Over van poedermelk naar gewone melk een probleem

Mijn dochtertje van 15 maanden vindt het nog heerlijk om als ze wakker wordt en voor het naar bed gaan een flesje Nutrilonmelk te drinken. Ik zou zo graag overgaan naar gewone melk maar ze wil het maar niet drinken. 's Middags bij de boterham probeer ik altijd uit een gewone beker haar gewone melk te laten drinken maar als ze het al ruikt zegt ze “nee” en weigert een slok te nemen. Hoe moet ik dit nu aanpakken?

Groetjes! Nancy

Lilypie Baby PicLilypie Baby Ticker

Hoi Nancy,

Bouw de gewone melk in die fles langzaam op. Dus eerst bijvoorbeeld 30 ml gewone melk en de rest van de hoeveelheid die je gewend bent te geven aanvullen met Nutrilon.

Als dat een paar dagen goed gaat (of desnoods na een week ofzo, maar net wat jij prettig vindt) ga je naar 60 ml. gewone melk en dat aanvullen met Nutrilon.

Zo geef je langzaamaan steeds meer melk en mogelijk merkt je dochtertje daar weinig van.

Uiteindelijk heb je nog zo weinig Nutrilon in haar flessen zitten dat je waarschijnlijk moeiteloos over kunt gaan naar alleen maar melk in de flessen.

Succes ermee!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 03 Mar 2006 16:15:21

Gaf je voorheen warm in een fles?
Zou ik de gewone melk nu ook warm in een fles aanbieden.
Mijn oudste heeft dat tot zijn 3e melk gedronken uit een flesje (terwijl ie de rest gewoon uit een open beker dronk), maar uit een beker, glas, mok, verzin het maar, hoefde ie het niet, ook niet warm of koud (zelfs niet met een smaakje). Ik heb toen met zijn 3e verjaardag afgesproken (vantevoren al) dat zijn fles dan weg zou gaan en dat ie dan ook zijn melk uit een open beker moest drinken en daar leek ie het wel mee eens te zijn. Echter sindsdien heeft ie nooit meer melk gedronken.
Mijn jongste is nu net 3 en drinkt ook nog steeds warme melk uit de fles (en de rest uit een open beker). Ik laat het nog even zo, maar ergens dit levensjaar wil ik hem ook van de fles af helpen, weet alleen nog niet hoe.

De meningen verschillen trouwens nogal over hoe nodig melk nou is. 300cc per dag is het standaardadvies, dat heb je met een toetje en wat kaas ook binnen. Anderen zeggen dat mensen het enige zoogdier is dat evengoed nog melk drinkt als ze baby-af zijn en dat dat dus niet natuurlijk is. Maar goed, dat is een ander verhaal.

Hoi hoi! Ik geef haar nu peutermelk van nutrilon, dat is voor 1-3 jaar. Gewone melk hoeft ze ook nog niet, maar dit lust ze wel. Komt vanzelf wel denk ik als ze er aan toe zijn. Groetjes, debby

dvb