Overal aan willen likken

Rico heeft ook weer iets nieuws bedacht,
hij wil OVERAL aan likken,
aan de deuren aan de muren, aan het hout van het kozijn noem maar op.
ik zeg wel elke keer van: rico bah!
dat is vies moet je niet doen.
dan lacht hij “nee nee”. en gaat vervolgens weer likken.
moet ik hem zijn gang laten gaan? ik vind het ergens gewoon vies maar opzich haha ik moet er ook wel weer om lachen soms. het is alleen lastig om elke keer het glas te moeten wassen (wij hebben glazen deuren met hout erom heen zeg maar)
want alles zit constant onder de vlekken.
ik vind die ook weer niet echt een rede om hem “straf” te geven en apart te zetten, want zo erg is het natuurlijk ook weer niet, vergeleken bij als hij driften heeft of gewoon stout is.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Thoby likt ook echt overal aan!
Hij doet dit al een tijdje, ongeveer vanaf het moment dat hij kon lopen (kan hij er lekker goed bij allemaal)
Ik straf hem hier nooit voor, behalve als hij iets wil likken wat echt vies of gevaarlijk is. Dus bv de vuilnisbak of mijn schoenen.
Verder is dit (denk ik) normaal gedrag en zal het vanzelf weer over gaan.

Groetjes
Margot

Zolang het geen vieze of gevaarlijke dingen zijn, zou ik het laten gaan. Hoe méér jij ‘nee’ zegt, hoe leuker het wordt en ik denk dat de lol er het snelste af is als je hem dan gewoon laat. Het hoort toch ook gewoon bij het ontdekken van de dingen in z’n omgeving.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja rico doet het inderdaad ook sinds hij loopt!

nee ik geef hem er ook geen straf voor, dan kun je m overal wel voor apart gaan zetten, en als hij dat leuk vind:S
tenzij hij aan de stopcontacten gaat likken haha dan wordt het een ander verhaal
maargoed die zitten in huis ZO hoog dat ie er toch niet bij kan en daarbij, ze zijn just in case beveiligd voor als hij op een stoel gaat staan.
maar hij klom eerst soms op de bank (dan kon ie er dus wel bij) nu doet ie dat ook niet meer,
vind ie niks aan.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi,

Nee, ben het niet met jullie eens.
Hier werd er destijds ook aan dingen gelikt en gelijk geleerd dat dat niet mag en bah is.
En iedere keer weer, net zo lang tot de kinderen het begrepen en niet meer deden.

En juist er niet om gaan lachen dan denkt ie: mamma vind het wel goed en zal er alleen maar mee door gaan.

Echt straffen kan best, bij het niet luisteren gaat ie maar even in de hoek staan of op de gang.
Hier leren ze van vind ik.

Groetjes Lisan.

Ben ik niet me je eens Lisan, het is een fase en bij die kleintjes ook een manier van ontdekken. Madelon heeft het ook gedaan en is intussen 19 en die doet het niet meer hoor en heeft er ook niets aan over gehouden

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@Michelle,

We hoeven het ook niet altijd met elkaar eens te zijn toch?
Ik vind het smerig en wil dat gewoon niet.
Ze houden er ook niks aan over, maar ik vind dat je er niet vroeg genoeg mee kunt beginnen je kindje te leren luisteren naar wat wel en niet mag.
Mijn kinderen hebben er ook niks aan overgehouden dat ik zei dat het niet mag en af en toe even op de gang zetten bij niet luisteren.
Ze hebben het dan ook snel gelaten!

Groetjes Lisan.

We hoeven het indd niet eens te zijn

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers