Overal verf! Peuter in opstand!?!

Hallo moeders,
Wat ik nu net toch heb meegemaakt, ik en mijn vriend waren even een sigaret roken in de keuken na het eten en charissa was lekker aan het dansen op muziek, daarvoor plaste ze zomaar in haar broek, we komen terug en heeft ze in de wasmand die in de kamer stond geplast en met verf(vingerverf) heel de kasten en deur ondergesmeerd, ik heb haar meegenomen naar boven en onder de douche gezet en in bed gelegd. Wel eerst gevraagd waarom ze dat gedaan had, wat ze daar op zei was bij mij de druppel daarom en ging keihard lachen. OOk op dat ik tegen haar zei dan doen we maar weer een luier om overdag zei ze ja hoor is goed. Heb ik nu goed gehandeld is het gewoon een peuter streek of is ze in opstand aan het komen door de verhuizing??? Misschien hebben jullie er antwoord op maar van de week zei ze ook al ik vind het nieuwe huis niet leuk. Ze slaapt wel sinds een week gelijk zonder gemopper en zelf zegt ze soms dat ze al naar bed wil. IK weet het dus even niet meer en eigenlijk ook niet hoe ik dit soort dingen wel goed aan pak of dit nogmaals kan voorkomen(behalve spullen achter slot.)

Liefs en dikke kus brenda en charissa
Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker
Lilypie 21 - 37 day cycle Ticker

Ik denk dat het puur peuterpuberteit is!

Onze kinderen zeggen ook weleens dat ze iets niet leuk vinden terwijl ze het eerst wel leuk vonden. Ze weten gewoon inmiddels waar ze je mee tot wanhoop kunnen drijven.

Dus je hebt prima gehandeld zo en je mag heel duidelijk laten merken dat je er niet blij mee bent zoals ze gedaan heeft. Ik zou zelfs morgen de hele dag een luier aan doen bij haar. Krijgt ze echt geen terugslag van want als je eenmaal zonder luier gewend bent, is het echt niet tof hoor om er weer eentje aan te krijgen! Dus ze zal er echt wel van leren.

Ze gedraagt zich als een baby dan kan ze ook verwachten dat ze als baby behandeld wordt!

Groetekes, Sje

oeps sorry moest wel effe lachen

vingerverf buiten het bereik houden van je dochter ergens boven in de kast
ik denk dat het gewon een peuterstreek is hoelang ging het goed met de luier af ?

ze is al mee rals 6 maanden zindelijk nu, maar ze doet het er nu gewoon om, ik ga er inderdaad morgen gewoon een luier om doen is dan bij me schoonouders dus ff goed doorgeven.Heb wel eens gehoord dat ik dan moet negeren als der luier nat is en als ze naar de wc wil goed zo moet zggen.

ja dat dacht ik al wat sje al zegt en jij ook gewoon de luier weer omdoen

Heeft mijn collega ook bij haar dochter gedaan. Die vond het verschrikkelijk. Ging schreeuwen mamma ben geen baby. Inderdaad wat sje zegt gedragen als een baby is beghandelen als een baby.

Groetjes,

Michèle

Daar zijn ze op die leeftijd echt gevoelig voor hoor! Ze voelen zich al zo groot en als ze dan ineens weer een dag in de luier gestopt worden, geloof maar dat ze niet blij zal zijn morgen! En dat ze dan zegt “Is goed hoor, doe maar!”, puur toneelspel! Het interesseert haar wel degelijk en ze baalt er echt stevig van als je het echt doet, maar ze laat zich niet kennen.

Groetekes, Sje

Ze denkt als ze zegt is goed dat jij het niet doet. Gewoon wel doen, even laten weten wie de baas is.

Groetjes,

Michèle

ja ik ga het proberen hopen dat mijn schoonouders het dan ook vol houden, ik laat het jullie morgen wel horen

Moet er eigenlijk wel een beetje om lachen, ik zie het helemaal voor mij! Succes met het aanpakken van dit probleem!!!

haha kan er nu ook wel om lachen ja, maar luier heb niet geholpen ze gaf er niks om gewoon plassen en ook nog eens poepen in haar luier

Gewoon laten lopen met alle zooi in de luier tot ze er fiks van baalt. Waarschijnlijk is ze enorm aan het uit proberen. Mijn zoontje zegt als zijn zusje huilt: ‘Ik heb haar een klap gegeven.’ Terwijl hij dat dan niet gedaan heeft. Het is gewoon aandacht trekken. Ik negeer dat gewoon, maar ja ik snap wel dat een vieze broek moeilijk te negeren is.,

Succes ermee!

jantje

nou, we zijn achter nog iets gekomen, we waren een vis kwijt uit het aqaurium. Wij in het filter gekeken en niks, nou had charissa van de week met het netje zitten spelen dus ik vroeg heb jij de blauwe vis gevangen??? Ja zei ze en in de wc gegooid want die was dood, dus ik vroeg bewog die nog??? Nee niet meer toen in de wc was die dood, ik ben even naar de kueken gegaan en heb ontzettend hard moeten lachen.