Overbezorgd of gewoon goed voorbereid?

Ja ja eindelijk is het dan zover, aanstaande vrijdag is de aftrap voor mijn eerste werkdag en dan de 15e echt aan de bak… heb er echt veel zin in maar aan de andere kant vind ik het ook spannend. Zucht… als je toch eens geld kon verdienen zonder te werken! Betaald moederschap ofzo?
Nou ja ik sta dus een beetje in tweestrijd maar denk dat het even door de zure appel heen bijten is dus ik ga ervoor. Verder ook een superflexibele baan, veel reizen en flexwerken (kan ook gedeeltelijk thuis) dus wel leuk. Het is een contract van 16 tot 24 uur en de eerste tijd (tot ik het jaarplan af heb) kan ik het zelf indelen, fijn qua wennen!

Mijn moeder past 1 dag op en mijn schoonmoeder ook 1 dag.
Nu is het zo dat mijn moeder wel weet hoe of wat met ons mannetje maar mijn schoonmoeder heeft dus nog nooit opgepast! Vrijdag past ze even een paar uurtjes op, voor het eerst. Vind het dus wel spannend hoe dat gaat lopen.

Ik heb dus gisterenavond een heel schema gemaakt met daarin het dagritme van onze zoon en verdere bijzonderheden (eten, allergie, slapen, spelen etc) Verder wil ik voor dat ze gaat oppassen een en ander afspreken (mijn schoonmoeder is bijvoorbeeld nogal druk aanwezig en wil niet dat de kleine straks zo gek als een kwartje weer thuiskomt en niet slaapt) Verder vind ik het de eerste tijd niet prettig als ze met hem weggaat, ik wil dat zijn dagritme zoveel mogelijk wordt aangehouden zodat hij ook daar een stabiele gezinssituatie heeft. Ook veiligheid vind ik belangrijk om even door te spreken omdat er verder nog geen aanpassingen zijn gedaan in hun huis en ik wil weten hoe ze daarmee omgaat.(stopcontacten, vijver, snoeren, kattenvoer etc)
Ben ik nu de schoondochter from hell en een overbezorgde moeder of gewoon goed voorbereid?

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Ik vind dat er wel wat zit in wat je zegt.

Ik had de eerste keren dat Seth weg ging ook een schema, en ook ik vind dat ze zich daar gewoon aan moeten houden. Dus ook wat betreft eten ed. Dat bepaal ik trouwens nog steeds, wat hij wel en niet mag hebben qua eten en drinken.

Nu hebben wij thuis ook niet stopcontacten afgeplakt ed, dus dat hoeft ook niet bij mijn moeder/schoonmoeder. Het spreekt natuurlijk wel voor zich dat ze niet zomaar slaapjes over gaan slaan oid.

Je kunt sowieso ook het een en ander bespreken en misschien ook wel gewoon even erbij benoemen dat jij het ook spannend vindt.
Wel denk ik dat dingen als kattenvoer of zoiets iets is wat ondenkt moet worden. Misschien doet je zoontje er niets mee. En als hij er wel aan zit zal zij hem moeten leren dat het niet mag, net als met snoeren.

Mijn (schoon)moeder hoeft ook niet alles weg te zetten voor Seth, dat moet hij maar gewoon leren.

Succes ermee!
Liefs, Anne

hoi proudmama,

gewoon er vertrouwen in krijgen , je schoonmoeder heeft toch ook kinderen gekregen? Het komt allemaal wel goed.
Ik snap dat je alles tot in de puntjes graag voorbereid wilt hebben, maar soms lopen dingetjes toch nog anders.
Gewoon proberen niet te druk om te maken , en te genieten.

succes!
gr mama van 2 kids

Dat schema snap ik prima, vind ik niets mis mee. Dan heeft ze in ieder geval een leidraad, voor haar en jou wellicht een stuk prettiger dan zonder

Hoezo kan ze niet met hem weggaan? Kinderboerderij, boodschapje halen, net als wat jij met hem thuis ook doet denk ik, is dat niet te doen?

Veiligheid: niet overdrijven. Wel vragen of ze ervoor kan zorgen dat hij niet in de vijver kan terecht komen. Snoeren en stopcontacten moet 'ie gewoon van afblijven, dat moet ze hem leren. En kattenbrokken zijn snel genoeg vies hoor, daar zal 'ie niks aan overhouden

Sterkte met je eerste werkdag en ook veel plezier! Het komt vast goed (jouw werk én het uit handen geven van je zoon…).

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Indd heb je het bij je eigen moeder ook zo gedaan Want je schoonmoeder heeft je man toch ook opgevoed Dus beetje overdreven vind ik het wel. Maar je moet doen wat je gevoel je zegt. Maar probeer je ook wel in te denken hoe het over gaat komen bij je schoonmoeder want zin in ruzie heb je denk ik ook niet

Schema niks mis mee

Liefs Michelle

Logisch dat je aangeeft hoe zijn schema is, maar verder zou ik zeggen. Laat haar lekker genieten van het oppassen en leuke dingen met hem doen. Dus ook lekker een boodschapje doen, de eendjes voeren of naar de kinderboerderij. Is voor je zoon toch ook lekker dat hij even buiten is lijkt mij. En het oppassen moet voor je schoonmoeder ook leuk zijn, dus niet alleen maar huisgebonden. En je schoonmoeder heeft ook kinderen gehad, dus die begrijpt echt wel dat hij niet aan snoeren moet komen of even zijn vinger in het stopcontact kan steken.

Succes met je 1e werkdag!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers

Hey,
Gister even op de koffie geweest bij mijn schoonmoeder en we hebben gepraat over het oppassen. Heb uitgelegd dat ik het er zelf best moeilijk mee heb om weer te gaan werken en dus de kleine los te laten. Gelukkig begreep ze me volkomen en was ze zelfs blij dat ik zo eerlijk was geweest tegen haar. Mijn zorgen zijn dan ook helemaal weggenomen al blijft het gek om hem straks weg te brengen en hem de hele dag niet te zien! Zal m zo missen!

Fijn, zo’n goed gesprek. Dat is al de helft van het vertrouwen, toch?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Zeker Mriek!
Ik denk trouwens dat ik er vrijdag maar een paar uurtjes aanplak, kan ik mooi iets voor mezelf gaan doen na het werk en zij kan oefenen hahahahaha

Kijk, goed bezig!

Groetjes,
M

Snap je helemaal… En het gekke is dat je je eigen moeder soms meer je kinderen toevertrouwd en beter dan je schoonmoeder. Terwijl mijn kinderen beter met mijn schoonouders overweg kunnen

Laat het los. Geef schema mee als richtlijn maar verder hun zelf laten bepalen. Dit werkt echt het bestel. En tuurlijk zijn er altijd dingen die jij anders zou doen of waar je het niet mee eens ben… praat er dan over maar accepteer het ook een stukje. Vind zelf dat opa’s en oma’s op de oppasdag de kinderen wel ‘iets’ mogen verwennen… Bedoel niet vol proppen met snoep etc maar gewoon even net wat anders…