Overdags slecht eten en drinken, snachts juist goe

Ik heb een dochtertje van bijna 11 mnd, 2 weken geleden dronk en at ze overdags heel slecht en na een bezoekje aan de HA bleek ze een keelontsteking te hebben. Na een antbiotica kuur, waarna het weer beter leek te gaan, zijn we terug bij af. Ze drinkt overdags heel weinig en eten is ook wel eens beter geweest. Het resultaat is dat ze tegenwoordig snachts komt voor een flesje. Soms 2 x. Savonds laat( rond half 12) en nog een keer rond een uur of 4. Ze drinkt dan beide keren 200 ml weg. De HA heeft dr weer onderzocht maar kan niet vinden, de urine was goed. Zit ze midden in een sprong?? Hoe kan ik zorgen dat ze overdags genoeg drinkt en eet zodat ze snachts gewoon weer doorslaapt?? Ze zit nu weer aan de antibiotica voor de zekerheid.

Hoi,
Ws een sprong idd…
Hoe je kan zorgen dat ze snachts niet drinkt en overdag wel? Geen nachtfles meer geven… want daar kan ze dan overdag mooi op teren…
Vocht kun je ook geven dmv extra fruit, bouillon en dat soort dingen.
Verder is het een kwestie van afwachten denk ik, drinken kun je (helaas) niet afdwingen bij die kleintjes…
Succes!
Groetjes Nancy

Ja makkelijk gezegd dmv fruit ed, maar ze wil niets. ze krijgt smorgens een papfles, drinkt ong 150 ml, en als ik geluk heb half potje fruit, een halve boterham, 5 hapjes groente en dat was het dan wel, zodra ik met dr flesje aankom, gaan die handen al voor dr mond, heftig nee schudden en lipjes stijf opelkaar. Sap weigerd ze ook, dus ook op die manier krijg ik er geen vocht in.Dus als ze dan snachts wakker wordt en ik hoor dr maagje knorren, zou ik beter niets kunnen geven??

Ik bedoel het ook niet vanuit het moment het makkelijk gezegd is en ik begrijp je zorg. Maar aangezien je dochter snachts wel een fles drinkt is het een kwestie van overdag niet willen, want ze kan het blijkbaar wel. Als ze snachts een fles leegdrinkt is het ook niet raar dat ze smorgens haar papfles niet op drinkt. (heb je geprobeerd de pap uit een bordje te geven? Mijn dochter wilde dat niet, maar mijn zoon wil wel alleen pap uit een bordje)
Daarnaast is het afbouwen van een nachtfles op haar leeftijd heel moeilijk omdat ze het als een gewoonte gaat zien. Evt gewoon wat water laten drinken, maar een fles melk zou ik echt niet meer doen.

Het is misschien inderdaad heel makkelijk gezegd, maar het is wel zo. Ze kan het blijkbaar wel, want in de nacht drinkt ze goed. Het is dus niet een kwestie van niet kunnen. Ze wil idd blijkbaar niet, waardoor ze in de nascht komt. De enige oplossing is dan in de nacht niet geven. Zal een rot nacht worden, dat klopt, maar de dag erna zal e een stuk beter eten en drinken, weet ik zeker!!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ze heeft een paar maanden gewoon doorgeslapen en sliep dan van 19.30 tot 6.30. Maar de laatste 2 weken is het gewoon elke nacht raak. En water wilt ze niet, spuugt ze gelijk weer uit. Pap uit een bordje wilt ze niet

hoi @ mamavanromy, hoe is het gegaan afgelopen nachten? ik heb even meegelezen…
o o tis wat met onze kindjes…eigen willetje en karakter…mooi eigenlijk als je er op afstand naar kijkt, maar wij mama’s worden er wel eens inimini beetje dol van. controlle…controlle…controlle….
liefs Annelies

Lilypie First Birthday tickers

Moet zeggen dat de afgelopen nachten niet eens zo slecht waren. Zondag op maandag is ze wel vanaf 23.30 tot 2.30 wakker geweest, klein flesje gehad om 23.30, maar kon daarna de slaap niet meer vatten, uiteindelijk sliep ze tot 8 uur. Nacht daarna 1 x wakker huilend, maar kwam in dr kamertje en ze had dr ogen nog dicht, dus even opgepakt en ze was gelijk stil en sliep verder, en ik heb dr gisterochtend wakker moeten maken om 6.15 want ze moest naar het KDV, en vanacht was ze even wakker van 3 tot 4 maar geen flesje gehad en sliep ze tot 7 uur. En dronk ze vanmorgen 180 ml pap weg.

Fijn hoor!! Lijkt idd een sprong hoor. Amy had ook van die nachten en soms is het ook gewoon even niet te verklaren.
liefs annelies

Lilypie First Birthday tickers

Fijn dat je dochter weer beter slaapt! Een goede nachtrust doet veel hè, voor de kleine, maar zeker ook voor de ouders!