Regelmatig komen hier kindjes met hun moeder over de vloer en trekken werkelijk elk mandje open waar speelgoed in zit, vliegen als een TORNADO door het huis om echt ALLE SPEELGOED van hun plek te halen, gooien het ergens neer en gaan zo door tot we een paar uur verder zijn en het hier een ravage op de vloer is van SPEELGOED.
Het verbaasd mij elke keer weer en ik weet niet goed of ik er nu wat van moet gaan zeggen. Verwacht steeds dat de moeder het wel doen ???
Gisteren weer dus, een lief kind hoor maar na 2 uur was ik bek af en dan alle rotzooi opruimen, ik bedoel speelgoed??? De moeder + kind lieten alles zo achter.
Ik ken dit niet … Fabienne speelt met een paar dingetjes en maakt nooit een rotzooi, kiept ook geen mand om of zo en dat zou zij best mogen maar doet dit niet. Ik zet dus elke dag dingen voor haar op tafel en attendeer haar zo nu en dan op speeltjes waar ze zo bij kan.
Ik wil ook niet dat ze bij een ander kindje alles over hoop haalt, wilt ze er niet meer mee spelen? Opruimen en pak je wat anders … maar wat ik nu toch steeds zie, dan denk ik; hou is het bij die moeder thuis? Het huis bezaait met speelgoed.
Ik wil dit dus niet meer en zal er wat van moeten zeggen. Ben ik nu zo’n zeur ???
Wat vinden jullie?
Groetjes Esther