Oranjes eerste overwinning is binnen

Kijk voor de lol eens naar de vlaggen van de landen van wie die inktvis telkens zegt dat ze zullen winnen. Zijn altijd de vlaggen met het meeste rood en/of geel erin. Die inktvis heeft gewoon een voorkeur voor die kleuren en gaat dan lekker zonnig op die bak zitten. Zal hem worst wezen welk land bij die vlag hoort.

Groetekes, Sje

Net wat Michèle zegt: Octo Paul heeft ook met het EK alles goed gehad, behalve de finales… dusssssssssssss NL Wereld Kampioen…!!! :smiley:

Ik hoorde gister op het nieuws ook dat Nederland de verlening in ging, en doormiddel van Penaltys ging winnen… maar in Penaltys zijn ze niet goed… dus laten we hopen GEEN verlening of penaltys gewoon gelijk 3-1 ofzo!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Het wordt 2-1! Ik voel het gewoon

Liefs

Spanje heeft geen goede verdediging en hun aanval valt ook in het niets bij onze, tuurlijk het wordt geen walk in the park want ze staan er niet voor niks maar we kunnen zeker winnen

Groetjes,

Michèle

Ik moet zeggen ik ben een nuchter mens
Maar ook ik begin hem een beetje te knijpen
Ben bang dat ze het heel zwaar krijgen En ik hoop dat ze toch mogen winnen met 2-1
Zou super zijn
Zijn er kindjes die de wedstrijd gaan zien
Wij hebben Robin en Justin belooft dat ze mochten kijken er was wel een voorwaarde aan verbonden
En dat is dat ze dus vanmiddag gingen slapen
Dus vanavond zitten mijn boefjes in spanning voor de tv
Moet een keer kunnen dit maken ze misschien niet snel meer mee
En ik vertel het morgen wel op school dat ze misschien een beetje moe kunnen zijn
Ach nog twee weken en het is vakantie
Meiden ik wens jullie een spannende wedstrijd toe
En duimen dat onze jongens mogen winnen

Groetjes van Heleen trotse mama van Robin en Justin

Ik begin 'm ook behoorlijk te knijpen… Maar goed, we zien wel. Merel kijkt niet, want die vind ik nog te jong

Sterkte straks allemaal!

Groetjes Natasja

Nog een half uur en dan zou de wedstrijd van de eeuw moeten beginnen
Veel kijk plezier

wat een k.t wedstrijd zeg hahaha het is al zo warm maar wordt alleen maar warmer. damian is nie in bed te krijgen scheeuwt heel de buurt bij elkaar. komt ook door die herrie hier buiten denk ik want ze zijn hier lekker bezig. nog 45 min haha als mijn voorspelling tenminste niet klopt

Ik vind het heel heftig. Mijn hart zit al sinds half 9 in mijn keel. Pfffff…

Je zult hartpatiënt zijn, dan kun je maar beter iemand in de buurt hebben die goed kan reanimeren! Tjonge zeg!

Groetekes, Sje

Nou inderdaad, ik zit me ook een partij op te fokken!!
Ik hoop zo dat ze winnen, maar er zit weinig schot in de wedstrijd.

En ik maar hopen op geen verlenging omdat ik bar vroeg oop moet morgen

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Oh wat jammer luitjes…niet gelukt…

Ik ben zo bijgelovig dat ik tot nu toe niks oranjes aangeschaft had of ook maar iets versierd had in huis.

Afgelopen donderdag kon ik de verleiding niet weerstaan om een oranje boa te kopen om morgen aan te doen. Dat had ik NOOIT moeten doen!

Sorry, het is helemaal mijn schuld dat we verloren hebben.

Groetekes, Sje

Ben trots op de jongens van Oranje
Ben wel boos op die scheids die vent moet een bril hebben zeg
Spanje heeft niet terecht gewonnen
Was buitenspel had hij maar gefloten dan was het uiteindelijk geen doelpunt

het was idd niet terecht het was echt buitenspel maar goed we zijn toch nog 2e!!! en ook daar mogen we trots op zijn want de favoriet brazilie heeft de laatste 4 niet eens gehaald dus ben trots op onze jongens!!!

gelukkig slaapt damian nu ook na het fluitsignaal ging hij eindelijk slapen.
ben blij dat de voetbal weer afgelopen is dan kan hij weer gewoon lekker rustig naar bed want hij voelt helaas onze spanning ook

We moeten zeker trots zijn! 2e beste van de wereld, da’s toch geweldig?!
Mijn man dacht er anders over, die heeft lopen vloeken en tieren tegen de scheidsrechter… Was blij dat Luka al sliep, anders zouden zijn eerste echte woordjes niet erg aardig zijn!

