Overgang ledikant/peuterbed

Wie heeft de gouden tip voor mij…
Mijn zoontje van bijna 3, slaapt sinds zondag in het peuterbed. Nou ja slapen. Zondag is ie in slaap gevallen en 's nachts heel hysterisch wakker geworden. Hij ging niet meer terug in het bedje. Toen maar in het ledikantje gelegd en daarna sliep hij zo. Dag er na weer geprobeerd, ben bij hem gaan liggen, maar zodra ik opstond, kwam hij uit het bed. Daarna maar weer in zijn ledikantje gelegd en daarna sliep ie weer. Hij speelt wel op zijn bed, wil er ook in liggen, maar gaat niet slapen. Ben radeloos. Wat kan ik doen…

groetjes Joyce

eh…wat dacht je van gewoon in zijn oude bedje???

gr Aram

quote:
eh..wat dacht je van gewoon in zijn oude bedje???

gr Aram

Aram misschien is er wel een reden waarom het kindje in een peuterbedje gaat ( komst van een broertje of zusje of zo ) Weet jij veel, vraag dat gewoon eventjes.

Joyce, er zijn vast boekjes bij de Bieb om samen te lezen over het slapen in een ander bedje. Misschien heeft hij zelf een voorkeur waar het bedje moet staan. Zo heb ik het bed neergezet waar eerder het ledikantje stond. Zo was het plekje hetzelfde, maar alleen het bedje anders. Het ledikantje heb ik toen totaal op een ander plekkie gezet. Ook had ik al eerder wat spijltjes uit het ledikantje gehaald, zo kon hij al eerder zelf in en uit. Misschien anders een beloningssysteem ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ben het met asje eens wij hebben het bed ook destijds gewoon op de plek neer gezet waar het ledikantje stond

aram vind het een beetje vreemd jou antwoord zde kunnen niet eeuwig in het ledikantje blijvern

nou zolang lucas niet uit zijn ledikant klimt blijft hij daar lekker in slapen hoor…
ik vind het wel prima…ik weet zeker zodra hij in een meegroeibed ligt dat hij eruit klimt en vrolijk gaat spelen…

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

tja bianca ben ik het niet metje eens je kunt ze niet tot hun vijfde in een ledilkantje laten liggen.

eens moeten ze in een groot bed en per kind is het verschillend dat ze uit hun grote bed komen

zeker dat ze niet tot hun vijfde in een ledikant kunnen blijven dat ben ik met je eens. Eens komt voor hem ook de tijd dat weet ik wel. En misschien nog wel sneller dan ik eigenlijk zou willen. We gaan zijn kamer veranderen, zodat hij het meegroeibed van zijn zus krijgt (ze slapen nu nog op één kamer door omstandigheden). Hier zijn we de komende tijd nog mee bezig, dus geniet ik er nog even van dat hij in een ledikant past. Want zoals ik al zei ik ben er van overtuigd dat hij eruit klimt gelukkig is mijn dochtertje niet zo. Die bleef netjes in bed liggen.

misschien een tip voor Joyce dat is bij hem gaan zitten als hij gaat slapen maar wel op een punt dat hij jou ziet maar jij hem niet aan kijkt. Zo heeft hij toch het vertrouwde gevoel dat je in de buurt bent. Je mag niet tegen hem praten. Alleen aanwezig zijn in de kamer netzolang totdat hij in slaap valt en dan zachtjes weglopen. Zo ga je iedere dag een stukje verder van zijn bed zitten en dichterbij de deur. Totdat hij er geen problemen meer van maakt om in zijn bed te liggen en te gaan slapen. Wel in het donker natuurlijk en het gewone ritueel afhandelen wat je altijd eventueel zou volgen voor het naar bed gaan.

Succes! gr, bianca

mama van lisa (14-05-2003) en lucas (31-12-2005)

wij dachte ook dat onze jongste uit zijn bed zou gaan maar heeft het nooit gedaan hij was ook 3.5 jaar dat hij een groot bed kreeg en je moet je kind het wel duidelijk maken dat hij lekker moet gaan slapen