Overdag niet willen slapen

Hallo,

Onze kleine boef is 10 maand en nu heeft ze besloten dat slapen overdag echt voor baby’s is! Ik merk dat we weer in zo’n cirkeltje terecht komen waar we toen ze een paar weken oud was ook in zaten. Te moe om te slapen en als ze slaapt is ze zo weer wakker.

En dus nu ook weer. Ze was b.v. vanmorgen voor haar doen laat 8.00 wakker. Dus snel een broodje en wat drinken en toen te babyzwemmen. Het ene kindje wordt er moe van…maar onze meid. Nee hoor de hele ochtend wakker geweest.
Om half 12 werd ze dan wel moe dus hup een boterham en wat drinken en op bed.
Dus iets voor 12en lag ze in haar mandje…en nu is het 13.00 uur en wakker is mevrouw alweer. Dus net een uurtje geslapen. Dit houd ze nooit vol tot vanavond 7 uur. Dus ze zal straks nog even op bed moeten.
Ik ben altijd wel iemand geweest van een strak schema. Voor iedereen prettig…maar nu is het schema ff ver te zoeken.

Wat raden jullie aan?? Haar zelf aan laten geven wanneer ze op bed wil…op zich een voor de hand liggend antwoord…maar dan kan ik op de dagen dat ik vrij ben niks plannen omdat ik niet weet wanneer ze op bed moet… of toch proberen haar tot 12 uur op te houden dan brood en dan op bed. In de hoop dat ze dan zo moe is dat ze tot 2 a half 3 slaapt.

Gr Egberta

Lilypie First Birthday tickers

Lastig! Minke sliep op die leeftijd van 10/11 en van 14/1600 uur en slaapt pas sinds ze 1,5 jaar 1 xper dag. Maar dit kan natuurlijk erg verschillen per kindje! Ik zou haar gewoon nog even laten liggen als ze heel vroeg alweer wakker is. Dikke kans dat ze dan gewoon weer in slaap valt na even te hebben gespeeld in bed… Verder zou het een sprong kunnen zijn, maar daar hebben andere mama´s hier op dit forum meer verstand van dan ik dus misschien dat zij dat weten!
groetjes

Hoi,

Ik heb niks met sprongetjes.
Mijn kinderen zijn niet zo klein meer als die van jou, (4 1/2 en 2 1/2) maar onze oudste wilde rond die leeftijd ook niet veel slapen.
Soms was ze hele dagen wakker en speelde ze heel veel in de box, maar dan lag ze er wel vroeg in rond 18.00.
De jongste sliep toen nog 2x per dag. Van 9 tot 10 en van 12 tot ong. 2 uur.

Ik heb ook nooit een strak schema gehad. Het kwam zoals het kwam.
Elke dag was weer anders. Het zelfde als met de flesjes destijds, sommige moeders willen de flesjes elke dag op een zelfde tijdstip, terwijl dat bij ons soms wel eens een uur later werd gegeven.

Als jouw kindje moe is zou ik haar gewoon op bed doen. Is ze na een uurtje al weer wakker, laat haar dan nog maar even liggen.
Misschien valt ze wel weer terug in slaap, en anders mag ze nog best een half uur/3 kwartier blijven liggen.
Zo rust ze ook uit.
Zo deden wij dat destijds ook.
Want dat uurtje slaap was hier soms net even te kort om al weer goed uitgerust te zijn.

Zou het gewoon even aankijken. Ze is eigenlijk nog te jong voor 1 slaapje.
Hoe ging het vandaag verder? Had je kindje nog een slaapje nodig vanmiddag?

Groetjes Lisan.

Hier ook nooit een grote slaper gehad overdag en nog niet.
Doe je niks aan en ja ze zijn moe, maar je kunt ze niet dwingen om te slapen. Dylano slaapt sinds hij een jaar is ook nog maar 1 keer per dag en dat was vandaag een uurtje. Hij is vaak wel tevreden als je hem op bed legt of even laat liggen als hij wakker is.
Weet niet of ze huilt in bed, anders gewoon naar bed doen en lekker laten kletsen of spelen, rusten ze toch wat.

Ze zeggen ook dat een baby goed slaapt als ze in bad geweest zijn, nou dat werkt hier ook niet, nooit geweest ook. Dus dat kan met babyzwemmen hetzelfde zijn.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Lisan,
Om kwart voor 1 was ze dus wakker, ben er nog een x geweest…weer goed gelegd en daarna weer weggegaan. Maar dan heeft ze voor haar gevoel de slaap al uit!! Rond kwart over 1 haar maar uit bed gehaald. Eerst is het leuk spelen in bed en als het haar te lang duurt gaat ze huilen.
Erg vrolijk hoor als ze uit bed komt, hele verhalen! Maar rond 2 uur half 3 niet meer te gebruiken. Dwars! Moe dus. Dus na het fruit hup op bed. Heeft toen nog een klein uurtje geslapen. Al met al dus vandaag 2 uurtjes.
Vanavond onder het eten dus helemaal op, niks meer willen. Dus ze lag vroeg in haar mandje.

