Overgeven 's avonds

Senne heeft deze week 2 keer over gegeven vlak voor ze ging slapen.
Dinsdag was ze de hele dag een beetje koortsig maar verder is er niets aan de hand.

Dinsdag had ze de laatste fles op (120 cc) en vandaag maar 10 cc van de fles.

Wie weet wat dit zou kunnen zijn? Is het teveel geweest, de laatste fles?
(groente krijgt ze rond 1630 met yoghurt na)
Ze heeft dinsdag en vandaag ook nog een beetje groente van ons op en een paar hapjes yoghurt van ons geproefd… kan dat kwaad?

Groetjes van Sascha en Senne

Gewijzigd door - Sascha en Senne op 27 May 2010 19:35:41

hey Sascha, Hoe laat krijgt Senne die laatste fles? Al vlug na het warm eten?

Moeder van dochter Leonie 13-12-2009
Geboorte gewicht: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm

Kan teveel zijn geweest inderdaad, zeker als ze al wat koortsig was. Als je zelf niet lekker bent, moet je er ook niet aan denken om een plens warme melk te krijgen.

Je zou de fles wat lichter verteerbaar kunnen maken door 1 schepje minder voeding erin te doen. Dus bijv. 120ml met 3 schepjes i.p.v. 4.

Andere optie is om niet alles ineens te geven maar in 2 gedeeltes met een uur tijd ertussen.

Groetekes, Sje

quote:
Kan teveel zijn geweest inderdaad, zeker als ze al wat koortsig was. Als je zelf niet lekker bent, moet je er ook niet aan denken om een plens warme melk te krijgen.

Je zou de fles wat lichter verteerbaar kunnen maken door 1 schepje minder voeding erin te doen. Dus bijv. 120ml met 3 schepjes i.p.v. 4.

Andere optie is om niet alles ineens te geven maar in 2 gedeeltes met een uur tijd ertussen.

Groetekes, Sje

Dinsdag had ze de groente om 1630 gekregen en de melk om 1930
Ze moest 1 keer vreemd hoersten en toen kwam het eruit.

Gisteren had ze om 1700 gegeten maar maar 10 cc gedronken om 1900

Als ze nou om 1700 eet, zou ze dan ook tot de volgende ochtend 7 uur mogen slapen?
Ik heb nl het idee dat ze voor de nacht gaat slapen als ik ze dan naar bed breng. daarom wil ik haar laatste melk ook nog geven voor ze gaat slapen, dan hoef ik haar niet meer wakker te maken.

16.30 groenten en 19.30 melk is vrij normaal, dus dat zou niet de reden moeten zijn dat ze teveel krijgt en/of het eruit gooit.

Gezien ze ook koortsig is geweest kan het goed dat er toch iets van een virusje dwars gezeten heeft.

Ik zou het proberen met 1 schepje voeding minder in het water. Dan is de melk lichter verteerbaar. En drinkt ze om 19.30 maar weinig, ook goed. Blijkbaar heeft ze dan echt niet meer nodig en kan ze gewoon de nacht in.

Verder zit ze in een sprong, dus het kan ook goed zijn dat dat haar dwars zit en dat ze daardoor wat koortsig is geweest, slechter drinkt etc.

Groetekes, Sje

Als ik het schema nu verander zodat ze na d’r avondeten geen fles meer krijgt, is dat een probleem?

Moet ze nu de dag nog “afsluiten” met een fles of hoeft dat niet.

Vandaag is een andere dag omdat het zondag is maar zo ziet de dag er tot nu toe uit:
800 fles 180
930 fruit
1030 slapen
1300 wakker (!)
1315 fles (180) en boterham
1600 slapen

Nu denk ik dus dat ze om 1700 wakker wordt en dat ik dan een fles geef en om 1800 uur met ons mee eet. Als ik het andersom doe drinkt ze niet meer (en ben ik bang dat ze spuugt) Dan om 1930 naar bed…

Hoe vinden jullie dit schema?

je schema ziet er pima uit hoor daar streven wij nu al naar de mijne is bijna 6 maanden oud. of ze de dag met een fles moeten afsluiten, tja bij ons moet dat haast wel anders slaapt hij echt niet maar weet niet hoe dat met 10 maanden gaat. iig succes ermee en sterkte!

Ze is om 1700 wakker geworden en heeft toen 150 gedronken.
Om 1800 groente. Zal je net zien dat ze er geen zin in had en nog geen half bordje op heeft gegeten Daarna yoghurt.

Opa en Oma waren er dus daar nog even mee gespeeld en om 1915 pyjama aan en naar bed. Ben benieuwd hoe de nacht gaat.

succes!

Ze heeft de hele nacht doorgeslapen (eigenlijk niet maar dat kwam doordat ze zoveel moest hoesten)

Ik ben benieuwd of ze dit ritme vol kan houden…