Overdag niet willen slapen

Hoi,
Mijn zoontje van 3 maanden slaapt niet overdag. Hij wil niet in zijn eigen bed slapen. Ik leg hem steevast na iedere fles in zijn bed en hij huilt altijd. Meestal laat ik hem minstens een half uur tot soms een uur huilen, maar daarna is er geen houden meer aan. En het huilen kan dan soms overstuur zijn geworden. Dus haal ik hem eruit en leg hem in de box. Daar begint hij vervolgens te lachen en heeft ie plezier! Hij slaapt savonds en snachts erg goed, dus ja. Overdag is hij ook niet huilerig verder, tis alleen in zijn bed. Ik heb het bed al omgedraaid, donkerder gemaakt, muziekje opgezet enz. Maar het mag niet baten.
iemand nog tips of ideeen? Of heeft hij niet zoveel slaap nodig?? Lijkt mij wel, want hij moet ook groeien.
Groetjes
Mel

Grote kans dat je gewoon een hele wakkere baby hebt. Onze oudste was ook zo’n wakkere baby. Terwijl de jongste de hele dag door sliep de eerste maanden.

Dus als hij zelf aangeeft dat-ie niet wil slapen, lekker zo laten.

Groetekes, Sje

Hoi Mel,
Mijn dochtertje sliep/slaapt ook altijd heel weinig. Ze werd ook hysterisch als ik haar in d’r wiegje liet liggen. Meestal liet ik haar in slaap vallen in de wandelwagen. Dat ging beter. zo was ze dicht bij me, en ook al was het rumoeriger rondom haar, ze viel sneller in slaap. Nu slaapt ze nog steeds heel weinig. Vanmiddag 1x10 minuten.
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hoi Mel,

Wij doen hier hetzelfde als bij Joyce Quinty krijgt eerst de fles, dan eventjes in het wipstoeltje de voeding laten zakken, spelen in de box en dan geeft ze zelf aan, wanneer ze wil slapen. (gooit de speeltjes van zich af, begint te jengelen en rond te draaien) Je kunt ze dan zo in de slaapzak ritsen, in bedje leggen en ze slaapt (meestal) binnen 5 minuten
Toen ze 3 maand was, sliep ze overdag ook niet veel. Vaak hazeslaapjes.(schrijf je dat zo?? ) Maar nu zit ze(ruim 5 maand) volgens mij in een groeisprong en slaapt ze veel.
Je hebt best kans, dat je zoontje gewoon nog niet moe genoeg is, wanneer je hem in z’n bedje legt. Vaak als ze een kwartier/half uurtje hebben gespeeld, dan krijgen ze vaak al slaap. Ik denk dat je hem daar het beste zelf een ritme in moet laten zoeken.
In ieder geval succes!

Dank je wel oor de reacties.
Ik denk dat Sje wel gelijk heeft, Jadee is een wakkere baby. Ik laat hem na iedere voeding even spelen ( box of wipstoeltje met babygym ) en leg hem in bed als hij moe wordt, maar zo gauw hij zijn bedje voelt dan “kloek” gaan de ogen wijd open en mt een minuut of 5 huilt ie. Haal ik hem eruit na een half uur of en uur, dan houd hij op met huilen en is het over. Maar niet slapen hoor.
Misschien als hij wat ouder is dat hij wat beter in zijn bedje wil slapen overdag en anders niet.
Maar toch bdankt, fijn dat jullie toch even wat tips/ideeen mee geven!
Groetjes
Mel

Hoi,

Mijn zoontje is nu ook 3 maanden en ik heb een iets ander ritme dan jij. Ik laat hem namelijk na het eten ong. een uurtje spelen (in de box en met mij). Daarna gaat hij naar bed. Hij slaapt in een kinderwagenbak in zijn ledikant, omdat een ledikant te groot voor hem is om in slaap te vallen.
Een speen helpt bij hem ook erg goed om in slaap te vallen.
Ik haal hem nooit uit bed, geef hem wel eens wat om naar te kijken in bed, zodat hij zich niet verveeld en uiteindelijk in slaap valt.
Heb ook een baby-projector gekocht (diashow op het plafond) wat ook erg favo is bij hem.

laatst zei iemand tegen mij; baby’s hebben nog geen tijdsbesef, huilen duurt voor hen een eeuwigheid, ookal is het maar voor jou 5 minuten. Dat geldt natuurlijk ook voor lachen…
Ik vind persoonlijk een half uur tot uur laten huilen wel erg lang.

misschien dat je er wat aan hebt?

Succes

Groetjessss Evelien
Moeder van Jayson (30-06-08)

Gewijzigd door - evelienxxx op 06 Oct 2008 20:28:02

Handig is het niet als je kindje inderdaad niet wil slapen overdag. Maar aan de andere kant is hij wel vrolijk, dat lijkt me toch heerlijk om te zien. En beter zo dan 's nachts heel actief, haha!
Misschien is het een fase, maar ik zou hem gewoon wat langer laten spelen en dan hopen dat hij daarna even wil slapen.
Succes ermee!
Groetjes Bibi

Hoi, Sjoerd is nu bijna 5 maanden en hij is ook een grote druktemaker.
We hebben 's nachts nog nooit voor hem op hoeven staan, maar overdag… Pffff… Hij is zo beweeglijk en nieuwsgierig, Hij is volgens mij bang om iets te missen. Zijn bedje vindt hij dus ook geen optie. Toch houd ik wel een soort van ritme aan door hem 's middags in zijn bedje te leggen. Ik ga dan zelf in de buurt wat klusjes doen. Soms valt hij kort in slaap, maar meestal ligt hij uitgebreid te brabbelen. Ik heb nog steeds de goede hoop dat hij toch echt een keer een goed middagdutje gaat doen. Op het dagverblijf waar hij 1x in de week naar toe gaat doet hij precies hetzelfde. Maar omdat hij een heel vrolijk mannetje is maak ik me niet zoveel zorgen. Bij slaaptekort zal hij toch niet de hele dag brabbelen en lachen???

Mama van Sjoerd

hoi…

lisa is nu 7,5 maand en doet alleen maar hazeslaapjes in de box…
als ik haar na een fles oppak… (ze eet zelf op schoot wil ze niet meer)
om haar in der bedje te leggen dan word ze wakker springt overeind en gaat vrolijk staan brabbelen… dus meestal laat ik der eten in de box en valt ze dan vanzelf in slaap… meestal 15 minuten… maar alleen de ochtend verder is ze de hele dag wakker

gelukkig kan ze der eigen prima vermaken… met eigelijk helemaal niks

Ik ben ik… Accepteer het of niet… Zo ben ik

hoi hoi, mijn dochter van 5 maanden heeft dat ook, vanaf 3 maanden sliep ze smiddags niet en was nog zo erg dat ze alles wat ik met der deed heel even leuk was dus half uurtje box half uurtje spelen/knuffelen en ga zo maar door.

Ben toen naar cb geweest en die zei dat ik der maar moest laten huilen , ik deed dit al een half uurtje ofzo, maar van cb moest ik nog langer en als ze dan nog huilde gaan kijken of er niks aan de hand is, zo niet weer weg gaan en anders een blokje om en je kind achter laten, nou nee dank je dit doe ik mijn kind niet aan, jullie wel?

Nu ben ik erachter gekomen dat het kwam omdat ze om 20.30 uur de laatste voeding kreeg en om 7.00 de eerste en toen gelijk weer gaan slapen tot 12.00 uur. ja dan heeft ze smiddags geen slaap meer, nu doe ik nog het zelfde alleen leg ik der wel na de eerste voeding op bed en haal ik der rond een uurtje of 10 eruit en dan smiddags weer rond een uurtje of 13.00 en dat gaat super, soms is het niet eens met de gang van zaken maar das maar heel even en dan pakt ze der duim,

Misschien is dit bij jou ook zo?

S6 verders

groetjes suzette mama van sharon

Mijn dochtertje is nu 3 maanden en ik had hetzelfde probleem. Ik heb haar een tijdje ingebakerd gehad maar dat hielp niet veel. Ik ben stug vol blijven houden (maximaal een half uur huilen in bed) en nu valt ze na hooguit 5 minuten jammeren opeens zelf in slaap. Net toen ik had besloten dat ze gewoon niet van slapen houdt!
Ik probeer het ritme aan te houden van slapen, voeden, spelen samen, alleen spelen en zodra ze moe wordt (jammeren, ogen wrijven, gapen) naar bed. Soms slaapt ze maar een uurtje en dan is het dus nog te vroeg voor een fles en dan probeer ik eerst een speen, als dat niet werkt neem ik haar mee naar beneden en gaat ze weer spelen. Zodra ze dan weer moe wordt gaat ze terug naar bed.

Lastig he, zeker als je van andere ouders steeds leest dat kinderen ruim 2 uur slapen tussen alle flessen door! Heel frusterend… Wel fijn voor de anderen hoor!

Xx Madelon