Hallo,
Onze kleine boef is 10 maand en nu heeft ze besloten dat slapen overdag echt voor baby’s is! Ik merk dat we weer in zo’n cirkeltje terecht komen waar we toen ze een paar weken oud was ook in zaten. Te moe om te slapen en als ze slaapt is ze zo weer wakker.
En dus nu ook weer. Ze was b.v. vanmorgen voor haar doen laat 8.00 wakker. Dus snel een broodje en wat drinken en toen te babyzwemmen. Het ene kindje wordt er moe van…maar onze meid. Nee hoor de hele ochtend wakker geweest.
Om half 12 werd ze dan wel moe dus hup een boterham en wat drinken en op bed.
Dus iets voor 12en lag ze in haar mandje…en nu is het 13.00 uur en wakker is mevrouw alweer. Dus net een uurtje geslapen. Dit houd ze nooit vol tot vanavond 7 uur. Dus ze zal straks nog even op bed moeten.
Ik ben altijd wel iemand geweest van een strak schema. Voor iedereen prettig…maar nu is het schema ff ver te zoeken.
Wat raden jullie aan?? Haar zelf aan laten geven wanneer ze op bed wil…op zich een voor de hand liggend antwoord…maar dan kan ik op de dagen dat ik vrij ben niks plannen omdat ik niet weet wanneer ze op bed moet… of toch proberen haar tot 12 uur op te houden dan brood en dan op bed. In de hoop dat ze dan zo moe is dat ze tot 2 a half 3 slaapt.
Gr Egberta