ja hier is madam erg laat mee maar nooit aan deze optie / mogelijkheid gedacht. Wie heeft er gebruik van gemaakt? En wat houdt het precies in? Is het betaald of onbetaald? Zoals ik begreep mag je het jaren (3 jaar ofzo) nog opnemen? Is het een aanrader of geheel niet?
Ouderschapsverlof
Hier is het zo dat je het op mag nemen voor een periode van min 3 maanden en max 6 maanden. Zoals ik het gedaan heb, elke week 4 uur, kom je uit bij een 40 urige werkweek uit op 6 maanden. Ik ben tot 1.9 elke donderdagmiddag vrij vanaf 18-3. Bij mij worden wel mijn uren aangepast en mijn salaris maar niet mijn contract. Na dat half jaar wordt ik gewoon weer 40 uur betaald.
Hoe de regeling zit kwa uren en betalingen verschilt per werkgever. Zo weet ik dat de overheid 70% door betaald, maar bij mij gebeurd dat dus niet.
Kijk dus even goed wat jou werkgeven voor regels heeft op dat gebied.
Groetjes,
Michèle
En waarom doet jouw werkgever dat dan niet als de overheid het vergoed? Even nieuwschierig hoor…
Waarom zou de overheid dit trouwens doorbetalen … is toch ivm de vele bezuinigingen het eerste waar op bezuinigd kan worden?
Mijn werkgever zegt eigen keuze en daar hebben ze ook wel een beetje gelijk in enne de overheid heeft nog steeds heel veel secundaire arbeidsvoorwaarden en dit is er een van. En ja je hebt zeker gelijk dat ze hier heel veel op kunnen besparen. Maar dat kunnen ze bij de overheid met wel meer, maar dat wil de rekenkamer niet. Stond laatst in de krant dat de partijen overal op mogen bezuinigen behalve de ambtenaren.
Groetjes,
Michèle
Ik ga maandag gelijk even bellen … ben stiekem wel benieuwd.
Werk in de zorg … ook overheid toch
Dat verschilt per CAO, hoe het geregeld is. Ik heb het ook opgenomen, 8 uur per week. Heb toen bijna een jaar lang 1 dag per week minder gewerkt + kreeg over die dag 70% doorbetaald (werk idd bij de rijksoverheid, goed geregeld!). Bij ons kan je het opnemen tot ik meen 6 jaar na de geboorte van je kind.
Groetjes,
M
je kan even kijken op www.szw.nl daar staat heel veel info hoe het geregeld is bij de wet en je moet natuurlijk even navraag doen hoe je het moet aanvragen ect. bij je werkgever.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste verlof dagje gehad, ik werkte 4 dagen en dus met verlof een jaar lang 3 dagen, ik had het geluk dat mijn werkgever 70% doorbetaalde.
Je hebt altijd recht op ouderscahpsverlof.
ik heb met mijn werkgeven kunnen regelen dat ik 1 dag in de week 8 uur ouderschapsverlof op kan nemen. dit loopt tot 8 feb 2011. ouderschapsverlof is over het algemeen niet betaald maar je krijgt van de nelastingdienst wel een vergoeding met je aangifte (is mij uitgelegt wordt +/- 1500 euro.
ik vind het heerlijk omdat ik nu maar 3 dagen werk maar wel mijn fulltime contract houd