Overgang naar ander drinken/fles

Jurian mag nu ook andere drinken gaan drinken. Bijvoorbeeld water/thee/diksap etc. maar hij wil het niet!! Ik ga hem niet verplichten maar zou het toch fijn vinden als hij wat anders ging leren drinken…

Nu krijgt hij drinken aangeboden in een anti lek beker van Nuby. Kan het kwaad om het aan te bieden in de fles waar hij alle voedingen uit drinkt? Hoe hebben jullie kindjes dit geleerd ander drinken/andere fles?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mijn kleine is nog lang niet zover, maar vroeg me af vanaf wanneer ze ander drinken mogen en kom je dan niet in de knel met maximaal 1 liter per dag? Of mogen ze onbeperkt water etc?

mini-boy, aan mij heb je dus eigenlijk niet zoveel

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Die 1 liter heeft puur te maken met de flesvoeding, de melk dus. Niet met de hoeveelheid vocht in totaal.

Enne, hier ook nog geen fan van andere drankjes. Soms een paar slokjes sap of water, maar toch voornamelijk nog melk. Hij krijgt het wel in een tuitbeker, vindt het niet zo’n fijn idee om het ook in een flesje te doen. Weet dat ze het op de creche wel doen, maar de fles is in mijn beleving voor melk. Maar ja, je kan het altijd proberen. Ik zou er niet te lang mee doorgaan, hij moet toch leren drinken uit een beker en te lang aan sap uit een flesje sabbelen is niet goed voor de tandjes.

Groetjes!

grr wat doe je dan ook op mijn topic Saro? haha gekkie … ik heb genoeg tips / advies van je gekregen dus mag jij mijn topic wel even lenen

ze geven het advies om dit bij 5 / 6 maanden te doen, mag eerder maar liefst dan water. Ze zijn nog geen zoet gewend dus kan je beter iets geven wat niet te zoet is. Heb je eenmaal zoet gegeven dan is het moeilijk om water aan te bieden wat dat vinden ze niet lekker. Snap? dus thee/water of diksap (maar dan erg verdunt) heeft hier de voorkeur… water mogen ze dacht ik wel onbeperkt maar daar heb je helemaal geen tijd voor want je moet het natuurlijk ook niet net voor het eten doen… dan hebben ze geen honger meer. En net na de fles hoeven ze hem niet. Meestal wordt er zo 1x per dag (als ze half jaar zijn) een flesje ander drinken aangeboden en zit je als het goed is met je voedingen al op 800 dus heb je nog 200 tot je aan een liter zit… Maar ook is het dan de bedoeling dat ze die middag fles laten vervallen voor diksap of ander drinken.

ja vond het in mijn beleving ook zo van fles is voor flesvoeding. tuitbeker of gewone beker is voor andere drinken … maar dacht misschien help ik hem wel door eerst uit de fles het te leren drinken en daarna over te stappen op een tuitbeker/drinkbeker…

Mini-boy: dank je. Ik zal nu snel deze topic verlaten, haha

Nee … niet weggaan…! blijven meedenken

Hey mini boy…

Ik heb nieuw drinken gevonden wat ons Aaron Super LEKKERRRRR…vind!
bij Etos/kruidvat/AH etc… hebben ze glazen flessen van Friso in 2 soorten.
Ons Aaron vind de gele fles zo ontzettend lekker…dus die geef ik ieder dag zo’n 120ccmet ene liga…zo op hoor!
Probeer die eens!

Gr, Danielle

Hoi Mini-boy,

Vanaf 6 maanden mogen ze andere dingen dan melk drinken. Maar noodzakelijk is het dan nog niet hoor. Het is dan meer om ze alvast een beetje voor te bereiden op iets anders. Bij 7 maanden vervalt er een fles en dan moeten ze echt andere dingen gaan drinken. Tenminste moeten je kindje geeft vanzelf wel aan of ze er behoefte aan hebben of niet.

Met 6 maanden heb ik Tim heel af en toe iets anders gegeven zoals diksap, thee en vruchtensap van Olvarit maar hij moest er niets van hebben. Dus of niet lekker of geen dorst denk ik. Met 7 maanden verviel er een fles en ging hij ineens wel diksap drinken. Liever had ik thee gegeven, maar dat lust hij echt niet. Ik geef hem nu of diksap of vruchtensap van Olvarit. Vind hij allebei erg lekker.

De tuitbeker is hier ook nog geen succes. Met 6 maanden heb ik ander drinken in de speenbeker geprobeerd om eerst aan de sap te wennen. Maar daar dronk hij dus niks van. Met 7 maanden begonnen met sap in de beker en dat dronk hij wel. Daarna met de tuitbeker, maar hij ligt er alleen maar mee te spelen en in de tuit te bijten. Maar ik blijf het proberen, want soms doe ik het na een kwartier in de speenbeker en dan drinkt ie het zo leeg. Dus ik weet dat het er niet aan ligt dat hij geen dorst heeft. Blijf het aanbieden in de tuitbeker en telkens na een tijdje klooien gaat hij er toch uit drinken. Ze moeten het dus echt even doorkrijgen denk ik.

Groetjes,
Sandra

Onze oudste wilde ook niet over op ander drinken. Toen kwamen we erachter dat ze gewoon aan die koude plens moest wennen. Ze was tot dan toe gewend geweest om alles warm te krijgen.

Dus we zijn haar sap wat gaan verwarmen. Elke dag wat minder verwarmen tot ze eraan gewend was om het koud te drinken en toen ging het prima!

Groetekes, Sje

oh dat is ook nog een tip…

Jurian zit denk in een sprongetje… eet slecht (doet hij natuurlijk altijd al … maar nu gaan de flessen echt niet leeg) en meneer is om half 7 wakker ipv dat ik hem om 8 uur wakker moet maken… Ik probeer het wel te rekken tot half 8/8 uur… de fles van 16 uur drinkt hij maar amper 90cc op en anders makkelijk 200… Dus denk dat ik die morgen er gewoon aflaat en hem diksap aanbiedt … (verwarmt)…

Yep, sprongetjestijd ook in huize Jurian! Welkom bij de club…

gna gna…

}

Hmm…dat moest een duiveltje zijn en geen mislukte smiley…