Over Roy


#1


Victor is een hele goede vriend van ons en ook vriend het het juiste woord,

 

 

Hoi Roy.

Ik las dat je een vader, moeder en een broertje hebt gekregen. Gefeliciteerd daarmee. Toevallig ken ik ze een beetje, en volgens mij heb je het best wel getroffen. Je zal het wel niet gemerkt hebben, maar ik ben al een paar keer bij je op bezoek geweest, je was wat slaperig toen. Heb je van je vader volgens mij…
Wat me opviel, toen ik naar Pijnacker reed om je te bezoeken, was dat de zon heel erg haar best om de wereld in een schitterend, vrolijk jasje te steken. Toevallig hoorde ik de laatste keer dat ik naar je toe ging, dat een kennis van vroeger overleden was. Zo werkt dat, de een gaat, de ander komt. En de zon trekt zich daar lekker niets van aan. Je ouders gaan je vast wel leren hoe dat ongeveer in elkaar zit. Voorlopig is jouw taak op deze wereld om plezier te hebben, laten we zeggen de eerste tachtig jaar van je leven. En daarna eigenlijk ook wel, bedenk ik nu. Je hebt een (grote) broer, Jordy, die je daar ook van alles over gaat vertellen. Die is nu 16 maanden en de clown van de familie. Ik heb al met je vader afgesproken dat als jullie allebei groot genoeg zijn, we met z'n vieren naar de kroeg gaan, een beetje achter de vrouwtjes aan en zo. Daar ga ik je dan weer alles van leren, want je vader weet vast niet meer hoe dat gaat. Denk trouwens dat je moeder dat ook niet zo'n goed idee vindt.
Ik merk dat ik je vader weer een beetje in de maling zit te nemen, dat is een tik van vroeger, we hebben samen gewerkt en ik heb een paar maandjes bij jou vader en moeder mogen wonen. Heel veel gelachen, heel veel gehuild, heel veel gepraat, tot heel diep in de nacht. Dus ik vertel je vast dat je het goed naar je zin gaat hebben bij die lui.
En mocht het nou eens een keertje voorkomen dat je het niet zo goed naar je zin hebt, kun je dat rustig tegen ze vertellen. Want ze helpen je er weer bovenop. Weet ik alles van.
Kus, en ik ga je snel weer zien.

V.