Hoi Mini-boy,
Vanaf 6 maanden mogen ze andere dingen dan melk drinken. Maar noodzakelijk is het dan nog niet hoor. Het is dan meer om ze alvast een beetje voor te bereiden op iets anders. Bij 7 maanden vervalt er een fles en dan moeten ze echt andere dingen gaan drinken. Tenminste moeten je kindje geeft vanzelf wel aan of ze er behoefte aan hebben of niet.
Met 6 maanden heb ik Tim heel af en toe iets anders gegeven zoals diksap, thee en vruchtensap van Olvarit maar hij moest er niets van hebben. Dus of niet lekker of geen dorst denk ik. Met 7 maanden verviel er een fles en ging hij ineens wel diksap drinken. Liever had ik thee gegeven, maar dat lust hij echt niet. Ik geef hem nu of diksap of vruchtensap van Olvarit. Vind hij allebei erg lekker.
De tuitbeker is hier ook nog geen succes. Met 6 maanden heb ik ander drinken in de speenbeker geprobeerd om eerst aan de sap te wennen. Maar daar dronk hij dus niks van. Met 7 maanden begonnen met sap in de beker en dat dronk hij wel. Daarna met de tuitbeker, maar hij ligt er alleen maar mee te spelen en in de tuit te bijten. Maar ik blijf het proberen, want soms doe ik het na een kwartier in de speenbeker en dan drinkt ie het zo leeg. Dus ik weet dat het er niet aan ligt dat hij geen dorst heeft. Blijf het aanbieden in de tuitbeker en telkens na een tijdje klooien gaat hij er toch uit drinken. Ze moeten het dus echt even doorkrijgen denk ik.
Groetjes,
Sandra