Oud en nieuw

Danielle is bijna 1 jaar. Ik vroeg me af of jullie tips hebben hoe je oud en nieuw doorkomt? Ik bedoel dan met slapen van de kleine. Hebben jullie tips hoe je de kleine kunt laten slapen. Ze slaap normaal goed. En papa en mama hebben graag dat ze dat blijft doen zodat ze 1 januari ook gezellig is.

Groetjes Corina

Danielle is geboren op 7-1-2010

Gewoon lekker laten slapen kindje is echt nog te klein om er iets van te snappen.

De oudste maakt het nu natuurlijk allemaal wat bewuster mee, dus sinds vorig jaar maken we hem wakker om kwart voor 12, toen was hij 4.
Voor de rest altijd doorgeslapen.
De jongste laten we ook lekker liggen.

Mocht ze toch wakker worden kunnen we altijd even voor het raam naar het vuurwerk kijken, slokje drinken en weer hup terug in bedje.

Ik bedoel ook niet om haar waker te maken, maar wat te doen om haar goed te laten slapen.

Je kunt gewoon het normale ritueel aanhouden,
normale tijd op bed leggen, en lekker laten liggen.
Groot kans dat ze dan gewoon overal doorheen slaapt.

Wil je haar er toch bij hebben bij de jaarwisseling:
Normaal op bed leggen, en tegen half twaalf er uit halen.
Wat heel goed helpt is om het er van te voren een paar keer
over te hebben. Van de week dus een paar keer vertellen,
dat het bijna Oud en Nieuw is, en dat ze dan 's nachts even
uit bed mag. Ook op oudjaarsdag zelf een paar keer vertellen,
en voor het slapengaan ook nog duidelijk maken dat je haar
later uit bed komt halen.
Dan kun je haar dus tegen half twaalf uit bed halen,
(en dan zal ze best wel even huilen, en vreemd kijken van:
wat moet dat nou toch allemaal…).
Rustig bij iemand laten zitten, geen groot circus van maken.
Dan om twaalf uur natuurlijk de gebruikelijke feestelijkheden,
en rond half/kwart voor één weer op bed leggen.

Zo werkte het bij ons prima de eerste keer.
Met twee jaar eigenlijk hetzelfde gedaan,
en volgende week nu met 3 jaar zullen we het ook weer zo doen.

M.

quote:
Ik bedoel ook niet om haar waker te maken, maar wat te doen om haar goed te laten slapen.

Niets, of in elk geval niets anders dan anders.
Ze zal gewoon rustig blijven slapen.

M.

Hier vorig jaar niks anders dan anders.
Inderdaad, grote kans dat ze er dan gewoon doorheen slapen!
Mijn dochter was toen net geen 1 nog, en die heeft er niks van gemerkt!

Groetjes Manderijn

Hoi,

mijn zoontjes worden er ook nooit wakker van,
we halen ze er ook niet voor uit hoor, de ouste is gisteren
5 geworden en de jongste 3.
Ga wel altijd ff kijken ivm vuurwerk behoorlijk kabaal, maar meestal slapen
ze gewoon door.
Succes !
Groetjes, mama van 2 kids

Je hoeft niets te doen … mijn dochtertje van 2 jaar slaapt ook door het kabaal heen, ongelooflijk! Mocht ze toch wakker worden dan haal ik haar er wel even uit. Naar het vuurwerk kijken, slokje drinken …

Groetjes Esther

Het eerste jaar was Seth hier 1 dag, toen lag om 12 uur lekker aan de borst haha.
Toen hij 1 was, werd hij om ongeveer half 1 wakker, en heb ik met hem voor het raam zitten kijken en is hij na een half uur weer terug in bed gegaan, geen problemen.

En dit jaar zien we het wel.
We gaan hem niet wakker maken, maar als hij zelf wakker wordt, dan mag hij wel even kijken.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Gewoon hetzelfde als anders doen. Erik heeft er tot nu toe altijd doorheen geslapen, daar heb ik me tot nu toe altijd nog over verbaasd. Zo’n herrie en hij merkt er niets van. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Als hij gewoon blijft slapen, dan is dat zo. Wellicht dat we hem wakker gaan maken als hij rond de vier jaar is, maar nu laten we hem nog lekker liggen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Anne, Seth is donderdag jarig hè?! Leuk!

Groetjes,
M

JAA!! Donderdag is hij jarig
Dus wij hebben ook een hoop feesten deze week.
Volgens mij heeft hij er al wel zin in

Liefs, Anne

Wat een drukke tijd dan zeg, voor Seth. Kerst, verjaardag, oud en nieuw. Hopelijk wordt het een mooi feessie. Maar goed, we gaan te veel off-topic vrees ik. Sorry, groentevrouw!

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 27 Dec 2010 11:32:56

Idd gewoon hetzelfde doen als altijd. Je merkt vanzelf wel of je dochtertje er wakker van wordt of niet. Ik vind Tim nog te jong om hem wakker te maken, dus laat hem lekker liggen. De afgelopen 2 jaar is hij er nooit wakker van geworden. We gaan het bij vrienden vieren, dus hij wordt alleen wakker gemaakt als we s’nachts naar huis gaan rijden.

Groetjes,
Sandra

Het 1e jaar kwam morgan om 23.30 voor der voeding (bijna 4 maanden) het tweede jaar weet ik eigenlijk niet eens meer waar we geweest zijn en vorig jaar waren we bij mijn schoonmoeder en hebben we haar wel wakker gemaakt omdat we om 1.00 met de taxi naar huis gingen. En dit jaar zijn we thuis en gaat ze gewoon naar bed. Slaapt ze door slaapt ze door en als ze wakker wordt mag ze kijken.

Groetjes,

Michèle

Wij laten ze ook gewoon in bed liggen en we zien wel hoe het gaat. Toen Minke een baby was sliep ze er doorheen, vorig jaar was ze wakker geworden ( onze buren hebben van die 100.000 klappers dus tja daar slaapt ze echt niet doorheen) , maar toen het rustiger werd buiten ging ze zonder problemen verder tukken. Ik ben ook wel benieuwd hoe het dit jaar zal gaan maar wij blijven lekker thuis dus als ze wakker worden is het ook geen probleem. Even voor het raam kijken en weer lekker bedje in.

Thanks voor jullie reacties

Corina

P.s. Mriek maar niks uit dat even off topic

Gelukkig maar, groentevrouw. Die neiging zit er soms in en niet iedereen weet dat te waarderen

Groetjes,
M

lekker laten slapen! doe ik bij rico ook, het eerste jaar moest hij nog een voeding hebben dus toen mocht hij meekijken. vond hij prachtig!
afgelopen jaar liet ik hem lekker liggen omdat hij geen voeding nodig had. en ook dit jaar…laat ik hem heerlijk slapen, tenzij hij zelf wakker wordt. dan mag hij van mij best even kijken waar de herrie vandaan komt

Hier liggen ze ook lekker te slapen. Tot nu toe zijn ze nog nooit wakker geworden van het vuurwerk. Ik vraag me wel eens af waarom kinderen wel door lawaai heen kunnen slapen wij als volwassen mensen wakker worden.