Overal aanzitten

Cas zit werkelijk overal met zijn pieterpeuterige vingertjes van hem.
Hoe lossen jullie dat op?
Er is geen kast of lade veilig voor hem, hij zit werkelijk overal aan.
En hij klimt ook nog eens overal op.

Gisteren zat hij op de bank en hij zag me aankomen toen ik thuis kwam.
Meneer ging gelijk staan en liep over de bank naar het raam, echt zo gevaarlijk.
Het lijkt wel of hij geen angst heeft.

We zijn heel de dag bezig met corrigeren.
Nee zeggen, boos worden niets helpt.

Iemand een oplossing?

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

Oef…isse errug moeilijk op die leeftijd
Dan luisteren ze idd nog voor geen meter hihi
Tsja, Steef was gelukkig geen “klimmer” maar wel eentje die dus overal aanzat!
Om dat gedeeltelijk op te lossen hebben we van die veiligheids-dingen op de kastjes gezet zodat ze niet meer open konden.
Maar verder…tsja…het blijft gewoon ff corrigeren en hem weghalen etc.
Lastig lijkt me dat, zo’n ventje dat ook geen gevaar lijkt te zien…
Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

moeilijke leefdtijd is dat de ene is extremer dan de ander

als ze het bij mij deden dan liep ik erop af en zei nee dat is van mama en gaf dan een speeltje en deze is voor kaitlyn,en dat elke dag 1000000000000000x ofzo,maar het ging op ten duur over

want dan kwam ik al en liep ze weg,maarja het is zo leuke leefdtijd om alles een lekker op je gemakkie te bekijken en te kijken wat er achter zo mooi deurtje zit

suc6 jolanda

Bianca,Dylan & Kaitlyn

Onze hele huiskamer is al gebarricadeerd voor dat kleine monstertje.
Lisa zat werkelijk nergens aan, je kon zelf thee op tafel laten staan (deed ik toch niet maar het kon wel).
Dus het is even wennen.
Maandag zat meneer in de vensterbank naar mensen buiten te zwaaien, echt erg is hij hoor!!!
Maar ik ben blij dat ik nu weet dat het over gaat.
Ik zeg ook nee en kijk hem dan boos in de ogen aan, meestal gaat hij dan lachen die boef!

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)
.

quote:
Maandag zat meneer in de vensterbank naar mensen buiten te zwaaien,

Whahaha wat een kleine dondersteen heb je daar

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Hoi Jolanda,

Wij hebben net zo’n ondernemend ventje. Hij is inmiddels ruim 2 en ik moet nog wel veel corrigeren, maar hij luistert wel beter en trekt zich er meer van aan als ik boos word. Maar ik herken je verhaal helemaal

Als ik met ons mannetje ga winkelen moet ik ogen voor en achter hebben. Gisteren trok meneer nog een prijskaartje van een emmer met bloemen. Vervolgens zwaait hij en lacht hij onwijs lief en zegt de bloemiste ook nog “dag schat” tegen hem bij het weggaan. Eerst ondeugend zijn en vervolgens iedereen inpakken met zijn charme

Groetjes, Thirza

Onze apen zijn precies hetzelfde. En bij beide heeft de methode van NEE goed geholpen, het is vaak een strijd maar onze dames weten nu donders goed wat wel en wat niet mag.
Een voorbeeldje, Shakira en nu ook Fajah hadden het ritueel om CD’s uit het rekje bij opa en oma te trekken, het heeft een hoop NEE’S gekost maar ze lopen/kruipen er nu langs zonder er aan te komen.

Een knuffel van een trotse vader!!
Papa van Shakira (24-12-2002)

en Fajah (17-11-2004)

ooooohh … en ik denken dat ik over een paar maanden wel een jochie had dat weet wat NEE betekent… hmmmm, ik heb dus nog een tijd te gaan
Luca klimt nu zo dat hij bij de tv kan staan (de de dvd-speler en de video), maar die staat op een verrijdbaar kastje… ben als de dood dat dat ding boven op hem valt. Of de plant omver trekken is ook heel leuk!! Oke, even voorbereiden op nog een paar jaar corrigeren!! Vind het alleen zo vervelend om de hele tijd NEE te zeggen, klinkt zo negatief. Maar idd een speeltje aanbieden wat wel mag, doe ik ook.
Succes Jolanda met het boefje!

Ooohja… als mijn kleutertjes iets dan wat niet mag (maar die zijn natuurlijk wat ouder), dan zeg ik op een hele overdreven verbaasde en theatrale manier “wat doe jij nou? Daar schrik ik heel erg van!”
Bij hun helpt dat wel! En vooral op je mimiek letten, want NEE zeggen en vrolijk kijken helpt ook niet! Nou, nogmaals succes!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker