Overgaan op Friso standaard

Senne heeft op medisch advies Friso allergy care. Dit om de darme nog rust te geven.
Normaal dronk ze 3 flessen van 180 cc friso standaard en de laatste fles friso extra. Daarnaast nog 150 gram groente en 200 gram fruit en een liga op een dag.

Nu eet ze alweer hetzelfde en ipv 4 flessen krijgt ze nu 5 flessen van 180 op een dag. Maar ze blijft honger houden…

Zouden jullie het aandurven om een beetje te mengen met friso standaard?
Ik ben benieuwd naar jullie gedachten hierover…

Groetjes van Sascha en Senne

Allereerst super dat Senne weer thuis is! Hoop dat ze inmiddels weer een beetje aangesterkt is.

Volgens de verpakking mag je Friso allergy care niet mengen met andere soorten voeding. Het scheelt denk ik wel dat het beide van Friso is, maar ik zou denk ik eerder 1 voeding vervangen ipv mengen en eens kijken hoe ze daar op reageert.

Doe je 7 schepjes voeding op 180 water? (ik had nl zelf de verpakking niet goed gelezen, in het schema staat 6 schepjes maar op de andere kant staat dat je dezelde voeding als opvolgmelk kunt gebruiken maar je dan een schepje extra moet toevoegen).

Je zou ook kunnen overwegen om door de laatste fles rijstebloem te doen, dat is ook koemelkvrij en licht verteerbaar (net als de dieetvoeding) en geeft toch een voller gevoel.

Groetjes Carolien.

quote:
Allereerst super dat Senne weer thuis is! Hoop dat ze inmiddels weer een beetje aangesterkt is.

Volgens de verpakking mag je Friso allergy care niet mengen met andere soorten voeding. Het scheelt denk ik wel dat het beide van Friso is, maar ik zou denk ik eerder 1 voeding vervangen ipv mengen en eens kijken hoe ze daar op reageert.

Doe je 7 schepjes voeding op 180 water? (ik had nl zelf de verpakking niet goed gelezen, in het schema staat 6 schepjes maar op de andere kant staat dat je dezelde voeding als opvolgmelk kunt gebruiken maar je dan een schepje extra moet toevoegen).

Je zou ook kunnen overwegen om door de laatste fles rijstebloem te doen, dat is ook koemelkvrij en licht verteerbaar (net als de dieetvoeding) en geeft toch een voller gevoel.

Groetjes Carolien.

Hoi Carolien,

Senne sterkt heel snel weer aan, dank je wel! Als je ze zo zou zien zou je niet zeggen dat ze vorige week zo ziek was… ze is nog wel wat matter maar er komt heel snel weer meer leven in!

Ja. dat van die 7 schepjes had ik ook nog niet gelezen, dank je wel!!

De rijstebloem doen we er al wel in. Maar denk dat 7 schepjes ook al wel scheelt. Gaan we morgen gelijk proberen. Als ze dan nog steeds honger blijft houden zal ik eens nadenken over het vervangen van een hele fles. Vind dat wel erg spannend…

Hoi,

Als ze op medisch advies friso allergy care krijgt zou ik niet zomaar 1 fles vervangen. Ik zou dat toch echt even overleggen.

groetjes

lon106

Ik had het van die 7 schepjes ook pas in de gaten toen ik die voeding al 2 weken gebruikte… oeps
Wilde Senne het wel meteen drinken? Stinkt he?
Nou, hoop dat ze nu wat meer verzadigt is.

Als ze de fruit, groentehap en liga alweer goed kan verdragen dan gaat het met haar darmpjes gelukkig weer een stuk beter, en kan je vast snel weer over op de normale voeding. Ik zou het zelf wel aandurven (eigenwijze verpleegkundige…hihi) Maar ben het wel met de vorige schrijfster eens, toch echt beter eerst even telefonisch overleggen met de kinderarts!

Groetjes Carolien.

Gewijzigd door - Mama van Jasper op 08 Mar 2010 09:58:22

Nou, als jij het me niet had gezegd had het bij mij nog wel langer geduurd!

Senne moest er ook wel een paar dagen aan wennen…
Ik vind het echt naar doorgekookte boerenkool ruiken, gedver!!

Heb vanmorgen naar de kinderarts gebeld en ze zou me deze week terugbellen…

Hoe lang heeft Jasper het moeten drinken?

Inderdaad, wat een lucht, en z’n luiers gingen er eerst ook nog naar ruiken
Maar nu is dat minder (of ik ben inmiddels gewent aan de lucht…)

Jasper gebruikt het nu nog, we zijn er vrij laat mee gestart vanwege een mogelijke koemelkallergie. Ik heb de eerste 7 maanden borstvoeding gegeven. Jasper had toen wel allerlei klachten, maar hij was ook prematuur geboren en er werd gedacht dat het kwam omdat zijn maag-darmstelsel nog niet helemaal rijp was. Maar toen ik van de borstvoeding overging op flesvoeding werden de klachten alleen maar erger (verborgen reflux, onrust, krampen, overstrekken, exceem, terugkerende aanhoudende luchtweginfecties, astmatisch). En of het nu door de dieetvoeding komt of niet, zijn klachten zijn een stuk verminderd en ik heb een veel meer ontspannen kind, heerlijk! Dus voorlopig blijven we het nog gebruiken, als hij 1 jaar is wil ik voorzichtig weer met producten met koemelk starten, eens kijken hoe dat gaat.

Succes met Senne, ben benieuwd wat de kinderarts zegt!
Groetjes Carolien