Oudergesprek gehad

Pffff moeilijk hoor dit

We hadden 10 minuten gesprek (wij een dubbele afspraak) met juf Anja en Conny (ib-ster)…

Nou het komt er op neer dat net als wat het advies van het pcl was, dat het voor demi het allerbeste is als ze naar de zonnewijzer gaat of naar de horst. Maar Arno vind het zo moeilijk, en die wil dus eerst het nog op school proberen mét rugzakje. Ik vind het zelf ook echt héél erg alleen moeten we aan Demi denken vind ik en niet aan ons zelf. Want wat is nou het beste voor Demi? Ze loopt zeker een jaar achter in haar ontwikkeling, voor de cito-toets scoorde ze 2x een D en 1x een E (A is goed E is erg slecht) naar groep 2 mag ze niet omdat ze dat al helemaal niet aan kan, en haar toch naar 2 sturen dat is vragen om problemen, want nu heeft ze gelukkig genoeg zelfvertrouwen, en dat raakt ze als ze nu naar groep 2 gaat geheid kwijt. Arno denkt/ hoopt nog steeds dat als ze donderdag buisjes heeft ze met sprongen vooruit gaat, maar ik denk van niet, ik geloof wel dat het er veel mee te maken heeft, maar vóór ik ontdenkte dat ze zo slecht hoorde liep ze ook al achter, Demi is al een zorgenkindje vanaf dat ze 1,5 is, toen merkte wij al dat ze anders als andere was/is.

maargoed we worden het er vooralsnog niet over eens, en gaat ze dus na de vakantie gewoon weer naar groep 1 op de vlaswiek en verder aanmodderen , we proberen het dan tot kerst, als het niet genoeg vooruit gaat gaat ze na de kerstvakantie naar een andere school, (de horst of de zonnewijzer).

Mocht ze nu alsnog géén rugzakje krijgen dan móet ze wel naar de zonnewijzer, want de basisschool kan haar niet geven wat ze nodig heeft.

Ik voel me er echt heel rot onder en jank dan ook alleen al als ik er maar aan denk zoals nu

Ik wil ook het liefste dat ze op de vlaswiek kan blijven, ik vind het zelf ook zo leuk, leuke kinderen, leuke ouders, ik zit in de oudervereniging, ook erg leuk, dat valt allemaal weg straks.

En de practische dingen daar denk ik natuurlijk ook aan, hoe ga ik dat regelen, Milan gaat ook 2x per week naar school, de zonnewijzer ligt niet heel ver hier vandaan, maar wel te ver om even erheen te lopen, en ik kan natuurlijk niet 2 kids tegelijk naar school brengen, en als Milan straks 4 word kan ik er ook niet 2 tegelijk gaan halen… Ik heb me niet verdiept in hoe andere ouders dit regelen, ik neem aan dat er wel een oplossing voor is, maar dat zijn dingen waar ik me echt zorgen om maak.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Voel me zo machteloos

Groetjes Nathalie & Co

pffff heel moeilijk nathalie,kijk ik kan nu zeggen meis doe haar naar 1 van die 2 andere scholen want dat is na het lezen van jullie verhaal gewoon beter voor demi,daar krijg ze de aandacht daar word ze goed begeleid,het is voor ouders vaak het moeilijkst om de beslissing te nemen van ja we doen het

jullie weten hoe demi er nu voor staat,de juffen zeggen nu ook toch dat het beter is hoe moelijk en vooral hoe hard het ook aan komt het lijkt mij het beste om demi er heen te doen…

maar kijk jullie moet uiteindelijk beslissen ik geef nu gewoon wat ik denk,ook al zou ik in jou positie staan ook het kei moeilijk mee hebben en toch advies/raad vragen.

en de meeste speciale onderwijzen hebben zo busje rijden dan word ze op gehaald,of je moet voor milan een school daar uit zoeken in de buurt als er 1 zit natuurlijk.

meissie volg je hart en kijk wat jullie het beste vinden voor demi

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

Als ik zo je verhaal lees, geef je eigenlijk zelf al een beetje de oplossing, alleen sta je er niet 100% achter wat nogal logisch is.
Daarom zou ik het denk ik precies zo doen als jullie nu gaan doen eerst even tot de kerst afwachten.

En wat betreft het ophalen van de kids?! daar kom je ook wel uit, er zijn genoeg moedertjes die het zelfde probleem hebben/hadden, en er een oplossing voor hebben gevonden.

Nathalie, kop op uiteindelijk komt het wel goed, alleen lijkt het nog zo ver weg.
voor je het weet heb je weer een vrolijke meid om heen huppelen

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ja ik denk dat een jaar achterstand niet in te lopen is, want met z’n rugzak komt er dus 2 uur per week (!) iemand demi extra aandacht geven, iedereen weet dat dit een onhaalbare zaak is…
Ik heb de zonnewijzer gebeld, woensdag de 21 half 9 gaan we erheen, als arno nu eindelijk zich er bij neer kan leggen laten we haar na de vakantie gewoon al gaan…
Ik typ dit met een dikke keel kan wel janken zo erg vind ik het, maar voor Demi is dit het allerbeste, hier krijgt ze alle aandacht, en word ze er uiteindelijk alleen maar beter van…
Nu nog eens uitvinden hoe dat geregeld word als Milan straks op school zit, en ik niet 2 kids tegelijk kan halen en brengen, weet niet of ze in aanmerking komt voor taxi-vervoer.

Groetjes Nathalie & Co

jeetje… ben er een beetje stil van, heb eignelijk altijd gedacht van die komt er wel zeker op het gewone onderwijs, maar blijkbaar toch niet goed ingeschat.

Ik wens jullie allebei heel veel sterkte toe met beslissen en overstappen naar een ander toekomstbeeld

groetjes Kim, mama van

en

Veel sterkte Nathalie! Het lijkt me echt een supermoeilijke beslissing! Heel goed dat je ook even op de zonnewijzer gaat kijken …

Dikke knuffel Els

quote:
iedereen weet dat dit een onhaalbare zaak is... Ik heb de zonnewijzer gebeld, woensdag de 21 half 9 gaan we erheen, als arno nu eindelijk zich er bij neer kan leggen laten we haar na de vakantie gewoon al gaan...

maar voor Demi is dit het allerbeste, hier krijgt ze alle aandacht, en word ze er uiteindelijk alleen maar beter van…

Super van je meis, dapper! Petje af!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

idd heel erg dapper nathalie

hoop eerlijk gezegd dat arno zich er toch bij neer kan leggen
hoe moielijk het ook is meis

ik leef met jullie mee hoor zo moeilijk allemaal

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ja nathalie ,het is erg moeilijk .ik hoop dat jullie er uit komen .succes en sterkte hoop op een goede en leuke toekomst voor demi.dikke knuf meis

groetjes marielle mama van
10-10-01

bedankt allemaal, pffff ben er gewoon al zenuwachtig van en ergens ook wel opgelucht…

Groetjes Nathalie & Co

Hoi Nathalie,

Is ook moeilijk hoor, zo’n beslissing nemen! Helaas moet je hart af en toe een klein beetje breken om je verstand voorrang te laten hebben…niet leuk.

Heel veel sterkte en jullie komen zeker tot een beslissing die voor Demi en voor jullie het beste is!!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 5th Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

Jeetje wat een zware beslissing. Helaas kan ik je geen oplossing bieden of raad geven. Het enige wat ik wil vragen is: is het zo vreselijk om anders te zijn dan de doorsnee Nederlander? En begrijp me niet verkeerd hoor ik bedoel dit niet rot. Want ik snap ook dat dat niet over een nacht ijs gaat om te accepteren dat je kind anders is dan andere kinderen. Maar als ik je verhaal zo lees ben jij daar al een stuk verder mee dan je man/vriend. En ik denk dat als je dat volledig hebt gedaan dat de rest ook minder zwaar zal zijn.
Wel kan ik uit ervaring vertellen dat kinderen enorm opknappen na het plaatsen van buisjes. Graag hoor ik van je hoe dat is gegaan en ik wens je echt heel veel sterkte en wijsheid toe.

