Over de bril heen plassen

ja niet lachen hoor, maar Milo is 3 jaar en 3mnd en lekker bezig zindelijk te worden. Hij gaat op het potje en de grote w.c. Maar wel met zit verkleiner (een hele mooie en handige van de Lidl, zet je er boven op, dus de bril hoeft niet eerst omhoog). net zoals bij het potje, dit er aan de voorkant, kruiszijde, een verhoging. maar wat ik niet snap, bij het plassen gaat het goed, zn fluit hangt er goed in, maar op die verkleiner schiet zn fluit er vaak bovenuit waardoor hij alnsnog over de rand piest bovenop zn broek, zielig h;e, doet ie zo zn best…hahaha

nu let ik erop dat ik hem er echt goed opzet. en hij ook, bijna aandoenlijk, duwt ie zachtjes met een handje zn fluit naar beneden zodat ie echt in de pot plast, anders vliegt die straal er net overheen hahaha.

maar dit is knap lastig als het koud is hoor (snap je). en op een vreemd toilet lukt het ook nog niet. wel bij oma. maa die heeft ook een verkleiner. maar ik was bij opa op de camping en had geen verkleiner en dan lukt het niet. (maar das weer een ander probleem sorrY). ik kan hem niet staand laten plassen want wij hebben een hoog toilet, red ie niet. laatst heb ik het wel geprobeerd, maar hij kan nog niet staand plassen, wrs moet ie relaxed zitten of zo??? wrs moeten jullie lachen, maar handig is het niet. en ik vind het zo zielig. doet ie zn best, nog een natte boel. kijk thuis kan ik er op letten en helpen, maar op het kdv etc niet…

x Floss

hoi ik heb voor damian de brilverkleiner van cars van de xenos…dat gaat prima…zonder toiletverkleiner lukt het alleen als ik zijn broek heel laag doe zodat hij zijn benen wat wijder kan doen,anders idd een natte broek…
Lastig probleem dit

Zoiezo mag je helpen hoor,
dat hij al zindelijk aan het worden is is al hartstikke goed, maar dat ze ook hun plassertje omlaag moeten houden dat is misschien net iets teveel gevraagd.
Dan moet jij maar gewoon zijn plassertje omlaag houden. want door voorbeeld te geven gaat hij dat op den duur ook na doen natuurlijk.
ik weet niet in hoeverre ze opeen kinderdagverblijf /peuterspeelzaal mogen "HELPEN’ met plassen ikw eet niet wat mag en wat niet mag hierin… de kindjes van mijn groep toen ik op het kinderdagverblijf werkte waren geen 1 van alle nog zindelijk dus ik heb daarn ooit iets van meegekregen.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@Floss, ik snap wat je bedoelt. We zitten er hier ook midden in. Wat wij doen als Julian op het toilet (met verkleiner) zit is een krukje onder zijn voetjes zodat hij wat relaxter zit en zijn fluitje (zoals jij dat zo leuk noemt) ook wat meer ontspannen in het toilet hangt. Het is dan ongeveer dezelfde zithouding als op het potje. Op een openbaar toilet zonder verkleiner doen wij ook altijd zijn broekje heel erg laag (gaat moeilijk met laarsjes aan, dus die gaan dan uit) en zorgen we er voor dat hij een beetje in het toilet ‘hangt’ met zijn beentjes heel erg wijd. Ik ondersteun hem onder zijn oksels zodat hij een beetje naar voren hangt en dan hangt zijn fluitje mooi in het toilet. (En Julian is echt niet extreem groot geschapen ofzo…zeker niet als hij het koud heeft…) Het werkt prima. (maar als hij het in zijn hoofd haalt om naar achteren te gaan hangen, dan heb ik pech en ben ik nat…!) Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, want het is zo lastig uitleggen.

haha freubeltje, ik snap precies wat je bedoeld!!! wat een goed idee van dat opstapje, want idd ik zit altijd te knoeien met die broek, zo laag mogelijk maar dan nog gaat het mis. Nu houd ie vaak een wc papiertje ervoor (ach gossie). maar dat opstapje is idd slim! dat ik dat niet heb bedacht! Dus moet ik even gaan scoren. want het is idd dat bekken even kantelen.

Maarre…ik las iets over een CARS brilverkleiner??? wat gaaaaaffff!!! als ik die te pakken kan krijgen wordt het plassen hier 1 groot feest!!! hahahaha

bedankt voor de tips !!

x Floss

ja klopt 10 euro bij de xenos van cars en princess

Wij hebben sinds woensdag een brilverkleiner met aan de voorkant een soort holle bolling. Beetje moeilijk uit te leggen, maar als Julian nu naar achteren hangt als hij plast, blijft alles netjes onder dat bolle stukje en wordt mama niet meer nat! Het is eigenlijk een meisjesverkleiner met roze en paarse rondjes maar hij werkt net zo goed. En ik denk dat Julian het nog niet zo erg vindt. Volgens mij is het net zo’n soort verkleiner als die ze bij Xenos hebben.

Hier idemdito,
mijn zoontje van 2,5 plast ook regelmatig over de bril heen.

Nu heeft hij geen wcverkleiner anders past zijn kont er niet meer op.
Hij heeft al zo’n dikke bibs.

Maar ik leer hem wel zijn piep nu te laten riochten zodat hij er niet meer overheen plast.

en wat hij ook moet leren is dat hij en stuk wc papier pakt en niet de hele rol hihi.

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

zo jongens het gaat hier echt lekker met de zindelijkheidstraining! hij durft nu ook op "vreemde "wc’s (bij kantoorboekhandel bv…) te plassen en dat zonder verkleiner, en ik hoef me niet vast te houden. en dan gaat ie niet over de rand heen! En thuis gaat het ook goed, geloof het of niet, maar hij houdt zelf zn fluit naar beneden hahaha, en ja alleen dat wc papier blijft leuk speelgoed vind mn riolering niet zo leuk dus dat zijn we ook aan het inpepeperen. Het is wel onvoorstelbaar zeg dat je kind er eerst niks van bakt en “ineens” zindelijk wordt binnen 1 a 2 wk!!! Stoer man! Ik weet nog niet wanneer we het 's nachts moeten gaan rpoberen (wijst ook vanzelf denk ik???)

Ik ben héél er trots!!!

x Floss

Goed van 'm!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker