Ouders en hun kinderen


#41

Als iedereen nou eens zo dacht als Lisan, dan zag de wereld er een stuk zonniger uit!

Groetekes, Sje


#42

Dat een kind zegt dat hij je lief vind of van je houd zegt niet dat je goed opvoed. Er is niets zo trouw als een kind.
Maak het zelf heel dichtbij mee en geloof me die moeder is het niet waard om tegen te zeggen dat ze lief is en dat kindlief van der houd, maar het kind zegt het wel ondanks dat ze een tijd bij mij in huis heeft gewoond en 2 1/2 jaar bij de opa en oma.

Tuurlijk ben ik ook blij als Dylano dat tegen mij zegt maar wil niet zeggen dat ik het per defenitie goed doe.

Liefs Michelle



#43

@ Michelle,

Snap jou verhaal niet zo goed.
Je schrijft: maak het zelf heel dichtbij mee
en geloof me die moeder is het niet waard om
tegen te zeggen dat ze lief is en dat kindlief van der houd.

Wat bedoel jij hiermee?

Deze moeder waar ik het over heb zegt dat misschien wel nooit dat
ze van haar kinderen houd.
Ik vind dat heel erg!

Groetjes Lisan.


#44

@ Michelle:

Ben ik nog even weer.

Dat een kind zegt dat je lief bent en zegt dat het van je houd, zegt niets over opvoeden?
Nou ik denk dat het er wel mee te maken heeft.
Als je niet lief doet tegen de kinderen en altijd maar moppert
en er weinig naar om kijkt, zal een kind dat niet snel tegen je zeggen.
Een kind denkt dat zijn vader/moeder niet van hem/haar houd.
Dus als je lief voor je kinderen bent en er leuke dingen mee onderneemt,
zal een kind je liever vinden en dit ook zeggen tegen jou!

Groetjes Lisan.


#45

Het komt bij mijn schoonfamilie voor kind staat onder jeugdzorg maar der ouders zijn de heilig. Sat bedoel ik dat het weinig met opvoeden heeft te maken of ze je lief vinden. Er is niets zo trouw als een kind aan haar ouders.

Liefs Michelle



#46

Ik heb niet alles gelezen, maar als ik iets vermoedt zal ik altijd de betreffende ouder er op aan spreken.

Even een verhaal van de andere kant. Een vriendin van mij heeft door de buren de kinderbescherming op haar dak gehad, omdat ze haar zoontje elke nacht hoorde schreeuwen en brullen. Dit heeft 9 maanden geduurd. Mijn vriendin heeft na een tijdje ook vaker echt boos gezegd dat hij moest slapen, op een gegeven moment wist ze het ook niet meer. Bleek na onderzoek dat hij een tumor in zijn arm had, die vreselijk zeer deed. Op het moment dat ze daar mee bezig waren, kregen ze intussen de kinderbescherming op hun dak. Ik heb gezien hoeveel verdriet dat mee bracht. De kinderbescherming geloofde haar, maar toch.

Ik vind dat je het verplicht bent, hoe eng het ook is, om te vragen of het misschien niet helemaal lekker gaat.

En onder kindermishandeling valt niet, asociaal gedrag.
En lullig gezegd er gaan zoveel kinderen gebukt onder dingen die gebeuren in het gezin. Zoveel kinderen krijgen geen aandacht, er zitten genoeg kinderen tussen ouders die ruzieeen etc, en dat gebeurd bij veel mensen, dat vind ik persoonlijk altijd heel erg. Probleem is dat sommige mensen in mijn ogen, het er niet te best van afbrengen.

Ik vind persoonlijk een koude douche geen kindermishandeling, denk dat er genoeg schadelijkere dingen zijn, waarvan ouders zich niet bewust zijn. Een kind heeft eenmaal aandacht nodig.

Was eigenlijk om duidelijk te maken dat het vreselijk naar is dat mensen niets meer tegen elkaar kunnen zeggen op een vriendelijke manier, maar dat er soms omstandigheden zijn, dat het vreselijk naar is, als het onterecht is.

Ik ken kinderen die nooit mogen spelen, vind ik ook erg voor die kinderen, die worden geïsoleerd. Zo zijn er in zoveel gezinnen problemen


#47

Hoi Delmira,

Ben het niet helemaal met je eens, ik vind kinderen onder een koude douche zetten wel kindermishandeling.
De kinderen waar mijn verhaal over gaat zijn stiekum naar een andere speeltuin gefietst, ong. 10 min bij ons vandaan.
Ze zijn langs een drukke weg gefietst, dus erg gevaarlijk en de moeder maar zoeken naar de kinderen.
Toen de kinderen op eigen houtje weer naar huis zijn gefietst, zijn ze door
een boze moeder onder de koude douche gezet.
Ik vind dit echt heel erg!
De ouders kijken weinig naar ze om, de kinderen zijn het zo gewend en gaan
gewoon op eigen houtje het dorp verkennen.
De moeder heeft het te druk met zich zelf en het huishouden/tuin, dat ze
de kinderen maar aan hun lot over laten.
Met als gevolg dat ze dus verder waren gegaan dan de buurt waarin ze wonen.

Ze had de kinderen toch ook anders kunnen straffen?
Bijv. door ze naar hun kamer te sturen of huisarrest te geven.
Ik vind dit echt te ver gaan.

Verder schrijf je: ik vind dat je verplicht bent om te vragen of het
daar niet helemaal lekker gaat.
Ik ben niks verplicht. Ik constateer dingen heb gebeld, alleen die vonden het niet ernstig genoeg.
Ik heb geen zin om er verder met de moeder over in gesprek te gaan, ze is nou niet bepaald vriendelijk!

Groetjes Lisan.

Gewijzigd door - Lisan op 20 Jul 2012 20:43:30


#48

@Delmira,

Ik denk trouwens dat het ook beter is dat je eerst alles leest, voordat je reageert!
Je schreef namelijk, ik heb niet alles gelezen.


#49

Nou in sommige situaties ben ik het wel met je eens dat het soms beter is om even door te vragen. In de situatie wat delmira aangeeft, met dat kindje wat 9 maanden lang heeft gehuild, het was een kleine moeite om even naar de buren te lopen en te vragen van goh, hoe gaat het, ik oor in de nacht vaak gehuil, red je het allemaal nog wel, kan me voorstellen dat het slaap gebrek je nekt. Dan komt dat heel erg vriendelijk over, en je krijgt tevens de informatie die je graag wil hebben. Dan was die hele situatie met de kinderbeschderming niet nodig geweest.

Persoonlijk vind ik een kind onder de koude douce zetten ook kindermishandeling, zie dit in mijn omgeving toch regelmatig gebeuren (of in ieder geval verhalen daarover) en ik snap niet dat mensen dit kunnen. Het is ook nog eens gevaarlijk voor het kind zelf.

In et geval van Lisan, had ik denk ik ook niet verder gevraagd bij de ouders, ik denk dat de situatie al duidelijk genoeg was, en ze heeft egdaan wat ze kon. Jammer dat het AMK er niet verder mee wil, maar ik vind het wel erg goed van je dat je die kinderen soms bij het spel van je eigen kinderen wil betrekken , ik denk dat met name als ze wat ouder zijn, en terug kijken op hun jeugd, ze er veel aan hebben dat je dit doet!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#50

Heb alles gelezen en even over het zeggen van: ik vind je lief (van kinderen tegen ouders). Kinderen die bijv. verwaarloosd worden, zullen heel vaak tegen hun ouders zeggen: ik vind je lief! Dit doen ze omdat ze op zoek zijn naar bevestiging, ze willen graag van hun ouders terughoren dat zij ook lief zijn. Dus ja, het kan zeker bij de opvoeding horen dat ook minder goed opgevoede kinderen tegen hun ouders blijven zeggen dat ze hen lief vinden.

Dan nog een reactie op het hele stuk. Ik keur niet goed wat die moeder met haar kinderen doet, maar ik denk wel dat we niet moeten vergeten dat iedereen zo zijn eigen talenten en kwaliteiten heeft. En dat we dat ook moeten respecteren en accepteren

En hoe zit het met de rolverdeling bij die vader en moeder? Die relatie zal waarschijnlijk ook niet helemaal goed verlopen. Misschien moet die moeder alles in huis eerst goed op orde hebben omdat ze anders van haar man op haar kop krijgt?

Je kunt het ook anders zien, je kunt ook hulp bieden en zeggen: zal ik je helpen in de tuin, dan gaan we daarna met de kinderen naar de speeltuin en ga je gezellig mee. Dit gezin zit in een spiraal waar ze zelf niet uitkomen. Of nodig haar uit voor een kopje koffie. En doet je man moeilijk? Dan kun je altijd tegen hem zeggen dat je doet wat Jezus ook deed: omzien naar de mensen die het nodig hebben


#51

Ik vrees dat Lisan niet meer zal antwoorden. Zie het trouwdagtopic van afgelopen weekend.

Grappig, nu we wat meer weten over wie Lisan eigenlijk was, lees je dit topic heel anders. Zeker met het Maxicosi-topic ook nog eens in gedachten. Over het niet-zuinig omspringen met je kinderen gesproken…brrrrrrrrrrrrr… Dan lijkt het helemaal een pot-verwijt-de-ketel-verhaal in dit topic!

Groetekes, Sje


#52

Ik zal eens even gaan lezen, want heb nog geen idee waar je het over hebt…


#53

Had ik ook al eens gedacht Sje; ik vroeg me al af of er nog enige kern van waarheid in zit!

Groetjes Manderijn.


#54
quote:
ik vroeg me al af of er nog enige kern van waarheid in zit!

Groetjes Manderijn.


Maar dan nog, mocht het verhaal waar zijn, hoe kun je dan zonder te blikken of te blozen een ander beschuldigen van “niet goed omgaan met anderen” (in dit geval de kinderen van die moeder) terwijl je zelf al een hele poos niet eerlijk zit te zijn tegenover een hele groep digitale vriendinnen hier die het beste met je voor hebben. En dat je dan ook nog eens zonder je schuldig te voelen een van die digitale vriendinnen (die je doorziet!) keihard onderuit zit te halen en de rest van de site over haar heen laat vallen?!

Groetekes, Sje


#55

Heb alles gelezen en nu snap ik het

Ik snap zulke mensen niet. Ze doet inderdaad alsof zij alles goed doet met haar kids, vond het verhaal al enigszins vreemd (en erg uitgebreid verteld steeds). En dan ook nog mensen onderuit halen zonder ook maar enig gevoel van schuld en dan de ander de schuld geven, blegh… Ik hou daar niet van, maar had het trouwtopic dus nog niet gelezen


#56

hehe ik snap het ook… maar ik dacht dat lisan wel oke was.

Maar ik vond altijd wel dat ze vreemd reageerde, en op iedereen in ging.
En dit verhaal geloof ik eigelijk niet zo,
Of misschien is het haar eigen verhaal?? dat dit bij haar thuis gebeurt ofzo. (ze doet namelijk wel MEGA overdreven over haar en haar kids)
Of ze vind het miss leuk om van alles te verzinnnen?!

Liefs X

Gewijzigd door - Nemo op 06 Aug 2012 14:00:09