Ik moet even de frustraties van me afschrijven hoor… mijn vriendin doet de overblijf dus op school en nu zijn er 3 klachten binnengekomen (tegelijk, wat gek… ahum) dat het er niet hygiënisch is in het lokaal… Het lokaal wordt buiten de overblijf ook nog gebruikt als handenarbeid lokaal en als aula… Het valt alleen wel op dat het weer 3 moeders zijn die hun kinderen onnodig over laten blijven (zijn gewoon TBM, we hebben een klein dorp én ze zijn in het bezit van een auto…) en dat het de moeders zijn van de grootste klieren die rondlopen op de overblijf… Mijn vriendin staat dus op het punt om er mee te stoppen omdat niks wat ze doet blijkbaar goed genoeg is (terwijl ze dit vrijwillig doet en er verder niemand aan durft te staan, ik weet hoe het is, ik heb het ook gedaan…) en dezelfde moeders er ook voor gezorgd hebben dat ze uit de ouderraad gestapt is… Laat die moeders het zelf maar oplossen, ze gaan er voor mijn part zelf maar staan… Wel klagen, maar sneaky achter je rug om… kan ik zo boos om worden!!! Zo, dat ben ik ff kwijt…
Overblijven op school
He jakkes wat vervelend dat het zo loopt!
Tja over die hygiëne… daar kan natuurlijk wat aan gedaan worden Ik zou het zelf ook niet zo fijn vinden om in een lokaal te eten waar net nog gezaagd is bijv. Maar ik ben er nooit geweest, dus weet natuurlijk ook niet hoe goed er schoongemaakt wordt.
Kan er dan niet gewoon in een klasklokaal gegeten worden?
En dat onnodig overblijven Zo ben ik zelf ook. Mijn zoontje blijft 1x per week over terwijl ik gewoon thuis ben (of in ieder geval zou kunnen zijn). Gewoon zodat ik even een dagje niet zoveel heen en weer hoef, even een dagje geen strijd met het eten (tja dan heeft wel de overblijfmoeder die strijd…)
Heeft me enige moeite gekost hoor, om hem niet op te halen, maar geeft mij wel even wat meer lucht. Dus ik blijf het gewoon doen
Maar als iets me niet zint dan stap ik gewoon naar de overblijfmoeder toe en is er altijd wel een oplossing!
Ik kan er ook ontzettend slecht tegen als mensen achter je rug om lelijk over je doen
Over de hygiène… er komt 2 keer per week een schoonmaakster om de hele school te poetsen (klein schooltje), maar wat ze in die tijd doet??? Geen idee, maar de vloeren zijn altijd smoezelig en van ramen zemen heeft ze nog nooit gehoord, maar dat is niet aan mijn vriendin om te doen! Die moet na het eten de vloer aanvegen, de rommel opruimen en de vaatwasser aanzetten… Het is niet eerlijk om haar daar dus op aan te spreken… En nu gaan ze ook al klagen dat de overblijfmoeders geen pedagogische opleiding hebben, ik wist niet wat ik hoorde! Het zijn moeders die dit vrijwillig doen!
Tja dat ze daarover naar je vriendin stappen is inderdaad een beetje lullig, maar misschien kan zij het wel doorspelen naar de directeur? Want zo’n schoonmaakbeleid is natuurlijk ook niet geweldig.
Overblijfmoeders hebben toch geen pedagogische opleiding nodig
Zijn over het algemeen moeders dus genoeg pedagogische ervaring zou ik zeggen! Het gaat hier toch alleen maar om toezicht op de kinderen bij het eten. Dus geen opvoedende taak ofzo hoor.
Als ze het er niet mee eens zijn, moeten ze de kinderen inderdaad maar lekker thuis laten eten toch?!!
Gewijzigd door - Suzsje op 03 Mar 2011 11:50:37
ja ik geloof meteen dat dat vervelend is maar ik vind wel dat zij daar boven moet staan. ze laat zich toch niet door 3 van die troelas wegpesten? daar is ze toch te goed voor?! die moeders lachen in hun vuistjes als ze hier ook vertrekt.
mijn tip: niet doen! en erboven staan. laat de directeur vvan die school eens binnenlopen tijdens het overblijven zou ik zeggen.
gaat toch nergens over! de kleuterschool zeker? nou die moeders hebben blijkbaar een paar jaar overgeslagen en horen ze eigenlijk daar nog thuis. pff!
@Inge: ik geloof niet dat die moeders dan lachen, want dan is er niemand die toezicht kan houden… Het gaat vanuit een onafhankelijke stichting die de overblijf regelt… Die zitten te springen om vrijwilligers, maar niemand wil met 2 man 30 uit de band springende kinderen in het gareel houden… Onze hele school is ongeveer 85 kids en de helft daarvan blijft over, voornamelijk kleine kids en die hebben echt wel toezicht nodig… D’r kan ook nooit eens een compliment vanaf als het wel goed gaat, er kan alleen maar gezeurd worden als het niet goed gaat… En @Suzsje: het is niet erg dat ze overblijven terwijl de moeders thuis zijn, maar dan moeten ze ook niet klagen, hou ze dan thuis…