Opvolgmelk

Hoi!

Dani wordt over een aantal weken 6 maanden oud en mag dan dus over naar opvolgmelk. Nu is mijn vraag. Kan je gelijk vanaf 6 maanden overgaan op opvolgmelk? Of kan je het beste steeds een voeding veranderen. Dus steeds een een fles per dag veranderen, zodat hij er langzaam aan kan wennen?
hij krijgt nu overigens Hypo-Allergeen voeding. Niet omdat hij een allergie heeft, maar hier ben ik, op aanraden van CB, mee begonnen nadat ik met de BV stopte (na ongeveer 6 weken al). Volgens CB kan ik nu gewoon overstappen op de standaard variant.

Oh ja nog een vraagje. Je hebt van verschillende merken potjes voeding. Tot nu toe heb ik die van Olvarit gekocht. Kan ik dit ook afwisselen met andere merken (bijvoorbeeld kruidvat etc).

Groetjes

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hi Saro!
Ik heb gewoon eerst de oude melk opgemaakt en toen over gestapt op nummertje 2. Al hij niet allergisch is kan je ook volgens mij de standaard gaan gebruiken.
Jesse krijgt verschillende potjes… Olvarit, friso of van AH hij vindt ze allemaal even lekker! Gaat het hard he Dani ook alweer 6 maanden
Jesse was dinsdag alweer 8… Vanmorgen kon hij ineens zelf zitten! Zo lief Gaat verder alles goed met de slaapzak enzo?

Liefs

Lilypie 1st Birthday Ticker

Hey Kikie,

Ja het gaat echt heel snel allemaal! Wat goed dat Jesse kan zitten!! Ja zo kunnen ze steeds meer he…voor je het weet gaan ze staan en rondlopen. Hoe oud was Jesse toen hij ging kruipen of doet hij dat nog niet? Dani kan nu van rug naar buik rollen. Terug lukt hem niet, soms per ongeluk. Ik merk aan hem dat hij heel graag wil bewegen als hij op zijn buik ligt. Af en toe trekt hij nu zijn kontje op en dan zijn knietjes een beetje gebogen, maar verder komt hij niet.

Wat betreft de slaapzak. Op zich gaat dat goed, maar ik heb hem nog steeds niet alle slaapjes in de slaapzak. Het is nu dat hij 2 slaapjes in de slaapzak doet en 2 slaapjes (middag en nacht) in de bakerdoek. Ik wil binnenkort beginnen met om de dag alle slaapjes overdag in de slaapzak en de andere dag wel in de bakerdoek 's middags. Ik wil voorkomen dat hij echt oververmoeid raakt, want dan is hij niet meer te genieten. 's nachts ga ik als laatste pas afbouwen. Hij draait nog niet in bed, ook niet met zijn slaapzak. Dus ik hoop dat ik het nog wel een paar weken kan volhouden.

kruipen doet hij nog niet hoor het is een beetje een luiwammez. