Ouders meer betrokken bij school

@Sje … herkenbaar dat kaasschaaf voorbeeld. Ik herinner me dat ik thuis dikwijls vergeten werd aan tafel, mijn moeder had zoiets van; moet dat kind niets … respect voor het kind was buitengwoon ver te zoeken. Helaas wasik toen verlegen en durfde ik niets te zeggen, dan had je een grote mond en in mijn tijd, ik moest mijn mond houden, basta !! Nu is dit wellicht een extreme situatie. Ik ben ook van mening dat als ouders goed naar hun kinderen luisteren, ze heel veel kunnen leren! Op de montessori had ik juf Annemarie, en meester Rein. Toch was het voor mij niet de geschikste school. Ik had veel meer begeleiding moeten krijgen, de school was te groot, de klassen te groot … Ik heb me er niet veilig gevoeld …

Op de middelbare school hadden wij enkele leerkrachten waar we netjes u tegen zeiden, geen probleem en als ik daar aan terug denk dat was het altijd een hele rustige, gemoedelijke sfeer. Zodra het elders je en jij was, waren ook bepaalde leerkrachten binnen no time de klus en werden ze slachtoffer van pesterijtjes … Een bepaalde mate van gezag vind ik erg belangrijk. Streng maar rechtvaardig.

Als ik de overgrote jeugd van tegenwoordig zie dan denk ik “waar gaat dit/dat heen” … Brutaal, Asociaal en van normen en waarden hebben we nooit gehoord. Comazuipers van 11 jaar, pubers met torenhoge schulden en alles draait om materialisme … overal schijt aan. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Lees de krant, kijk om je heen, volg de TV en ik wordt er echt niet blij van.

@Esther: ja haha inderdaad, weet je wat rico vandaag zei over een vrouw voor ons in de rij? "die mens staat voor mij"
ahum… ik zo; dat is toch geen mens, dat is een mevrouw.
hahahaha zei zo: ik ben toh ook een mens?
stom! ja daar ging ik met mijn goedbedoelde opmerking hahaha

@Miremady: dat heb ik dus ook, en dan is het heel naar als mensen zeggen: ze heeft toch nog jonge benen (pff!)
toen ik hoogzwanger was was de trein overvol, en denk je dat er ook maar iemand voor mij opstond?? nee hoor!

Haha, die mens! Nou alles beter dan dat-ie “dat mens” had gezegd. Dat komt wat brutaler over! Haha!

Groetekes, Sje

Ik heb tot 3x toe in de supermarkt mee gemaakt dat oma’s me fanatiek voor gingen met hun kar omdat ik niet SNEL genoeg in de rij aansloot … ja zeg !!! ik had fabienne ook aan de hand en stond gewoon netjes te wachten … In eerste instantie was ik zo verbouwerend, de 2e keer zei ik; als we allemaal zo gaan doen dan vind ik het wel een beetje asociaal. Ze reageerde totaal niet! En de 3e keer keken zo ook stoicijns voor zich !!! grrrrrrrrrrrrrr

Die rico geweldig die opmerkingen en ja het is toch ook een mens? zeker waar …

Dylano zit op de montessori psz en ook daar is het juffrouw en de basisschool word ook montessori en ook daar is het juf en meester met voornaam.

Ik ben het ook niet eens met het feit dat het overgrote deel van de jeugd niet deugd.
De meeste zijn echt wel oke. In de krant en tv etc hoor je natuurlijk alleen de extreme gevallen en niet de normale.

Liefs Michelle