ervaring met dit soort dingen, maar zou het lijntje met de arts toch kort houden.

Sterkte voor jou en de kleine!

Liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik denk dat ik idd dadelijk maar even ga bellen. Het blijft lastig.
Milou kan altijd wel snel overgeven, Dat had mijn andere dochter (nu 3,5 jaar) ook toen ze klein was. Als ik net een hapje teveel eten geeft of als ze iets echt vies vinden, dan komt het er met een hele straal weer uit. Heel irritant.

Hallo,

Heb net gebeld en om 16.30 uur een afspraak gemaakt.
Mijn man heeft net een potje fruit gegeven en dat heeft ze voor 2/3 op, Dus dat is weer mooi! Tot op heden heeft ze dat ook niet teruggegeven.
Ze wil wel gewoon eten, al moet je wel haar handjes vasthouden, anders dan wil ze niet en pakt ze de lepel.

Ze heeft ook nog steeds koorts…6 dgn vind ik wel heel lang!

heerst er kinkhoest in de omgeving? want toen mijn dochter dat had was het ook overgeven geblazen door het hoesten maar kan me niet herinneren dat ze koorts had das er geen verschijnsel van volgens mij. maar zou het toch even vragen. maar als het dat is is het toch alleen maar uitzieken want zijn geen medicijnen voor.

Liefs Michelle

Ik vind het ook wel iets van kinkhoest weghebben hoe je het omschrijft.
Overgeven van het hoesten deed rico met zijn laatste verkoudheid ook. ja hij doet dat wel vaker ivm reflux maar toen zag je ook echt dat het geen eten was maar pure gal en slijm.
zijn luchtwegen waren flink geeirriteerd en vaak als ze zo moeten hoesten komt dat er wel uit. ik zou even de dokter bellen en vragen of ze dit in ieder geval kunnen overleggen, maar zou toch beter een afspraak maken tegen mij zeiden ze namelijk; met die dingen kun je niet voorzichtig genoeg zijn en ze zien je liever daar dan elke dag op de stoep staan als het gewoon mis is dan helemaal niet.

Ik heb ook aan kinkhoest gedacht. Op internet kwam ik idd tegen dat ze dan veel overgeven na het eten.
Vanmiddag om 16.30 uur ga ik in iedere geval naar de huisarts,
Misschien kunnen ze iets geven om het hoesten te minderen. Dan houdt ze in ieder geval haar eten binnen, want dat begint toch wel heel lastig te worden.
Mijn man heeft vanochtend de temp. opgenomen en ze had 36.8. Zou dan vootr het eerst geen koorts meer zijn. Ik werk dichtbij mijn huis, dus ik ga zo even naar huis om polshoogte te nemen

Nu vind ik wel dat Milou snel en gemakkelijk overgeeft. Ook als ze geen zin heeft om te eten en je geeft een hapje teveel of ze verslikt zich in brood of zo, dan is het direct overgeven. Mijn ander dochter (nu 3,5 jaar) heeft dat ook altijd erg gehad, Zeker als ze ziek/verkouden zijn dat is het veel spugen. Hebben jullie kindjes dit ook?

Sophie spuugt nu nooit meer. Vanaf 1,5 jaar stopte het. Ik hoop dat dat met Milou ook het geval is!

kan heel goed zijn hoor dat t er gewoon bijhoort, ik zelf ben ook een makkelijke spuger maargoed ik weet inmiddels wel hoever ik kan gaan met eten. dus waarschijnlijk gaat het goed wanneer ze zelf kunnen aangeven hoeveel ze kunnen eten.

ben benieuwd hoe t gegaan is bij de huisarts. overigens is het nu natuurlijk ook wel zo dat de luchtwegen van milou al aardig geiriteerd zijn waardoor ze blijft hoesten, dus idd iets vragen voor iets verzachtends voor d’r keeltje is absoluut een aanrader. wel even nagaan of het kan ivm de medicijnen die ze nu krijgt, anders iets van vsm ofzo halen. dan kan in ieder geval d’r keeltje een beetje bijkomen en zal de irritatie ook sneller verholpen zijn.

hoop dat t snel voorbij is voor je. beterschap in ieder geval.

liefs,
Rinske

@ Wil,
ik snap je antwoord maar in Nederland wordt 96 procent van de kinderen ingeënt tegen kinkhoest. Toch is er om de twee of drie jaar een kinkhoestepidemie die ook ingeënte kinderen treft. Dat komt onder andere omdat het vaccin niet honderd procent tegen kinkhoest beschermt.

@Fem116: hoe gaat het nu met Milou? en wat zei de dokter

Hoi hoi,

even over de kinkhoest… die kan je idd gewoon nog krijgen, maar dan wel in mildere vorm… mijn neefje en nichtje hebben het allebei gehad en die zijn beiden toch ook ingeënt…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

als je niet laat enten wil dan kunnen ze om het hard te zeggen er aan dood gaan omdat het dan veel en veel erger is als dat ze wel ingeent zijn. Mijn dochter heeft het ook gehad toen ze 6 was en je wordt er niet vrolijk van maar ze overleven het wel ze heben het vaak alleen heel erg benauwd en moeten echt het slijm ophoesten. zonder enting belanden ze sowieso in het ziekenhuis. is een ziekte die 100 dagen duurt waren lange dagen en nachten kan ik je vertellen vooral omdat zij er ook astma bij had. der vader kreeg het ook maar doordat hij geen astma had merkte je wel heel goed het verschil.

Liefs Michelle