Overgeven na voeding

Hallo moeders en vaders,

Ik maak me wat zorgen over mijn zoon. Hij is op dit moment 4,5 maand oud. Sinds 3 dagen geeft hij over wanneer ik hem de borst geef.

Ik heb gisteren het CB gebeld en men vertelt mij dat het aan de pap kan liggen die ik aan hem geef. Gisteren heb ik een ander soort pap gegeven en ja hij heeft niet overgegeven.
Maar volgens mij ligt het helemaal niet aan de pap die hij krijgt. Dit, omdat iedere keer wanneer ik hem de borst geef, begint hij na de voeding gelijk over te geven…

Kan het aan mijn borstmelk liggen?? Ik eet hardstikke gezond! Ik drink geen coffee, ik rook niet, gebruik geen medicijnen, en drink geen cola etc.

Ik weet het even niet meer…

P.s heb het titel veranderd. hopelijk is dit veel duidelijker

Gewijzigd door - Babyface op 15 Feb 2009 09:18:07

Hoi,

Ik zie dat je net nieuw bent, dus wil je meteen even een tip meegeven. Als je een titel aanmaakt wil je dan een titel aanmaken met betrekking tot je probleem. Als iedereen als titel help, ik maak me zorgen of iets dergelijks aanmaakt kun je niet in een oog opslag zien of het een topic is die je wilt lezen of niet. En de kans is groot dat je op die manier sneller reacties hebt.

Helaas kan ik je verder niet helpen met je probleem.

Heel veel sterkte in ieder geval en hoop dat het overgeven snel stopt.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb er geen ervaringen mee (geef zelf nl geen BV meer), maar het lijkt met niet dat het aan de BV kan liggen. Volgens mij maakt jouw lichaam de juiste melk met de juiste voedingsstoffen voor je kindje. Ik zou me daar geen zorgen om maken.

Kan het misschien zijn dat hij het heel gulzig drinkt? Misschien gebruikt hij wel te veel kracht en schiet het zijn keel en maagje in waardoor hij het minder goed kan verwerken en het daardoor terugkomt. Hij krijgt nu natuurlijk ook pap en dat is een stuk dikker. En zijn er de afgelopen dagen nog andere dingen die anders zijn aan je zoontje?

Ik gebruikte Johannesbroodpitmeel om de melk wat dikker te maken. Ik geef natuurlijk flesvoeding, maar ik geloof dat het ook mogelijk is om dit met BV te geven. Heb alleen zelf de verpakking niet meer met de beschrijving daarvan.

Hopelijk kan je hier iets mee. Succes in ieder geval

Er heerst wel van alles he. Ik heb vanmorgen ook mijn ontbijd op snelle manier verteerd zeg maar. Kijk het inderdaad even aan en anders cb contact op nemen of de ha. Weet niet of jij een consultatie of concentratiebureau hebt (consternatie noemen ze het ook wel eens )

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Een reactie op papa die hem niet goed bevalt in de zin van een kleine allegische reactie kan vaak doorwerken op al het nadere eten dat een kindje doet. De maag is tenslotte van streek gemaakt. Wat je zou kunnen doen is de voeding die je naar de pap geeft even kolven en hem die in de fles geven. Zo kan je het drinken wat reguleren. En soms helpt het om andere pap te gaan geven of om deze op een ander tijdstip te geven.
Maar waarom geef je hem pap??? Ik bedoel als je alle voedingen b.v. geeft heeft hij daar genoeg aan. Dan hoef je tot de zesde maand er niet aan te beginnen.

Maar het kan ook goed een virus zijn zoals al genoemd hier er heerst op moment van alles hier is ook weer de hele kiet ziek.

Groetjes

lon106

Nutriton te koop in de bij kruidvat etc. is johannesbroodpitmeel. en is bij exteem spugen. Kan bij bv gegeven worden. Maar als je kindje alleen een virus heeft zou ik het niet gebruiken het ligt nl zwaarder op de maag.

Heeft je kindje genoeg plasluiers? dit is belangrijk ivm uitdrogen. als dit niet zo is gelijk huisarts waarschuwen…

Sterkte

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Misschien heb je een sterke toeschietreflex en krijgt je kindje te snel te veel binnen, waardoor hij moet overgeven.

hoi
het ligt echt niet aan je borstvoeding.maar je moet eens nagaan vanaf waneer dat hij het doet en hoe zijn ontlasting is al je borstvoeding geeft is dit vaak geel mosterd achtig maar kijk of hij wel alles verteerd of dat er witje kleine bolletjes inzzitten dan drinkt hij indd te gulzig en gaat het hem te snel dus ze geven dan melk terug en verteren sommige delen melk niet. ook kun je eens kijken of zjn tandjes beginnen op te spelen meerder factoren hiervan zijn ook terug geven van melk diaree minder goed drinken kwijlen enz maar er moet een reden zijn hou je hem anders vast komt ie vaker of juist minder tis even gissen maar je komt er wel achter.
maar ik zou ook de pap even laten dan als het begonnen is na de pap kan indd een alergie zijn alles wat veranderd is na dat ie begon moet je efe voor jezelf op schrijven en checken wat het kan zijn.

Your the best thing that ever happned to me!!!

Ik moet wel even erbij zeggen dat ook al gaf ik alleen borstvoeding, hij nog steeds overgaf. Ben hiermee naar het cb gegaan. En er is mij verteld dat er nou eenmaal babies zijn die overgeven. En ja hij drinkt best gulzig. Hij is ook een hele wilde baby.

Ik zal de pap even laten. Alleen zal hij dan niet ineens meer honger hebben.?? Ik ben er nu eenmaal mee begonnen… OF kan ik er gewoon mee stoppen tot 6 maanden??

Ben even in de war (schaam me hiervoor dat ik een fout maak) Het cb vindt het ok dat ik fruit, groente en pap geef. MAar als jullie vinden dat het nog te vroeg is om gelijk met alles te beginnen, dan stop ik gelijk met het geven van pap.

Groetjes, Johanna

Hoi,
Je hebt geen fout gemaakt, je hoeft je niet te schamen. Het CB zegt dat kinderen vanaf vier maanden naast borstvoeding ander eten mogen hebben. Het heeft alleen weinig zin, de darmpjes zijn nog niet voldoende ontwikkeld om ander eten goed op te nemen.
Na 6 maanden kan je langzaam aan beginnen met bijvoeden, maar tot zeker 1 jaar blijft borstvoeding het hoofdvoedsel.
Spugen is inderdaad niet erg. Zolang je zoontje maar goed plast, blijft groeien en vrolijk is, is er niks aan de hand.
Succes!

Alleen als je merkt dat het spugen problemen geeft wel even aan de bel trekken. Morgan gaf altijd nog uren na haar eten op en dat is zuur, dat deed ze op een gegeven moment zoveel dat ze er pijn van kreeg in haar keel. Toen zijn we overgestapt op Nutrilon AR (anti reflux) en nu op Nutrilon met nutriton (dit laatste kun je dus ook geven als je bv geeft) omdat we het af willen bouwen. De ooirzaak van haar spugen is verholpen.

Groetjes,

Michèle

ja over dat bijvoedeno f het nu wel of niet slim is mee te beginnen zijn kinderartsen het nog niet overuit, ergens is het wel slim anderzijds weer minder.
dat mensen bij hoog en laag beweren dat het niet slim is is gewoon onzin, ze zijn er alleen nog niet overuit wat nou het slimste is.
mijn ka zit is altijd bij die vergaderingen aanwezig dus hij zal het wel weten.
in rico’s geval was het wel beter met bijvoeding te beginnen omdat hij de melk niet binnen kan houden. hij groeide minder goed en nu met bijvoeding ziet hij er toch een stuk gezonder en fitter uit, kun je mij niet vertellen dat zijn lichaam die stoffen niet goed genoeg op zou nemen

Tuurlijk nemen ze de stoffen al op, als dat niet zo zou zijn komt het exact hetzelfde uit als dat het er in ging, en ja het is een smurrie maar niet dezelfde. Het enige is dat bijvoeding nog niet het hoofdbestanddeel van levensbehoefte is nog. Dat is melk voorlopig. Het heet niet voor niks bijvoeding.

Groetjes,

Michèle

ja precies, maar zoals ik al eerder zei, voor rico is het geen bijvoeding meer. is echt noodzakelijk dat hij het elke dag eet

Ja das waar, wel jammer dat je alleen nog niet naar 6 maanden voeding mag he

Groetjes,

Michèle

ja precies, want ik denk dat het dan pas een fles zal vervangen. tot die tijd moeten we het toch met een spugert doen

Grote wasjes kleine wasjes stop ze in de wasmachine… effin je kent hem denk ik wel.

Groetjes,

Michèle

het gaat iets beter met het spugen. Ik heb gemerkt dat het alleen bij borstvoeding gebeurd. Het eten neemt hij heel goed op en hij smult iedere keer als hij een fruithapje krijgt

Wat ik heb gedaan is als ik voelde dat er heel veel melk uitkwam even tegen mijn borst aandrukte tot de vloed over was en dan hem weer laten drinken. En dat gaat vele malen beter. Hij drinkt wel heel gulzig, maar hij geeft niet zo veel over.

Volgens het CB hier in Noorwegen, mag ik gewoon met bijvoeding beginnen. Hun zien het probleem er niet van in om iets ieder te beginnen. En met het eten, ja hij eet max 3 eetlepels, dus dat is ook niet echt veel.

Groetjes!

ik zie ook geen rede waarom je het niet zou doen maar goed daar verschillen de meningen idd erg over.