Hopen dat het morgen een beetje “betere” slaapdag wordt.

Bedankt voor jullie reacties.

Fijne avond.

Gr

Wat me opvalt is dat je haar elke keer als ze moe is,
nog even wat te eten geeft (“dus hup een boterham en wat drinken en op bed.”,
“Moe dus. Dus na het fruit hup op bed.”)

Denk dat je dat niet moet doen (eten geeft natuurlijk weer nieuwe energie!!)
maar haar dan toch echt meteen op bed leggen.
Kan zijn dat ze net over de slaap heen gaat, zeker met dat zetje energie dat het eten geeft, en daarom niet zo lang slaapt.

Oh, en als ze een poos wakker ligt, en ligt te spelen/babbelen: lekker laten gaan. Als je vindt dat ze nog lang niet lang genoeg op bed ligt, gewoon laten liggen.
Ook al ligt ze te huilen. Groot kans dat ze na een kwariertje huilen tóch opeens in slaap valt.

En ja, dat is moeilijk plannen. Maar op een vrije dag met haar moet je
niet al te veel willen plannen…

M.

@ Egberta,

Als ze na een half uur gaat huilen, ja dan zou ik haar er ook uit halen.
Dan wil ze gewoon niet meer.
Nou ja, dan nog maar een slaapje toch?

Je moest haar goed leggen? Dus ze kan nog niet zelf weer terug draaien?
Ja, das vervelend, want dan heeft ze jou gezien en wil niet meer.

Hoop inderdaad dat je morgen een betere slaapdag hebt. Het is erg vervelend maar gaat vanzelf beter.
En ze lag vroeg in haar mandje schrijf je, dus dan zal ze morgenvroeg wel wat langer slapen.
En weer helemaal vrolijk zijn en uitgerust!

Laat je even weten hoe de dag van morgen was.

Groetjes Lisan.

Hoi egberta, Hier ook geen geweldige slaper op de dag. Mees start de dag rond hal7, 7u , krijgt dan zijn fles. Ik doe mees dus weer terug naar bed om 7.45 A 8 uur. Hij slaap dan tot 9 a 9.15. Krijgt zijn fruit dan, daarna gaat hij om 11.45 erin en is ook tegen 1u weer wakker. Dan zijn laatste slaapje voor de nacht is van 15.45 tot 16.45, daarna s avonds rond half 8 erin voor de nacht.

Gr Patries

Ik heb hier zelf een goede slaper.
Hij slaapt op de middag van 12u00 Tot 15u00 en gaat 's avonds om 19u00 onder de wol
en is dan om 7u00 in de morgend weer wakker.
Ik ben altijd van het idee geweest dat als je kinderen de gelegenheid geeft om te slapen
(alle dagen hetzelfde) dat als ze moe zijn ze zeker zullen slapen.
Diego heeft ook fasen waar hij plots 's middags niet veel slaapt maar dat gaat steeds voorbij.
De ene keer gaat het super en de andere keer niet.
Zolang je je er niet te druk in maakt komt het wel goed!

Groeten
Tanja

Hoi Egberta,

Mijn zoontje slaapt ook niet zo heel goed overdag. Hij slaapt sinds dat hij 9 maanden is maar 1 slaapje en als ik geluk heb slaapt hij dan 2 uur. Hij zit nu in een sprong en slaapt hooguit een halfuurtje. ik herinner me dat hij dat met 10 maanden ook zo’n periode had. Is inderdaad lastig met plannen maar word waarschijnlijk vanzelf weer beter. Ik probeerde dan mijn afspraken zo te plannen dat hij eventueel voor etenstijd 's avonds nog even naar bed kon. meestal pikte hij dat helaas niet waardoor hij vaak al om 18.00 uur op bed lag en dan doorsliep tot 7.30.

groetjes Ramona

He hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig zijn er meer slechte slapers. Ja niet leuk voor de mama’s maar soms heb ik wel het idee dat ik de enige ben. Vele vrienden van ons hebben kids en die slapen overdag en s’nachts super.

