Ik zou me er inderdaad niet druk om maken. Zeker de eerste paar maanden hebben baby’s niet echt een ritme qua slapen. Maar naarmate ze ouder worden komt hier een ritme in. Tenminste ook hierin verschilt het per baby, maar vaak wel. Tim is iets meer dan 6 maanden en slaapt nog heel veel. S’ochtends maken we hem om 7 uur wakker voor zijn voeding. Daarna gaat hij weer terug naar bed en dan wordt hij tussen 10 en 11 uur weer wakker. Daarna blijft hij op tot ongeveer 13.00 uur en dan is hij weer moe. Dan gaat hij weer naar bed tot 15.00 uur. Soms slaapt hij van half 5 tot half 6 nog, maar niet iedere dag. Na zijn voeding van 19.00 uur speelt hij nog even en dan gaat hij naar bed en slaapt hij tot de volgende ochtend. Een vriendin van mij heeft een baby die 5 dagen jonger is en die slaapt stukken minder. Kortom het verschilt echt zo per baby.
Ik zou zelf zeggen het is goed om haar op bed te leggen als je denkt dat ze moe is. Dan ligt ze in ieder geval even in een rustige omgeving zonder prikkels van speelgoed etc in de box. En als ze rustig is zou ik haar wel even laten liggen. Zolang ze niet huilt lijkt het mij dat ze tevreden is met waar ze is.
Ik zou op je gevoel afgaan en je in ieder geval niet druk maken over haar slaapgewoonte. Het verschilt nu eenmaal echt per baby of ze veel of weinig slapen.