Overgang borst - fles

Hoi hoi,

Geef nu 5 weken borstvoeding en wil het eigenlijk langzaam af gaan bouwen, half half gaan doen…
Heb het consult.b. gebeld voor advies maar zit nog met veel onzekerheden.
Heeft iemand tips/ervaringen over het afbouwen?
Zit nu op 8 b.voedingen ongeveer en laat nu sinds 3 danem de laaste voeding rond 23.30u weg en geven we de fles, wil dit 4 dagen volhouden en dan een andere b.voeding extra weglaten etc. ( Dacht als mijn vriend die avondvoeding dan geeft dan kan ik een keer vroeger naar bed. )
Maar ik moet dan nog wel mijn borst met de hand leegkolven!
Ik hoor graag andere ervaringen…

Ook nog een vraag over het aanmaken van het flesje, kan dit ook gewoon met heet water uit de kraan of moet dit echt uitgekookt zijn? En kun je het van te voren al kant en klaar, met poeder en al in de koelkast zetten zodat je op het juiste moment alleen hoeft op te warmen?

Veel vragen, igg vast bedankt!

Gr. Carlijn

hoi
Over de borstvoeding, ik raag als tip om niet me de laatste voeding te beginnen, omdat je dan een lagere tijdweer moet overbruggen naar de volgende voeding, STUWING!!!. maar als het bij jou wrkt prima toch!
Het ligt een beetje aan je melk productie hoe snel je ersteeds weer een kan laten vallen. Ik ben begonnen met 1, 5 dagen later weer 1, 5 dagen later weer 1 toen ws mijn melkproducti zo afgenomen en was ik het ZO zat dat ik in 1 keer alles heb laten vervallen. Hier ging dat goed. Succe ermee! (heerlijk de avondvoeding even weggeven, je hebt groot gelijk, slaap lekker!)

wat betreft t flesje, Ik kookte altijd water deed dt in een flesje (dop erop) en als het dan tegen de tijd van de voeding koud was deed ik het nog even in de magnetron. Daarnaast zette ik een dispenser (Hema) klaar met de afgepaste voeding, en klaar! Heb ook lang geploetert met het optijd klaar hebben an gekookt water… Vooral 's nachts!

succes! Gidget

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

quote:
hoi Over de borstvoeding, ik raag als tip om niet me de laatste voeding te beginnen, omdat je dan een lagere tijdweer moet overbruggen naar de volgende voeding, STUWING!!!!. maar als het bij jou wrkt prima toch! Het ligt een beetje aan je melk productie hoe snel je ersteeds weer een kan laten vallen. Ik ben begonnen met 1, 5 dagen later weer 1, 5 dagen later weer 1 toen ws mijn melkproducti zo afgenomen en was ik het ZO zat dat ik in 1 keer alles heb laten vervallen. Hier ging dat goed. Succe ermee! (heerlijk de avondvoeding even weggeven, je hebt groot gelijk, slaap lekker!)

wat betreft t flesje, Ik kookte altijd water deed dt in een flesje (dop erop) en als het dan tegen de tijd van de voeding koud was deed ik het nog even in de magnetron. Daarnaast zette ik een dispenser (Hema) klaar met de afgepaste voeding, en klaar! Heb ook lang geploetert met het optijd klaar hebben an gekookt water… Vooral 's nachts!

succes! Gidget

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090406/QybO.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/1XaGp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

sorry veel letters vallen weg, de eerste zin moet zijn
Ik kreeg als tip om niet met de laatste voeding te beginnen met afbouwen omdat je dan en lengere tijd weer moet overbruggen tot de volgende voeding…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier elke 3 dagen een voeding eraf gedaan, weet niet meer in welke volgorde.

Aanmaken fles: koud water uit de kraan, poeder erin, schudden en in de koelkast. Tegen voedingstijd flesje in de magnetron, verwarmen en klaar. Geen warm water uit de kraan doen ivm bacteriën, of koken of in de magnetron verwarmen.

Succes enne…slaap lekker!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Mijn zoon Twan zal al heel snel op 6 voedingen per dag, dus ik heb als volgt (helaas af moeten) afgebouwd.

borst - borst - borst - borst - borst - borst
borst - fles - borst - borst - borst - borst
borst - fles - borst - fles - borst - borst
borst - fles - borst - fles - fles - borst

Ik ben hierna abrupt gestopt omdat ik het kolven overdag zat was. Mijn zoon wilde niet meer aan de borst drinken, alleen 's nachts.

Je kunt het zo laten, maar dus steeds een voeding laten valen. Meestal worden de ochtend en avondvoeding als allerlaatste afgebouwd. Ik heb over elke stap 5 dagen gedaan en dat ging prima.

Dat abrupt stoppen is niet zo goed bevallen bij 3 borstvoedingen nog per dag (dacht niet meer zoveel te produceren). Heb ruim een week flinke stuwing/pijn gehad. Stuwing is nu weg, maar de borsten zijn na 1.5 week nog steeds erg pijnlijk.

Hoop je zo op weg geholpen hebben.

P.s pas op de je productie niet te snel achteruit loopt, sommige vrouwen hebben hier last van.

P.s bij prenatal heb je al handkolven voor 55 euro, dus valt te overwegen.

Bedankt voor jullie reacties!
Heb er al wa streuctuur in gevonden…
Maar lees ik nou dat je wel een flesje met poeder, dus kant en klaar in de koelkast kunt zetten? Ik dacht dat je het eater eerst moest verwarmen en dan pas het poeder erbij…??
gr carlijn

Als het warm is lost de poeder beter op, en hier van het begin gewoon koud kraanwater inderdaad even door laten lopen en ook wle is gewoon afgekoeld gekookt water uit de waterkoker.
Zover tegen mij is verteld mag je vanaf 6 maanden de voeding voor een hele dag tegelijk klaarmaken maar omdat dat hier toen nog maar om 3 flessen ging en gaat doe ik dat niet

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Wij deden inderdaad koud water uit de kraan, poeder erbij, schudden en in de koelkast. Vervolgens opwarmen als het tijd was voor een flesje.

Groetjes!

Ik dacht dat je altijd eest water warm maken en dan poeder erin. anders zouden de voedingsstoffen minder worden ofzo… Is dit waar?
Ik doe dus altijd eerst water warm en dan poeder

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hoi
Ik maak ook altijd eerst het water warm en doe dan de poeder er bij. Ken ook eigenlijk niemand in mijn omgeving die het anders doet.

Groetjes Spruit