gooit jullie draakje ook overal mee. Maakt niet uit wat Joey in zijn handen heeft, na een tijdje vliegt het door de lucht en het liefst richting openhaard. Hij mag sowieso niet op de tegels bij de openhaard komen, dat doet hij ook niet, maar al zijn speelgoed gaat wel die kant op. Net lag er een auto midden in de openhaard, goed gemikt, maar niet de bedoeling en ik word er niet goed van. Laatst gooide hij een blokje zo recht tegen mijn hoofd, komt niet echt fijn aan, heb het terug gegooid zodat hij ook voelde wat hij deed.
Ik merk dat ik hem een stap voor moet zijn, dat wil nog wel eens helpen, maar die stap mis ik nog wel eens en hup, daar vliegt weer wat.
Ik ben benieuwd of jullie dit ook meemaken en wat jullie eraan doen?
Lfs
Overal mee gooien
Gooien doet Jurian graag met zijn flesje drinken of met vork / lepel… kan je nagaan wat het voor bende soms is … Hier corrigeer ik hem de eerste keer, helpt dit niet en doet hij het gewoon weer dan mag hij 1,5 minuut in de kinderstoel in de gang gaan zitten. Dit werkt nog het beste…
Speelgoed gooit hij ook uit de box, als het erg wordt zeg ik er wat van en dan is het eigenlijk ook meestal wel klaar…
Minke heeft dit ook gehad. Hier werkte consequent ´nee´zeggen en het speeltje direct afpakken het beste, ze hebben snel genoeg door dat het niet mag. En laten het dan wel uit hun hoofd. Ik zou persoonlijk niet wat terug gooien, daar bereik je niets mee en je geeft een slecht voorbeeld vind ik… hoe kan je iets verbieden wat je zelf ook doet… sorry dat vind ik echt. Niet rot bedoeld verder want dat moet iedereen zelf weten.
de box heb ik hier al niet meer staan, hij kan gewoon de hele kamer door en dat is ook prima, maar hij moet niet overal mee gaan gooien.
@Linette, ik ben het wel met je eens hoor dat we niet dingen terug moeten gaan gooien, maar ik ben wel van mening dat ze soms ook wel mogen voelen wat ze bij een ander doen, dat hebben ze namelijk helemaal niet in de gaten en ik moet zeggen, het is bij die ene keer gebleven, dus het werkte wel.
Joey is soms gewoon een draakje en dan moet ik er ook wel weer om lachen, maar dat echte gooien, da’s een beetje vervelend. Hij weet ook dat als het speelgoed op de stenen ligt dat het daar ook blijft liggen, maar de uitdaging om het er dan vanaf te halen is weer zo groot he…
Het heeft 2 kanten… het terug doen. Zelf zegt mijn gevoel ook dat dit niet goed is … maar je hoort ook vaak dat het wel werkt. Bijv het bijten of knijpen en als je dit terug doe, dan weten ze hoe het voelt waardoor ze het niet meer doen. Pas las ik deze reacties nog hier ergens op ikkeben. Maar net wat je zegt het is wel tegen je gevoel in…
ach ja, we doen allemaal misschien wel eens dingen waar je later ook van zegt, dat had ik beter niet kunnen doen?! Maar goed, in dit geval heeft het geholpen, nou de rst van het gooien nog afleren…wie wat wat voor geweldige ideeen anderen nog hebben!?
Hier is het een duidelijke 'mag niet’
Als hij het dan nog een keer doet pak ik het af.
En durft hij dan nog met iets anders te gooien dan vliegt hij in de box.
Kordaat en steeds hetzelfde optreden zal hem leren dat er na het gooien van zijn speelgoed steeds een gevolg is.
Ik weet niet hoe oud Joey is, maar normaal kunnen de kleintjes nog niet vatten dat jij boos word omdat hij ermee gooit.
Het is pas na veel herhaling van het gooien en jouw reactie dat hij zal leren dat hij iets doet dat niet mag.
Liefs
Tanja
Joey is 14 maanden.
Ik weet dat veel herhalen het beste is en dat boos worden ook niet alstijd de oplossing is. Maar soms word ik gek van dat herhalen, maar dat herkennen we allemaal wel denk ik.
Opzich heeft hij wel goed in de gaten wat wel en niet mag hoor, maar dat gooien dat heeft hij zelf denk ik nog niet door. Daarom mag hij ook niet meer aan het speelgoed komen wat hij bij de openhaard gooit en dat weet hij dus donders goed!
Ach ja, komt tijd komt raad he en geduld is een schone zaak…maar soms is het geduld een beetje op
Lfs
klinkt heel bekend nick weet dondersgoed dat het niet mag en zecht van te voren uuh uhh en dan tog doen nou af en toe kan je bloed wel gaan koken hoor en soms moet je lach inhouden omdat het er tog zo grappig uitziet zo’n kleintje met zijn vingertje op staat en zegt uuh uuh uhh hahaha
veel geduld en veel oefenen is alles wat helpt denk ik
groetjes wendy
ik lees mee,
hier nog zo 1
en al vanaf dat ie 10 mnd is.
hij gooide ook naar de hond maar dat is nu afgelopen.
nu pakt ie de tv of laptop
ik vind het ook irritant!
mijn zoontje van 1.5 gooit ook overal mee en daarbij kijkt hij mij ook nog eens heel erg uitdagend aan! Hij krijgt dan wel op zn kop maar doet het de volgende keer weer gewoon… zal weer wel zo een fase zijn… hij heeft ook een fase gehad dat hij mij sloeg bijv. al als ik alleen zn jasje aandeed was het LENGEL!! dat doet hij nu niet meer …wel vervelend dat alles waar hij mee gooit opgaat in brand:D Ik snap best wat je bedoeld met dat terug gooien… mijn zoontje trok constant aan mijn haar tot ik het zo beu was …ik zei: dat is auw (hij weet wat dat betekend) en ik trok terug aan zijn haar toen trok hij een pruillip maar het was gelijk afgelopen dus soms kan het wel eens helpen om ze idd te laten beseffen dat ze iemand pijn doen!
Gewijzigd door - Jolien20 op 22 Feb 2010 02:10:53
hhahahaha ja dat ken ik zo beet nick mij maar niet zachtjes deed echt pijn beed hem terug nooit meer gedaan
groetjes wendy
haha, nee hoor, al het speelgoed van Joey is nog zoals het hoort te zijn, niet gesmolten of verbrand. Als de openhaard aan staat kijkt hij wel uit!
Maar ik ben er ook voor om ze zo nu en dan eens te laten voelen wat ze zelf doen, het hoeft niet hard, maar ze mogen het best weten.
Ondertussen heeft Joey weer een sprong gehad volgens mij, hij is nu ineens erg druk met zijn speelgoed in de vensterbank te leggen. Hij klimt sinds vandaag zelf op een stoel en dan kan hij dus mooi bij de vensterbank.