Overal mee gooien

Hoi Hoi,

Mijn zoontje van 15 maanden gooit met alles wat hij in zijn handen krijgt. Of het nou dikke speelgoedtrackers zijn of z’n vrachtauto of z’n knuffel…alles gaat met grof geweld de kamer door. Het kost de nodige deuken in onze vloer, helaas. Ik vind dit erg vervelend en zeg natuurlijk dat het niet mag en “nee”. Maar het helpt allemaal niks. Ook slaat hij met speelgoed tegen andere kinderen en zijn grote zus. Hij doet het alleen als hij speelgoed in zijn handen heeft. Normaal slaat hij dus niet.
En tijdens het eten, hetzij brood of warm eten, smijt hij ook alles in het rond. Hij eet ( op aanraden van het consultatieburo ) nu zelf, maar ik vind het allemaal niks.
Zijn er misschien andere moeders die dit herkennen?? En wie heeft tips?
Alvast bedankt dames!!

Groeten Ilona.

oja hoor,
je bent niet de einige!
Lieke deed dit ook heb 2x nee gezegt. eerste keer een waarschuwing en tewwde keer pak ik het af en ze kan in de gang!
En sindsdien nog 1x gedaan en gooit niet meer met spullen! Klinkt hard maar ze moeten de grenzen weten!
Ook met eten gaat ze gooien zeg ik klaar en bord gaat weg! De volgende keer deed ze het niet meer! Dus we zijn er doorheen gelukkig!
Vervelende fase he maar blijf consuquent en ook meteen waarschuwen en ingrijpen werkt het beste!
Athans hier

groetjes GYtha

Ja hier gebeurd het ook regelmatig.
Het is hier een uiting van boosheid.
Niet leuk nee.
Wij waarschuwen ook een keer en als het direct erna toch gebeurd pak ik het desbetreffende speelgoed af en leg het weg.
In de hoop dat de boodschap goed overkomt en ze het afleren.

Hoi,

Ik pak ook vaak het speelgoed af als hij ermee gooit. Zeg eerst 1x nee en als hij niet luisterd pak ik het dus af. Maar zo kan ik al zijn speelgoed wel afpakken…hij pakt steeds iets nieuws, helaas. Nou ja, nog even volhouden dus…
Enne dat eten he…gisteren at hij goed en zelf maar uiteindelijk begon hij ermee te gooien…hij smeet zijn bord van tafel en die lag omgekeerd, dwars doormidden op de grond…grrr.
Zetten jullie je kids bij 15 maanden al op zo’n strafstoeltje ofzo? Mijn oudste gaat 3 minuten op “de-stoute-meisjes-mat” in de gang. Dit helpt bij haar wel. Maar nu moet ik zeggen dat ik dit bij haar dus echt nooit heb meegemaakt…ik zei 1x nee en ze luisterde.
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Hoi,

Onze dochter deed het ook en als het niet uit frustratie was omdat iets was omgevallen wat ze aan het bouwen is dan pakete ik het gewoon af en ging ze door dan ging ze op de gang.

Als iets met bouwen niet lukte dan betrok ik haar opnieuw bij het bouwen en deden we het samen of ik maakte een spelletje van het omvallen. ze bouwde toen heel veel torens van duplo vierkante steentje (de kleinste) tje en die blijft natuurlijk maar tot een bepaalde hoogt staan.

Met eten gooien heeft ze nooit gedaan. Maar daar zou ik gewoon het bord weghalen en dan maar een avond niet eten. Kunnen ze goed hebben hoor. laat ze maar voelen dat dit niet normaal gedrag is via de maag.

groetjes

lon106