Overdag weinig slapen

hallo,

mijn zoontje van 3 maanden oud,slaapt te weinig overdag.smorgens een uurtje en smiddag een uurtje.
aan het einde van de middag is hij oververmoeid,met gepaard dat hij helemaal overstuur is.

ik baker hem al in,hij slaapt ook makkelijk in,maar is na een uurtje gewoon klaar wakker.
en wil niet meer slapen dan,laat hem weleens liggen zodat hij misschien nog in slaap valt,maar nee hij is gewoon klaar wakker.
hij is ook erg druk,trappelt veel met zn beentjes enzo.
maar is overdag best wel vrolijk,dus niet dat hij ergens last van heeft ofzo.
wat kan ik hier nou aan doen?

ybruinenberg

Rond de leeftijd slaapte dim soms maar een half uur overdag !!! wou absoluut ook niet slapen. Sliep dan weleens in de wandelwagen, in de maxicosi, wipstoel ed. wou ook perse in de kamer zijn, nouja goed elk kwartiertje was meegenomen,

Wat je eraan kan doen geen idee eigenlijk, op een gegeven moment komen ze op een leeftijd dat ze opeens wel slapen overdag. Sinds dat hij zon zes maand is slaapt hij braaf smorgens en smiddags een uurtje met uitzondering 3 ^^.

laat hem naar dat uurtje dan gewoon lekker spelen en als hij weer moe wordt hup weer naar bed als hij er geen last van heeft, waarom zou je er wat aan doen? en tegen de eind van de middag even een warme fles en hup weer naar bed, of nog ff lekker warm bad ertussendoor zodat hij nog makkelijker inslaap valt?

Is dit altijd al zo? Heeft hij een voorkeurshouding?

Kun je hem niet nog een keer een uurtje te slapen leggen of wil hij dat niet meer?
Wel fijn dat hij wel vrolijk is, dat was hier wel anders toen! Mijn zoon heeft ook nooit veel geslapen, maar was op die leeftijd wel na anderhalf uur op te zijn geweest, weer moe met als gevolg huilen en jengelen. Maar als hij verder vrolijk is zal hij misschien niet meer slaap nodig hebben. Wellicht kun je hem eind van de middag nog even tijdens een wandeling laten bijslapen als hij niet meer in bed wil?

Ik heb heel lang zitten wachten tot hij meer ging slapen, maar helaas… Hier is het nu met moeite maximaal 2x 45 minuten en vaak niet eens meer in bed omdat dat gewoon niet lukt.

22-12-2009 colin geboren

nou dames,laat die vrolijkheid ook maar achterwege,hij slaapt dus slecht,soms de hele dag niet,en is s’avonds helemaal overstuur,en overdag als ik hem op bedje doe,ook gieren als een bezetende!
uiteindelijk valt hij in slaap(met veel sussen en fobspeen erin drukken)maar na een half uurtje is hij weer wakker,ik en hij worden er wanhopig van(s’nachts gaat wel goed,maar soms wel onrustig)
help wat moeten we doen???

ybruinenberg

wij hebben rond die tijd hulp gehad van een vrouwtje dat ook helpt bij inbakeren. Dat was hier niet nodig, maar zij heeft 2 huisbezoeken afgelegd en gekeken naar hem en geholpen bij het ritme. Heeft hier wel geholpen voor een paar maanden. WIj moesten ook alles bijhouden en ze belde iedere dag later om de dag en daarna nog eens per week. Maar ik kon haar sowieso altijd bellen als ik vragen had. Heeft mij toen wel goed geholpen het idee al dat er hulp is.
Misschien is er bij jou in de buurt ook wel zo iemand, anders CB eens vragen??

22-12-2009 colin geboren

Hallo,

Je verhaal is heel herkenbaar. Zo ging het in het begin met Lieke ook.
Toen op aanraden van het CB het boek ritme en regelmaat van Ria Blom aangeschaft.
Was voor ons echt een uitkomst. Gaf ook houvast, staat echt een stappenplan in.
Het was niet makkelijk en even doorbijten maar na een paar dagen hadden we opeens een vrolijke meid, die lekker sliep en heel tevreden was.

Heb het geloof ik al eens eerder genoemd maar ben er echt van overtuigd dat dit jullie kan helpen!!!

Succes, Kirsten

Enneuh, al is nu misschien soms nog moeilijk te geloven maar het wordt echt alleen maar leuker.

[img][img]http://b1.lilypie.com/JVXXp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />[img]