Maar hier tot nu toe even een slaapupdate:
Gister avond rond kwart over 7 op bed, direct lekker in slaap gevallen. Om goed 12 uur wakker, huilen, piepen. Ik kan het inmiddels al horen dat ze of op haar buik ligt of helemaal dwars in bed. Ze lag dus op haar buik. Ik had zoiets van je red je maar even. Het is altijd wel makkelijk als mama komt om haar weer om te draaien. Na 10 min werd het weer stil achter de deur. 1-0 voor mama.
Tegen 3en weer wakker, weer huilen en met de speen tegen de achter kant van het bed slaan(hadden ze die dingen niet van een zachter materiaal kunnen maken haha). Weer even aangehoord. Maar het huiltje werd steeds dwingerder…dus er toch maar uit. Ik vind het knap dat je zo kunt draaien in bed! Dus 1-1.
Daarna weer heerlijk geslapen tot 7 uur.
Na ons vaste ochtend ritueel, eten, spelen in bad lekker op bed, toen was het goed 9 uur. En ze heeft een klein uurtje geslapen.
En ik kan zeggen daar wordt niet alleen mama blij van. Onze meid ook weer best op schik!
Nadat we bij een vriendin zijn geweest en daar ook een broodje hebben gegeten lag mevrouw tegen 1en in bed. En nu een dik uur later ist nog stil. Hopen dat ze het nog even vol houd.

Dus tot zover onze slaapupdate.

Gr Egberta

Hoi!
Ik ben van mening dat je dag in dag uit hetzelfde schema moet aanhouden. Hoe beter ze slapen overdag hoe beter ze slapen in de nacht.
Toen onze oudste 10 maanden was sliep ze van 9 tot 11 en van 14 tot 16. Vervolgend van 18.30 tot 6.30. Soms waren er wel eens dagen bij dat ze eerder wakker was, maar dan liet ik haar gewoon liggen. Wakker in bed liggen is ook uitrusten, tenminste als er geen scala aan speelgoed/mobiel aanwezig is.
Binnen een paar dagen sliep ze weer langer en had ze het ritme weer te pakken.

Waarom stop je haar niet zo strak in dat ze niet kan draaien. Onze dochters slapen beiden in een goed passende slaapzak met strak ingestopte dekentjes. De oudste is 2,5 en die heb ik nog nooit anders dan op haar rug in bed zien liggen…
De jongeste draait nog niet dus das makkelijk…

NOU SUCCES!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

@anne:
Ik ben ook iemand van een strak ritme. Van 9 tot 10 op bed en van 12 tot 14. MAAR: onze meid wil niet zo goed meer slapen. S’morgens gaat het slaapje redelijk maar s’middags dus niet. Gister heb ik haar ook wel in bed laten liggen en speelt ze eerst ook wel leuk…maar na een half uur is het huilen. En zou ik haar nog een half uur laten liggen omdat mama wil dat ze 2 uur op bed ligt, wordt het huilen alleen maar erger en heb ik om 2 uur een ontzettend vervelend kind. Dus haal ik haar van bed…dan later op de dag nog maar ff op bed.

En het instoppen. Ik heb alles al geprobeerd. Ze ligt al helemaal boven aan in bed. Heb ondertussen via de ikkelief.nl site een hoeslaken gekocht met extra instopstroken. Ze heeft een goed passende slaapzak aan. Maar toch weet ze onder haar dekens weg te komen en te gaan spoken in bed. Vanmorgen zaten de dekens nog strak ingestopt maar mevrouw lag wel overdwars tegen het hoofdend aan. Moet het geloof ik maar eens filmen, ben wel benieuwd hoe ze het doet. Denk gewoon hakken in het matras en schuiven maar.
Dus eigenlijk hebben we alle opties wel gehad. Het is een kleine uitvinder.
Vorige week werd ik wakker van een geluid dat ik niet kende…dus ik werd wat raar wakker. Dacht vast een droom en toen hoorde ik het weer. Stond ze in bed haar spenen tegen de kast te gooien. 10 maand he!! Ze heeft altijd twee spenen in bed. Kan ze er altijd een vinden

Hoop dat ze nog heeeeellll lang in dit bedje kan slapen, want als ze straks naar een groot bed kan. Denk dat ze me de hele slaapkamer op de kop zet.

Al met al een pittege dame, maar wel erg gezellig

Hoi,

Ik heb die hoeslaken van ikkelief ook, maar onze dochter kan zich er nog wel mee los maken.
Hoe goed je hem ook instopt.
Als ze flink gaan draaien, dan is de laken zo los.
Maar hij is wel lekker warm.

@ Egberta: als jouw kindje steeds draait in bed zou je het bedje eens andersom neer kunnen zetten.
Misschien staat het bedje nu tegen de muur, dan zou je hem nu in de lengte (als dat past) van de kamer kunnen zetten.
Dit deden wij destijds omdat er ook steeds werd gedraaid, en dit hielp gelijk. (van het hoofdeinde naar het voeteneind bedoel ik dan)

Groetjes Lisan.

Nou hier hebben lakentjes en dekentje ook nooit gewerkt hoor sinds hij kon draaien hoe strak ik het ook instopte

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

quote:
... Hoop dat ze nog heeeeellll lang in dit bedje kan slapen, want als ze straks naar een groot bed kan. Denk dat ze me de hele slaapkamer op de kop zet. ...

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/L65Jp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Valt wel mee hoor. Tegen die tijd heeft ze wel geleerd hoe het hoort

M.