Overblijven of niet....?

Ik vind het moeilijk…
Op het moment ben ik gewoon erg moe van onze oudste, dat verhaal is hier bekend.
Het zou natuurlijk vast wel iets meer rust geven als hij tussen de middag overblijft op school.
Maar omdat ik overdag gewoon vrij ben, is het natuurlijk niet nodig… ik voel me daar dan toch wel schuldig als ik hem laat overblijven terwijl ik thuis zit… als je werkt kan het natuurlijk niet anders.
Toen ik zelf op de basisschool stage liep vond ik het altijd zo zielig voor die kleutertjes… de hele dag op school, en dan ook nog overblijven tussen de middag… Is natuurlijk wel erg lang!
Tja mijn moeder was altijd thuis voor ons (naja… voor mij dan mijn broers zaten verder weg op speciaal onderwijs, dus die konden niet thuis komen eten tussen de middag) En ik vond dat altijd heel fijn.

Hij vind het niet erg om over te blijven hoor. Is meer dat ik er zelf moeite mee heb.
Wat zouden jullie doen?

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hier blijven ze altijd over. Ze weten niet beter. We hebben hier continurooster: 5 dagen per week van 8.30 tot 14.30 naar school. Overblijven is verplicht.

Dus ik vind het niet zielig want ik weet zelf ook niet beter. Sterker nog, ik vind het heerlijk om niet zo’n onderbroken dag te hebben en om niet in weer en wind 4x op een dag op en neer naar school te hoeven.

Als je kleine man het zelf niet erg vindt, is het toch te proberen hoe het gaat? Misschien wen je eraan, zeker als je merkt dat-ie beter in z’n vel komt te zitten daardoor en als de sfeer thuis daardoor ook beter wordt.

En vind je het na een paar maanden toch helemaal niks, dan is het weer terug te draaien. Of zit je er meteen de rest van het schooljaar aan vast?

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 10 Nov 2010 17:26:49

Hoi,

Waarom doe je hem dan niet twee of misschien drie dagen op de overblijf. Zo heb je niet alle dagen het probleem. Maar hoeft ie ook niet de hele week de hele dag op school te blijven.
Misschien de gulden middenweg?

groetjes

lon106

overblijf is sowieso max. 3 dagen want woensdag- en vrijdagmiddag is hij vrij, en eet hij dus toch thuis - of eigenlijk bij opa en oma, maar dan ben ik er zelf ook bij.
Ik denk dat we maar beginnen met 1 dag.
Hij vind het tenslotte zelf niet erg. Zijn reactie de vorige keer toen het een keertje nodig was: "Oh leuk, dan kan ik weer eens samen met mijn vriendinnetje eten, dan kunnen nog meer verliefd worden"
Hahahah gek kind

Eigenlijk vind ik het ook zonde van het geld, als ik zelf ook thuis ben - ze vragen €1,50 per keer… we kunnen het lijden hoor, maar is wel een dure boterham zo

Kan me heel goed voorstellen dat je de beslissing moeilijk vind. Als ik het uit ervaring moet vertellen kan ik je vertellen dat ik het altijd erg fijn vond dat mijn moeder gewoon thuis was tussen de middag. En ik niet hoefde over te blijven op school.

Kan me ook voorstellen dat je je schuldig voelt naar je oudste toe, omdat je tenslotte gewoon thuis bent. Maar als het jou meer rust geeft is dat ook weer positief voor hem. Want op het moment dat hij uit school komt is zijn moeder wellicht meer uitgerust.

Begin idd met 1 dag per week, kijken hoe hij dit vind. Als hij het leuk vind en het jou erg ontlast dan ben je je schuldgevoel ook sneller kwijt. Is het niks voor hem, kun je hem altijd weer gewoon ophalen tussen de middag.

Groetjes,
Sandra

heb hem zelf laten kiezen.
Hij wil graag de donderdagen overblijven. Dusss zodra hij weer beter is na de operatie gaan we daarmee beginnen.

Wat hem betreft denk ik niet dat het een probleem is. Toen ik werkte bleef hij ook altijd 2x per week over. En hij heeft het daar prima naar zn zin.
Is dus inderdaad echt alleen mijn eigen schuldgevoel dat ik opzij moet zetten…

mijn oudste blijft al twee jaar over
ik ben zelf gewoon thuis
op zijn school zijn er maar een of twee kindjes die thuis eten tussen de middag
mijn oudste vind het veels te leuk om na het broodje spellentjes te doen en lekker te spelen met zijn vriendjes
plus dat hij op school zijn brood wel op eet en thuis niet
ik vind het niet verkeerd om ze te laten overblijven ( moeten ze zelf natuurliijk wel leuk vinden he ) anders is het weer een ander verhaal

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

Milou gaat gewoon 4 dagen overblijven. Ja het is wel een luxe want haar school is nog geen 1 min lopen. Ik heb er bewust voor gekozen want dan zit ze in de schoolritme. Ze vind het leuk en ik vind het gemakkelijk. Zo kan ik ook afspraken doen zonder te stressen om niet te laat te komen. Je bent wel erg mobiel dan. Ik ben niet lui om dr op te halen want als ze zelf wilt dat ik dr ophaal dan doe ik dat hoor. Ik kan niet wachten als ze de continu rooster gaan invoeren…dan is het helemaal lekker.