Osteopaat

heeft iemand ervaring met een osteopaat?

Hoe snel helpen de behandelingen en zie je resultaat?

Onze liam is sinds 2 maanden erg dwars veel huilen prikkelbaar wil niet in de box heel onrustig terwijl hij ontzettend vrolijk was.

Het is begonnen sinds hij 4,5 maand oud was, en misschien een fout van mij was om hem zodra hij huilde op te pakken, dus misschien is het nu ook wel aandacht vragen?
Maar ook op schoot wil hij niet meer soms is niks goed, slapen is geen probleem.

Misschien stel ik me ook wel aan ik denk dat hij in totaal 1,5 uur huilt op een dag soms ook niet maar ik vind het raar dat hij dat niet vanaf het begin had.

Huilen jullie kindjes veel en hoe gaan jullie ermee om?

Gewijzigd door - D&L op 06 Mar 2010 14:39:13

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar hoor uit mijn omgeving wisselende geluiden. De ene is er helemaal lyrisch over, bij de ander helpt het niks. Mijn zoontje heeft een vrij heftige verborgen reflux, maar heb besloten er niet mee naar de osteopaat te gaan omdat ze dan aan zijn nekje gaan zitten en dat vind ik toch maar een eng idee, en met andere middelen (bedje omhoog, lang genoeg rechtop houden na t eten,…) lukt het prima en heeft mijn kleine man er weinig last meer van.
Maar dat is ieder voor zich natuurlijk, bij een vriendin van mij hielp het na 2 behandelingen en zij had een heel ander kindje. (dat huilde ook veel, dat doet die van mij niet). Ik weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt, hoor, maar doe vooral wat je gevoel zegt! Als jij denkt dat je dat moet doen, moet je dat doen, en andersom ook natuurlijk.
Groetjes

Ik ben groot voorstander van osteopaat. Vinden ze nl niks (wat bij mijn zoontje het geval is …) dan stoppen ze de behandeling maar kan het nooit kwaad. Ook doen ze geen gekke dingen met geesten oid… maar is het heel simpel de spieren/weefsel los maseren en evt knelpunten in de nek / darmen masseren.

Hoi ,

De osteophaat doet niet kraken. Alleen een soort massage en drukken op de banden om die wat ruimer te maken enzv.
Maar als ik jou verhaal zo lees dan denk ik niet dat dit iets is voor de osteophaat. Ik denk dat het een een verkeerde manier van gewenning is en een sprong misschien.

Anderhalf uur bij elkaar opgeteld huilen is niet veel. Ik denk dat een gemiddeld kind dit wel bij elkaar huilt.

Dat in de box misschien ligt er teveel speelgoed of misschien wel verkeerd speelgoed.
laat het hem een keer zelf uitzoeken. Ga desnoods even op de gang zitten en laat hem huilen. maak hem duidelijk dat hij ook zichzelf moet vermaken. En hoe gek het ook klinkt maak een compliment naar hem als hij gaat spelen moedig hem aan. Speel desnoods even mee.
Een rustige box met 1 of max 3 speeltjes inclusief de mobile is vaak al meer dan genoeg en maak hem niet “zenuwachtig” met wat nu te pakken. Hoe jong ze ook zijn als er veel om je heen ligt heb je geen rust in je hoofd.

groetjes,

lon106

ik denk idd dat het gewenning is en dat je er zelf wel wat aan kan doen, alleen ff doorzetten. ik weet hoe moeilijk dat soms is meis.
Maaarrrrrrrrr heb je het gevoel dat er wel wat mis is met je kindje volg je gevoel dan altijd.
Mijn zoontje was een huilbaby en huilde zo’n 6 uur op een dag.
Bleek dat hij pijn had in zijn nek door de druk erop tijdens de bevalling
Osteopaat heeft toen zijn nekkie weer goed gezet, natuurlijk vond Ben dit niet prettig maar k had na die behandeling een compleet ander kind. T was erna veel als hij een uurtje huilde!
By the way alle baby’s hebben een huiluurtje nodig en je kunt er ook aan denken dat Liam misschien iets onder de leden heeft of dat hij last heeft van de tandjes die onder zijn tandvlees aan t groeien zijn. Voelt soms vervelend waardoor ze jengelig kunnen zijn!!!
Hou het ritme en de regelmaat erin en laat m af en toe even een poosje huilen als je zeker weet dat er niks is zoals honger vieze broek etc.

Hij is nu op een leeftijd dat hij ook best kan leren zichzelf even een poosje te vermaken. Leid hem af met een verwisseling van een speeltje of zet een leuk muziekje op. Praat tegen m bijvoorbeeld terwijl je in huis bent etc, nou ja misschien allemaal logische dingen maar hoop dat je er wat aan hebt!
Suc6 meis!
Liefs!