Overgeven na pil

Heey,
Ik ga weer eens jullie advies vragen
Ik slik nu alweer een tijdje de pil, maar elke keer in de eerste week wordt ik er zo misselijk van 's nachts, dat ik over mijn nek ga…
Dan is de pil dus niet meer veilig, en als we ‘het’ ervoor hebben gedaan, is dat eigenlijk ook gevaarlijk…
Daarna zou het dus een week moeten doen met condoom, dus… waar slik je dan de pil nog voor??
Heeft iemand tips hoe ik hier af kan komen, of gewooon oop iets anders overstappen?
Heeft er bijvoorbeeld iemand ervaring met de nuvaring?
Ik slik btw microginom 30 (hele lichte pil).
Bedankt!
Liefs, Anne

Ik zou het even met de ha opnemen. Ik slik nu ook mircoginom 30 en ik heb geen last, hiervoor slikt ik Femodeen en na 6 jaar werd ik daar ziek van. Bleek dat ik er niet goed meer tegen kon. Dat schijnt te kunnen gebeuren. Dus laat het even nagaan. Ineens spontaan zwanger zit je denk ik ook niet op te wachten.

Groetjes,

Michèle

Ik mag ivm een bloedafwijking niet meer aan de pil. Ik heb een strip opgemaakt en dat koste me bijna mijn leven!
Voor mij blijft er niks anders over dan een spiraaltje, en hoewel ik er nog geen ervaring mee heb, lijkt mij dat ideaal. Je hebt er 5 jaar geen omkijken naar, en het is net zo betrouwbaar als de pil.
Maar ik denk dat je wel eerst even met je ha moet bespreken wat goed is voor jou. Als je de pil handig vind, dan is een andere pil misschien een optie.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik zou in overleg met de huisarts overstap naar een andere pil overwegen.

Groetekes, Sje

Ik werd toen ik ooit in een ver verleden begon met de pil ook misselijk ervan. Mijn huisarts heeft me toen aangeraden om hem 's ochtends te nemen ipv 's avonds. Bij mij heeft dat geholpen. Misschien de moeite van het proberen waard? Elke dag overgeven is ook niets!

Hoop dat het werkt!

liefs, Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hey hey
ik zou eens een andere pil proberen als ik jou was.

Ik helaas, kan geen enkele pil verdragen; krijg last van bijna alle bijwerkingen … mijn lijf is kennelijk behoorlijk gevoelig voor hormoontjes (ook tijdens zwangerschap enzo…). Dus hier gewoon regenjasje :S

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ik heb al jaren de Nuvaring omdat ik nogal dikwijls een pilletje vergat… Heb er alleen maar goede ervaringen mee. Ik en mijn man hebben er ook geen last van in bed, maar sommige vrouwen wel. Maar je kan hem dan wel even uitnemen en daarna terug plaatsen, zonder onbeschermd te zijn.

Ok, ik ben nu eerst aan het proberen om hem in de ochtend te nemen.
Als dat niet werkt, dan ga ik misschien ook maar een keer nuvaring proberen.
Anders kan ik altijd nog een andere pil proberen.
Bedankt!
Liefs, Anne

Ok, ik ben nu eerst aan het proberen om hem in de ochtend te nemen.
Als dat niet werkt, dan ga ik misschien ook maar een keer nuvaring proberen.
Anders kan ik altijd nog een andere pil proberen.
Bedankt!
Liefs, Anne

ik ahd eerst diane 35 en nu microgynon 30.
omdat ik zo moe ben enzo wilde ze kijken of het aan de pil kon liggen.
verder vond ik diane 35 erg fijn.
als 30 te hoog is kun je microgynon 20 proberen, of de YAZ 24+4 pil.
daar zit nauwelijks wat in, en er zitten 24 anticonceptie pillen in en 4 pillen waar niks in zit die je aan het einde van de 24 pillen moet nemen, dit omdat je dan de pil niet zo snel weer vergeet in te nemen.
alleen voor 3 maanden moet je dan 19 euro nog wat bijbetalen dus ik had zoiets van: no way…
waarom gebruik je niet de prikpil?? daar zitten totaal geen hormonen in, behalve dan het hormoon die beschermt tegen zwangerschap…als ik het goed heb dan

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik moet nu helaas ook de pil zelf betalen:S Dus dat zou voor mij niet zo uit maken.
De prikpil, is dat niet zo’n staafje onder je huid?
Daar heb ik namelijk allerlei verhalen over gehoord, dat hij niet goed geplaatst was, en dat hij kwijtraakte in het lichaam…bbrrr…
Liefs, Anne

Heb jij geen aanvullende verzekering Anne of denkt die dat niet??

Groetjes,

Michèle

Wel een aanvullende verzekering waar ik me scheel voor betaal, maar de pil valt onder je eigen risico:S
En daar kom ik natuurlijk nooit aan.
Liefs, Anne

Wat bealchelijk. Ik betaal ook best veel, maar me pil wordt echt vergoed, en bij mij doen ze het in delen. Ik betaal een deeltje eigen risico en de rest betalen hun.

Groetjes,

Michèle