Ja ja eindelijk is het dan zover, aanstaande vrijdag is de aftrap voor mijn eerste werkdag en dan de 15e echt aan de bak… heb er echt veel zin in maar aan de andere kant vind ik het ook spannend. Zucht… als je toch eens geld kon verdienen zonder te werken! Betaald moederschap ofzo?
Nou ja ik sta dus een beetje in tweestrijd maar denk dat het even door de zure appel heen bijten is dus ik ga ervoor. Verder ook een superflexibele baan, veel reizen en flexwerken (kan ook gedeeltelijk thuis) dus wel leuk. Het is een contract van 16 tot 24 uur en de eerste tijd (tot ik het jaarplan af heb) kan ik het zelf indelen, fijn qua wennen!
Mijn moeder past 1 dag op en mijn schoonmoeder ook 1 dag.
Nu is het zo dat mijn moeder wel weet hoe of wat met ons mannetje maar mijn schoonmoeder heeft dus nog nooit opgepast! Vrijdag past ze even een paar uurtjes op, voor het eerst. Vind het dus wel spannend hoe dat gaat lopen.
Ik heb dus gisterenavond een heel schema gemaakt met daarin het dagritme van onze zoon en verdere bijzonderheden (eten, allergie, slapen, spelen etc) Verder wil ik voor dat ze gaat oppassen een en ander afspreken (mijn schoonmoeder is bijvoorbeeld nogal druk aanwezig en wil niet dat de kleine straks zo gek als een kwartje weer thuiskomt en niet slaapt) Verder vind ik het de eerste tijd niet prettig als ze met hem weggaat, ik wil dat zijn dagritme zoveel mogelijk wordt aangehouden zodat hij ook daar een stabiele gezinssituatie heeft. Ook veiligheid vind ik belangrijk om even door te spreken omdat er verder nog geen aanpassingen zijn gedaan in hun huis en ik wil weten hoe ze daarmee omgaat.(stopcontacten, vijver, snoeren, kattenvoer etc)
Ben ik nu de schoondochter from hell en een overbezorgde moeder of gewoon goed voorbereid?
If it’s happening now, we’re going to deal with it now!