Pffff moeilijk hoor dit
We hadden 10 minuten gesprek (wij een dubbele afspraak) met juf Anja en Conny (ib-ster)…
Nou het komt er op neer dat net als wat het advies van het pcl was, dat het voor demi het allerbeste is als ze naar de zonnewijzer gaat of naar de horst. Maar Arno vind het zo moeilijk, en die wil dus eerst het nog op school proberen mét rugzakje. Ik vind het zelf ook echt héél erg alleen moeten we aan Demi denken vind ik en niet aan ons zelf. Want wat is nou het beste voor Demi? Ze loopt zeker een jaar achter in haar ontwikkeling, voor de cito-toets scoorde ze 2x een D en 1x een E (A is goed E is erg slecht) naar groep 2 mag ze niet omdat ze dat al helemaal niet aan kan, en haar toch naar 2 sturen dat is vragen om problemen, want nu heeft ze gelukkig genoeg zelfvertrouwen, en dat raakt ze als ze nu naar groep 2 gaat geheid kwijt. Arno denkt/ hoopt nog steeds dat als ze donderdag buisjes heeft ze met sprongen vooruit gaat, maar ik denk van niet, ik geloof wel dat het er veel mee te maken heeft, maar vóór ik ontdenkte dat ze zo slecht hoorde liep ze ook al achter, Demi is al een zorgenkindje vanaf dat ze 1,5 is, toen merkte wij al dat ze anders als andere was/is.
maargoed we worden het er vooralsnog niet over eens, en gaat ze dus na de vakantie gewoon weer naar groep 1 op de vlaswiek en verder aanmodderen , we proberen het dan tot kerst, als het niet genoeg vooruit gaat gaat ze na de kerstvakantie naar een andere school, (de horst of de zonnewijzer).
Mocht ze nu alsnog géén rugzakje krijgen dan móet ze wel naar de zonnewijzer, want de basisschool kan haar niet geven wat ze nodig heeft.
Ik voel me er echt heel rot onder en jank dan ook alleen al als ik er maar aan denk zoals nu
Ik wil ook het liefste dat ze op de vlaswiek kan blijven, ik vind het zelf ook zo leuk, leuke kinderen, leuke ouders, ik zit in de oudervereniging, ook erg leuk, dat valt allemaal weg straks.
En de practische dingen daar denk ik natuurlijk ook aan, hoe ga ik dat regelen, Milan gaat ook 2x per week naar school, de zonnewijzer ligt niet heel ver hier vandaan, maar wel te ver om even erheen te lopen, en ik kan natuurlijk niet 2 kids tegelijk naar school brengen, en als Milan straks 4 word kan ik er ook niet 2 tegelijk gaan halen… Ik heb me niet verdiept in hoe andere ouders dit regelen, ik neem aan dat er wel een oplossing voor is, maar dat zijn dingen waar ik me echt zorgen om maak.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Voel me zo machteloos
Groetjes Nathalie & Co