Overgeven in bed

hallo allemaal,

We zijn allemaal stevig aan de buikgriep geweest. Mijn dochtertje blijft echter overgeven in haar bed. Het gekke is dat ze overdag vrolijk en levenslustig is, overal zin in heeft. Ze gaat ook rustig slapen, maar wordt rond 22.00 uur wakker en geeft over. Dit is nu al drie dagen zo. Het is zo sneu, ze moet dan terwijl ze moe is in bad en alles moet verschoond worden.
We hebben al geprobeerd (op advies van de dokter) om overdag groene groenten, melkproducten en vleeswaren te vermijden en alleen licht verteerbaar voedsel te geven, maar nog geeft ze over zodra ze slaapt.
Nu zij iemand dat het misschien helpt om het hoofdeind omhoog te doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes

jantje

Mijn dochter heeft reflux gehad, dan wordt ook aangeraden om het hoofdeinde omhoog te zetten. Dat werkte wel aardig. Bij reflux spelen er meer dingen mee, maar het hielp wel.

Overigens ik weet niet of ze dat heeft, maar kinderen met een ooronsteking geven ook over.

Groetjes,

Michèle

Bedankt voor je reactie! Ze had wel vorige week een loopoor… Maar verder heeft ze geen koorts. Ook klaagt ze niet over een zeer oor. Het kan misschien ook wel de boosdoender zijn…
Misschien toch maar weer contact met de huisarts opnemen.

Groetjes

jantje

Koorts hoeft ook niet he en pijn ook niet. Morgan heeft met 8 maanden een dubbele ooronsteking gehad. Ik heb geen kik gehoord van der dus dat zegt heel weinig. Laat het even nakijken. Baad het niet schaad het niet.

Groetjes,

Michèle

Diego had ook last van Reflux,
wij hebben dan een speciaal reflux kussen gekocht en dat was wel beter.
Omdat ze zo schuin slapen zou normaal hun eten beter moeten binnenblijven.
Ik zou persoonlijk toch ook nog even langs de kinderarts langslopen.

Groeten
Tanja

Hoi,

Hier werd een aantal maanden geleden het eten ook uitgespuugd, maar dat was om aandacht te trekken.
Soms moesten we 2x achter elkaar het bed verschonen.
Een enkele keer zat het in het hele gezicht en haar en soms alleen over het dekbedje en kussentje.
En dat ging een week zo achter elkaar.
Toen stopte het een tijdje.
Ik ben namelijk erg streng en heb haar flink toegesproken dat dit zo niet kon.
En toen hield ze er mee op. Was zo geschrokken van mamma s boze gezicht dat ze t niet meer durfde.
Helaas een aantal weken hetzelfde verhaal, weer flink boos geworden en tot op heden niet meer gedaan.
De hele kamer stonk ernaar. Echt smerig!
En maar wassen. Ja, de wasmachine heeft hier overuren gedraaid!

Hoe oud is jouw kindje?
Kan het ook aandachttrekkerij zijn. Misschien wil je kindje ook niet op bed om te slapen en liever beneden blijven, zoals bij ons toen.

Groetjes Lisan.

Hopelijk ten overvloede, maar als je het hoofdeind omhoog doet:
2 cm is genoeg.

M.

quote:
Bedankt voor je reactie! Ze had wel vorige week een loopoor... Maar verder heeft ze geen koorts. Ook klaagt ze niet over een zeer oor. Het kan misschien ook wel de boosdoender zijn... Misschien toch maar weer contact met de huisarts opnemen.

Groetjes

jantje

Met een loopoor moet je sowieso naar de dokter! Richtlijn is: als een loopoor na 1 week nog steeds lekt–> naar de dokter om te laten checken.

Als een loopoor binnen een week niet meer lekt, moet je 2 weken nadat het begonnen is met lekken naar de dokter om te laten chechen of het trommelvlies inmiddels weer goed dichtgegroeid is. Is het niet goed dichtgegroeid, dan laat de huisarts je weten wanneer je weer terug moet komen.

Groetekes, Sje

In de kerstvakantie hebben wij hetzelfde gehad, overdag levendig en vrolijk maar 's avonds begon het spugen. Dit was inderdaad ook een buikgriepje want wij kregen het vlak daarna. Overdag leek er niets aan de hand tot hij zijn diepe slaap inging. Als hij de eerste partij rommel er uit had gegooid, namen we hem bij ons in bed zodat we er waren als hij weer moest spugen. Gelijk douchen deden we niet, want hij sliep nog half en wilden hem niet helemaal wakker maken. Dan maar 's morgens onder de douche.

Wij hebben hem op een badlaken gelegd (goed stevig onder het matras vastgelegd) en zo hoefden we alleen zijn slaapzakje te verwisselen, zijn gezichtje even schoon te maken en de badhanddoek in de douche te gooien. Nieuwe badhanddoek er onder en hij was meteen weer vertrokken naar dromenland. Oké, wij hadden niet zulke goede nachten met een ziek kind naast ons, maar goed…risico van het hebben van kinderen