Maar goed, was geen leuke wedstrijd en die Spanjaarden spelen erg onaardig.
Maar nu op naar het EK 2012, en dan gaan we winnen!!!

nederland speelde zeker in de eerste helft ook niet erg aardig ik vond ze zelfs agressief spelen met overtredingingen die echt een rode kaart verdiende
maar de gele kaart voor robbe sloeg dan weer nergens op
maar verder was het een mooie spannende wedstrijd helaas niet gewonnen maar dat was al voorspeld door de octopus hahaha

de kids gingen wel erg laat naar bed door de verlengtijd en de kleine is alweer op vanavond maar vroeg naar bed

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Nee, ik vond Nederland alles behalve sportief spelen. Zoveel gele kaarten! Ik baalde enorm toen de bal er in schoot! Bah! We hebben wel even zitten vloeken, maar ja, het leven gaat door he? Het is niet anders. Ik zei wel dat ik Octo Paul wil vermoorden, want hij had gelijk! Grrrr! Dat beesie wist het toch wel! Jammer mellanie dat je niet helemaal gelijk had. Ik dacht nog: ‘het is verlenging, wat ze al zei en DUS komt het goed!’ Maar helaas! De bal ging in het verkeerde net. Morgen die huldiging. Zouden de spelers daar zin in hebben? Zoiets is toch vooral leuk als je gewonnen hebt? Maar…tweede is ook echt supergoed. Het blijft wel balen, dat wel.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wij hebben gisteren in de kroeg gekeken en daar was de teleurstelling uiteraard ook erg groot. Pff wat een wedstrijd zeg, echt niet goed voor de zenuwen. Wat een kaartenregen bij Nederland he. Sommige overtredingen die Nederland maakte waren echt heel grof. Maar moet zeggen dat ik het meest ergerde aan het gezeur van Nederland tegen de scheids. Hier schiet je helemaal niks mee op en daardoor hebben we toch een paar kaarten extra opgelopen. Moet zeggen dat ik die spanjaarden ook wel ontzettende toneelspelers vond. Bij iedere overtreding die Nederland maakte deden ze alsof ze er 2 gebroken benen aan overhielden.

Al met al was het een zeer spannende avond. Jeetje wat ik had de zenuwen. Ik baal er goed van dat we verloren hebben. Maar moet zeggen dat Spanje ook wel iets beter was. Niet heel veel zoals sommige wel beweren. Maar toch, het had zo leuk geweest als Nederland had gewonnen.

Ik denk dat een huldiging wel op zijn plaats is. Ze hebben niet gewonnnen, maar zijn toch 2e van de wereld geworden. Louis van Gaal vertelde ook dat hij met Bayern ook een huldiging kreeg, ondanks dat ze in de Champions Leauge 2e waren geworden. Hij had er in eerste instantie ook geen zin in. Maar door die huldiging en het enthousiasme van al die mensen die op de huldiging af kwamen kreeg hij wel steeds meer door dat 2e ook erg goed was. Achteraf gezien was hij dus heel erg blij met de huldiging.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ik vind idd dat ze heel erg trots mogen zijn op hunzelf, en op van Marwijk. Ze hebben het super gedaan, maar tegen een octopus kan niemand op!!

Nee, serieus, ze hebben echt wel een huldiging verdient!!

Lilypie First Birthday tickers

De scheids heeft de hele wedstrijd kapot gefloten. Elke aanval die ingezet werd liep uit op een fluitsignaal, vind je het gek dat je dan niet in je spel komt. Maar er was voor gewaarschuwd als Spanje de finale zou halen dan zouden wij het niet makkelijk krijgen met de scheids. Grote kans dat deze man instructies had gekregen net als volgens mij de scheids toen we tegen bazilie speelde.

Maar goed gedane zaken nemen helaas geen keer. En hopelijk halen en winnen we met bijna (op 2 na) dit zelfde team wel het EK over 2 jaar. Want Bertje blijft gelukkig.

Groetjes,

Michèle

Ik baalde gruwelijk en die scheids was gewoon een achterlijke mafkees. maargoed politie agentje he teken van daar zijn macht willen voortzetten.
hij dulde totaal geen commentaar, floot ook vaak wel terecht maar kom op, elke keer als nederland er goed voor stond gaat hij staan fluiten.
ook was het voor de goal van spanje een aantal keer buitenspel maar net op het laatst toen Iniesta scoorde stond ie dan niet buitenspel maar goed de grensrechter had gewoon moeten vlaggen VOOR dat de bal goed werd gespeeld.

Buiten dat heeft ook Spanje ontzettend goed gespeeld.
Toch ben ik van mening dat spanje slecht is in verdedigen en nederland goed… maar spanje blijft aanvallen waardoor nederland weinig kans zag.
heel erg balen…
Iedereen had hier vuurwerk gekocht in de buurt en dat moest op… gingen ze het nog afsteken ook en met die toeters toeteren… ik zei al: die zijn zeker blij dat spanje gewonnen heeft GRR!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker