Herkennen jullie dit?
Ik heb dit met onze dochter nooit zo bewust meegemaakt, maar onze zoon, JEMIG! De laatste dagen is het bar en boos, en zet ie echt overal de tanden in!
Knuffelen maakt ie onmogelijk, omdat je dan 6 vlijmscherpe tanden in je schouder hebt staan! Zijn zus is vaak de pineut omdat ze in de buurt is. Kleine balletjes hebben we opgeruimd omdat die na verloop van tijd niet rond meer zijn! Echt alles komt aan de beurt.
Zelfs het kleed over de tafel vertoont gaatjes, juist ja, op het plekje waar hij zit. Moe word ik er bijna van Om over onze dochter nog maar te zwijgen!3
Is dit een fase die erbij hoort? En misschien nog wel belangrijker, is het af te leren? Hij is nu trouwens 9 maanden, en troste eigenaar van 6 tanden!
Overal de tanden in zetten!
Ik herken het totaal niet Sylvie had met 8,5 maand pas haar eerste 2 tandjes en nu sinds een weekje zijn de 2 boventandjes door. Maar ze bijt nergens op waar het niet op hoort… Heeft hij het iemand zien doen? Of iets op tv gezien wat er op lijkt? Ik zou in ieder geval het gedrag bestraffen net zo lang tot er geen lol meer aan is. Want dat hij zn zus bijt en jullie is natuurlijk niet de bedoeling…
Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie
Ja hij is erg vlot met zijn tanden
Ik vind het wat lastig om dan een baby van 9 maanden te 'straffen’
Kijk als hij ergens aan zit wat niet mag, zeg ik nee, en leg/zet ik hem ergens anders neer. Maar hoe doe ik dat dan nu? Daar waar onze dochter heel makkelijk en rustig was, kan dit echt een kwaad gefrustreerd ventje zijn wat dat betreft. Lastig.
Precies hetzelfde toch? Als hij ergens zijn tandjes in zet nee zeggen en dan hetgeen afpakken wat hij heeft of dus als hij het bij jullie doet of bij zn zus nee zeggen en wegzetten
Heb je hem al wel een alternatief gegeven waar hij lekker in kan bijten trouwens? Een lekkere bijtring ofzo?
Hier was dat precies hetzelfde. Heel de box heeft tandafdrukken!! Ook de tafel, op zijn plekje, is gehavend!
Nu doet ie het veeeel minder, maar hier wel een lange fase helaas.
Afleren is hier heel moeizaam gegaan. Nee zeggen, veel meer kun je niet doen, vrees ik.
Weg zetten vind ik zo sneu als ie aan tafel zit te eten
En als ik hem ergens anders neer zet, maakt ie dat ie terug komt! Haha!
Wat kunnen kinderen van dezelfde ouders toch ontzetten verschillen!
Tsja dan zit er niet veel anders op dan ff doorbijten denk ik hihi
Maar kan je niet gewoon als hij zn tanden ergens in zet waar het niet mag nee zeggen en dan een bijtring geven bijv. en dan zeggen hier mag je op/in bijten Probeer het eens?
hihi, ik moest er stiekem een beetje om lachen…
9 maanden en trotse eigenaar van 6 tanden!
Kan me voorstellen dat dat niet zo makkelijk is af te leren met 9mnd…
Maar als ie lekker bij je op schoot zit en dan z’n trotse bezit in je schouders hapt dan zou ik hem toch even lekker in de box leggen! Natuurlijk wel uitleggen dat als ie bijt hij niet bij mama op schoot kan zitten…
Heeft ie last van nog meer doorkomende tandjes dat ie de behoefte heeft om op dingen te bijten? Bij de poeizs zag ik hele mooie dikke bijtringen/bijtspeen, misschien toch een beter alternatief en dan lekker met bijtspeen in knuffelen met mama
Jasper heeft overigens ook een keer op het kdv een kindje in de teen gebeten, maar dat kwam omdat dat teentje als een lekker hapje zat de bungelen onder de tafel waar jasper zat te spelen…hihi, we hebben een tekeningetje gemaakt om sorry te zeggen, gelukkig geen verwondingen bij dat andere kindje!
Succes en hopelijk vind je kleine happertje snel een andere leuke bezigheid!
Groetjes Carolien.
ja bij ons ook tandafdrukken in de salontafel… kinderbedje, en box… kind knabbelde overal op ! mijn ervaring is dat het wel over gaat… misschien wil ze die 6 tanden eens ff goed uit proberen… pippy begon al te knabbelen toen ze nog 2 tandjes had… en is dat wel ff blijven doen…
maar als ze aan mij of een ander persoon begon te knabbelen kreeg ze wel ff een stootje, want da ken natuurlijk niet ! voor de rest ging alles die mond in, en kwam het terug met een afdrukje…
bijtring, vond ze misschien 5 mimnuten leuk… ik heb haar toen vaak ook een washandje gegeven met koud water… vond ze kei lekker, wast knabbelen en sabbelen… maar ja zo heb ik wel tegengehouden dat me salontafel een cm kleiner werd …
Pippy is geboren 17.07.2009
@mama van jasper, ik heb die ringen ook gezien! Maar mooi laten hangen, want die dingen hebben we in overvloed, en daar doet hij ook niks mee.
Ik kreeg gister het advies van mijn tante om een terug te bijten. Geen idee of het werkt, en al helemaal geen idee of ik dat wil uitproberen! Zij hebben het vroeger zelf gedaan bij hun dochter, en die was na 1x genezen zeg maar.
Dat er overal afdrukjes in staan vind ik niet eens erg hoor. Die dingen horen er wat bij vind ik! Ik kom er ook best ‘overheen’ dat ie mij bijt, maar om nou zijn zus zo te bijten, dat is gewoon heel vervelend!
Of je kan eens zo’n badboekje proberen of gewoon een kartonnen boekje. Wij hebben namelijk wel kartonnen boekjes waar tandafdrukjes in staan
Dat is gelukkig hier het enige
Maar Sylvie is echt gek om op plastic dingen te bijten, maakt niet uit wat!
Apart genoeg vreet ie het meest aan mensen! Haha, en voor de rest, er is genoeg binnen handbereik om in te bijten. Dus denk niet dat hij behoefte heeft aan iets anders
Ojee…klein canibaaltje…
Dan toch maar schoudervullingen uitdelen aan je bezoek…hihi
Terugbijten? Tja dat zal vast werken, maar hoop toch dat er een andere manier voor je te vinden is!
Groetjes Carolien.
Haha schoudervullingen! Zou een idee zijn!
Maar bij mijn vader deed ie het afgelopen weekend niet! En die heeft haast een heel uur met hem op een slaapzak in het gras gezeten, niks aan de hand!
Nou ja, we kijken het nog even aan, maar terug bijten zal een allerlaatste idee zijn. Kan me namelijk herinneren dat mijn vader dat vroeger bij de honden deed! Mooie vergelijking dan