Overdag slapen

damian slaapt al een hele lange tijd heel slecht overdag. nu zijn we dus op het punt beland dat hij overdag in zijn bed helemaal niet slaapt. hij vind alles in zijn kamer zo interresant dat hij binnen 2 tellen staan in zijn bed en alle kanten op loopt. ik zijn wandelwagen slaapt hij daarintegen weer wel. als ik met hem ga wandelen of hem er gewoon inzet zonder weg te gaan dan slaapt hij binnen 5 minuten en dat houd hij gewoon ruim 2 uur vol.

wat kan dit zijn is het echt het fijt dat hij in zijn bedje kan gaan staan en in de wagen niet. in zijn kamer staat namelijk niet veel bijzonders dus denk niet dat het prikkels zijn

Misschien is het te stil in zijn kamertje? In de wandelwagen hoort hij natuurlijk vanalles om zich heen. Sommige kinderen slapen hierdoor beter. Probeer eens zachtjes een muziekje aan te zetten op zijn kamertje overdag. Misschien helpt het.
Succes!

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

dat is inderdaad wel een goede tip. hier staat de tv nooit aan voor 5 uur s avonds maar we hebben wel 2 valkparkietjes en een hond die hij natuurlijk hoort en het gestommel van mama. hij ligt nu trouwens al heerlijk een uur te slapen in de wagen maar dat gaan we vanavond dan uitproberen

Draai zijn bedje eens een halve slag of een kwartslag. Mogelijk zorgt dat ervoor dat-ie zich overdag meer op zijn gemak voelt in zijn bedje.

Groetekes, Sje

of zo’n ouderwetse tikkende wekker, doet schijnbaar soms ook wonderen.
Ben benieuwd hoe het gaat vanavond.

mama1980

Lilypie First Birthday tickers

dat is inderdaad ook wel een goede tip. hij slaapt nu namelijk bij het raar dus dan zou ik zijn bedje omwisselen met de comode. dan staat ie gelijk een kwart slag gedraaid en kan hij ook niet meer bij het raam (want nu net lukt zijn kamer is niet zo groot)

wij hebben het bed ook gedraaid zodat hij met zijn gezicht naar het oosten ligt. En wij hebben een wekker onder zijn bed liggen.

22-12-2009 colin geboren

Gelukkig slaapt ie wel in de wandelwagen en heb je die optie dan altijd… Minke had dit ook toen ze kleiner was maar op een gegeven moment was het over en nu slaapt ze ( nog steeds) van 12 tot 1500 uur elke dag gewoon in haar bedje . Komt echt goed no worries.

@mama van colin: heeft dat gewerkt, het bedje draaien?

ja, wij hebben dat een paar maanden geleden gedaan en toen sliep hij ineens makkelijker in. Wij vonden dat toen zo raar! Daarna is het slapen nog wel een paar x een probleem geweest, maar toen viel echt op dat het beter ging.
Ik zou het gewoon eens proberen.

22-12-2009 colin geboren