Gaf je voorheen warm in een fles?
Zou ik de gewone melk nu ook warm in een fles aanbieden.
Mijn oudste heeft dat tot zijn 3e melk gedronken uit een flesje (terwijl ie de rest gewoon uit een open beker dronk), maar uit een beker, glas, mok, verzin het maar, hoefde ie het niet, ook niet warm of koud (zelfs niet met een smaakje). Ik heb toen met zijn 3e verjaardag afgesproken (vantevoren al) dat zijn fles dan weg zou gaan en dat ie dan ook zijn melk uit een open beker moest drinken en daar leek ie het wel mee eens te zijn. Echter sindsdien heeft ie nooit meer melk gedronken.
Mijn jongste is nu net 3 en drinkt ook nog steeds warme melk uit de fles (en de rest uit een open beker). Ik laat het nog even zo, maar ergens dit levensjaar wil ik hem ook van de fles af helpen, weet alleen nog niet hoe.
De meningen verschillen trouwens nogal over hoe nodig melk nou is. 300cc per dag is het standaardadvies, dat heb je met een toetje en wat kaas ook binnen. Anderen zeggen dat mensen het enige zoogdier is dat evengoed nog melk drinkt als ze baby-af zijn en dat dat dus niet natuurlijk is. Maar goed, dat is een ander verhaal.