Groetjes,
JacqKie.

Nou pffff dikke twijfel weer…
Ik vertelde vanmorgen aan anja (demi’s juf) dat we dus gaan kijken op de zonnewijzer omdat ik me niet prettig voel bij het idee dat ze weer in zo’n drukke klas als nu zou komen en ze dan weer niet vooruit gaat…
Nu had ik al in eerdere gesprekken aangegeven, dat ik Demi graag in de 0/1 groep zou zien na de vakantie omdat die klassen erg klein beginnen, en dat zou voor demi natuurlijk een mooie rustige start zijn, die beginnen met zo’n 12 kinderen dacht ik.
Nu zijn de klassen van volgend schooljaar bekend zei anja, alleen mag dat donderdag pas bekend gemaakt, dus ik zei hoe laat kan ik het dan komen ophalen, want demi krijgt buisjes donderdag en is dus niet op school, ik zag ze een beetje kijken of er nog ouders in de klas waren, en toen zei ze als ik erop kan vertrouwen dat je het voor je houd en dus niet naar andere ouders toe gaat dan mag je vanmiddag na school het al ophalen
En aan d’r blik in d’r ogen weet ik eigenlijk al genoeg, of ik moet me heel erg vergissen…
Ik denk dat Demi in z’n 0/1 groepje komt, en als dat zo is vind ik het toch wel nog een keer het proberen waard (met rugzakje). Want in zo’n klein klasje heeft de juf natuurlijk lekker veel tijd voor die kindjes! En op dan tegen die tijd weten we ook of het plaatsen van de buisjes zinvol is geweest en ze dus alles beter begrijpt…

nou ik hou jullie op de hoogte, vanmiddag meer :D!

Groetjes Nathalie & Co

Hihi, da’s geen dikke twijfel zoals je het noemde net
Da’s gewoon een erg opgeluchte Nathalie die nog een prachtige laatste kans ziet voor haar dochtertje op een “normale” school
Zou inderdaad heel erg fijn zijn als ze het op deze manier nog eventjes kan proberen!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Nou ze komt dus niet in de 0/1 groep omdat ze bang zijn dat Demi zich dan nog kleiner dan ze nu al oogt gaat gedragen, ze komt dus in de 1/2 groep :D! want dan kan ze zich optrekken aan de andere kinderen. Met maar 18 kids en dat blijft zo het hele jaar.

En weer bij juf Anja. En op deze manieren zit ze dus wel weer bij haar vriendinnetje in de klas, en kan ze zich mooi optrekken aan groep 2.

Ik ben er blij mee, dus we gaan het nog wel effe proberen tot kerst. Mocht er nou toch géén rugzak komen dan moet ze wel naar het sbo maar dat is pas over een week of 7 bekend helaas…

Maargoed we weten dan gelijk hoe ze functioneert mét buisjes, en als ze dan die rugzak krijgt, vind ik het wel het proberen waard.

Maar we gaan woensdag wel gewoon een kijkje nemen op de zonnewijzer.

Groetjes Nathalie & Co

Da’s goed nieuws Nathalie!

En veel succes en sterkte morgen voor Demi en voor jullie - ‘buisjesdag’!

Laa ons effe weten hoe het met haar gaat morgen hè!

Groetjes van Yvonne,
‘Mummy’ van Izzy en Ethan

Lilypie 5th Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 3rd Birthday Ticker" border=0>

Tuurlijk doe ik!

Morgen neemt Juf Mieke afscheid (pensioen) die heeft haar een paar keer per week als bijles/extra aandacht gehad, dus hoop dat ze om 4 uur even mee kan om een roosje te brengen…

Groetjes Nathalie & Co