Over op grotere speen

oei ik zie die ogen al oplichten er zijn al zoveel topics over spenen!! SORRY…

Maar deze heb ik toch echt niet gevonden en wil jullie mening toch hebben. Jurian was toen hij ruim 4 maanden was pas afscheid gaan nemen van de 0-3 maanden speen. Nu heeft hij de speen van 3-6 maanden er nog op zitten en hij is bijna 7 maanden. Hoelang lieten jullie die speen erop zitten. Heb het idee dat die overgang elke keer zo’n groot verschil is…

is het echt nodig om nu over te stappen naar de laaste speen of … gaven jullie je kindje ook de speen nog van 6 maanden als ze ouder waren?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

nick is al 4maanden geweest maar zit op speentje 2 vanaf 2maanden en die gaat beter dan speen 3 dus zolang die gewoon goed drinkt en niet te veel er langs laat lopen is de speen prima maakt volgens mij niet zoveel uit

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Gaat het over flessenspeen of fopspeen?

Je moet spenen sowieso elke 6 weken vervangen. Tenminste voor de fopspenen geldt dat wel. Geen idee hoe de richtlijnen voor flessenspenen zijn.

Verder wat formaat betreft: doe gewoon waar je kleine man zich fijn bij voelt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 12 Feb 2009 15:16:36

Ik ben afgelopen week al overgestapt op de 6 maanden speen omdat dat prettiger wasvoor haar. Ik ben mijn gevoel gevolgd en ik denk dat je dat ook moet doen hierin. Ze gaan uit van het soort voeding en het gemiddelde kind. Ik heb inmiddels geleerd dat er geen gemiddeld kind is. Dus als hij het hiermee goed doet en het prettig vind waarom wisselen?

Groetjes,

Michèle

Rayhan is nu 4 maanden en hij zit nog steeds op speen 1 van de avent…
Hij heeft de fles in een kwartier op dus als ik naar 2 ga gaat het nog sneller.
Ik heb die vraag toevallig laatst op het cb gevraagd en zij zeiden dat zolang hij goed drinkt en er niet te lang over doet je niet hoeft te wisselen.
Je moet gewoon kijken naar je kleintje en de tijd als t langer dan een half uur durut dan moet je van speen verwisselen en kijken of het dan sneller gaat.
Maar zolang het korter is en hij tevreden is hoef je niet te wisselen.

Groetjes Germaine

Lilypie 1st Birthday Ticker

voor beid spenen geld 0m de 6 weken vervangen

Volgens mij gaat het om de maat dames niet om de leeftijd van de spenen

Groetjes,

Michèle

Ah, had ik het toch bij het rechte eind.

Groetekes, Sje

spenen moetje atijd om de 6 weken vervangen ze kunne kapot gaan

Ik denk dat je inderdaad niet naar de leeftijd van de spenen moet kijken. Tenminste dat doe ik niet. Wij gebruiken nog steeds speen 2 van Avent. Tim drinkt zijn flessen binnen 10 minuten leeg en als ik nr 3 koop dan heeft hij helemaal zijn fles binnen no time leeg. Geloof dat de speen die we nu hebben eigenlijk tot 3 maanden gebruikt moet worden ofzo. Maar dat weet ik niet zeker.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

inderdaad het gaat om flessenspeen, en die moet om de 6 weken vervangen worden maar… het ging mij meer om de reden of je ook de aanwijzing op de verpakking moet volgen… zoals ik uit de reacties op maak hoeft dit niet… dus houden we het nog lekker even bij deze speen die tot 6 maanden gaat…

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker