Orale fase

Hoi allemaalaal
Weet iemand wanneer de orale fase bij een peuter ongeveer stopt?Ik vind het vervelend dat ze nog steeds alles in haar mond stopt. Het is wel minder. Maar ik vind het altijd zo onhygienisch met name als ze in mijn schoen komt happen.
groetjes chantal

Chantal

Schattebout, bij sommige kinderen stopt het volgens mij nooit. Onze oudste wordt over 2 weken 5 jaar en die steekt nog steeds alles in haar mond! We worden er knettergek van. Natgezeverde kussens van de bank, natgezeverde knuffels, lintjes en strikjes aan haar kleren die natgezeverd zijn. Verschrikkelijke gewoonte vind ik het op die leeftijd!

Dus er is volgens mij weinig op te zeggen wanneer het stopt. Of ik moet hier een extreem geval hebben rondlopen. Dat kan ook!

Groetekes, Sje

Ja hier nog zo eentje, de jongste stopt ook alles in haar mondje.
Ik vind het niet alleen vervelend en onhygienisch, het is ook nog eens gevaarlijk.
kleine dingetjes waar ze in stikken kan, telkens loop ik de kamer rond om te kijken of er geen gevaarlijke dingen voor het grijpen liggen.
Wij hopen er ook op dat de fase snel is afgelopen maar kan ook echt niet vertellen wanneer dat is.

Groetjes van Miranda

Um, als ik dit allemaal zo lees dan moet ik nog lang wachten dat deze fase over is. Met 5 jaar nog dingen in de mond stoppen?Had niet verwacht dat deze fase zo lang zou duren of sje moet inderdaad een exstreem geval hebben rond lopen. Nou ja dan moet ik nog een paar jaar lang iedere dag roepen: Niet in de mond! Ik denk dat ik maar dit ga inspreken op zoeen opneemapparaat en dan steeds als ze het weer doet op play duwen. Ik roep dit nog vaker op een dag dan: Afblijven! groetjes chantal

Chantal

Volgens mij hebben meiden dat extremer dan jongens, Martin stopte met alles in zijn mond stoppen al voor zijn 2e jaar. Maar ik merk zelf op de school waar ik werk, dat meisjes altijd veel meer sabbelen dan jongens (misschien komt dat wel omdat ze meer hebben om op te sabbelen, lintjes en strikjes, haha).

Sterkte met die sabbelaars (ik hoop dat mijn dochtertje er ook vroeg mee stopt…),

Groetjes,

jantje

hey hey

Julia stop vooral van alles in haar mond als ze moe of onzeker is, al heeft ze wel de eigenaardige gewoonte om aan van alles en nog wat te willen likken. Ik probeer het maar een beetje te negeren en dan stopt ze er meestal wel mee.

groetjes

Het klinkt gek, maar op deze manier proeven ze hoe een voorwerp is en voelt. Dit gaat over als ze hun zintuigen volledig in de hand hebben. Dus zowel met de mond als met de huid.

lfs Sonja

Ja, da’s heel leuk als ze baby en peutertje zijn, maar niet als ze 5 zijn! Ik heb regelmatig natgezeverde kussens op de bank. En van een kind van 5 geloof ik er dan niet meer in dat ze dat nodig heeft om dingen te leren kennen. Dus ik ben heel streng bezig om haar uit die orale fase te halen. Ik vind dat het wel lang genoeg geduurd heeft eigenlijk.

Groetekes, Sje

Dat snap ik ook best wel hoor. Het lijkt mij ook heus niet leuk als Sophie nog met haar 5 jaar alles in de mond stopt. Ik zeg ook niet dat het normaal is met 5 jaar. Maar het is ook niet abnormaal.

lfs Sonja

Nee, abnormaal is het inderdaad niet als het af en toe gebeurt. Maar als het aan onze oudste ligt, loopt ze de hele dag door met van alles in haar mond. En daar vind ik haar gewoon te oud en te groot voor. En tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen met dit soort dingen dus ze zal wel zo’n uitzondering zijn, maar het stoort me gewoon inmiddels. En mij niet alleen…

Net zoals het me stoort om kinderen van diezelfde leeftijd als onze oudste met een speen in de mond in de supermarkt te zien lopen. Verschrikkelijk heb ik dat altijd gevonden. Dat ze zo’n ding in bed nog gebruiken, prima, maar toch niet meer mee op pad zeg.

Op een gegeven moment ben je daar gewoon te oud en te groot voor. (Ik loop ook niet in naveltruitjes rond op mijn leeftijd! ) Hier zijn we dus bij 1 jaar begonnen met “speen is alleen voor in bed”. En bij 3 jaar was het einde-speentijdperk! Die sabbeldingen kwamen het huis niet meer uit, dus al helemaal niet meer mee naar de supermarkt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 Sep 2008 22:43:12

Ik heb dan echt geluk gehad. Want Sophie weigerde gewoon de speen vanaf haar geboorte. En idd, een speen is voor bed en niet voor op pad. Maar goed, ik heb makkelijk praten over een speen.
En nee, ik loop ook niet meer in een naveltruitje met mijn leeftijd en figuur, ook nooit gedaan. Ben nou eenmaal niet zo’n slanke den.

lfs Sonja

Ik ben wel een slanke den maar ik vind dat een vrouw van 40 gewoon niet meer met een naveltruitje moet gaan lopen, hoe slank ze ook is. Hihi!

Wij hebben toen de dametjes 3 waren de speen af laten geven aan baby’s waar we op kraamvisite gingen. Een baby heeft zo’n speentje veel harder nodig dan een kindje van 3 jaar zeiden we dan. En dat werkte perfect! De jongste heeft er nooit meer naar gevraagd, de oudste heeft bij haar eerst paar keren gaan slapen wat gejengeld maar toen was het ook over.

Groetekes, Sje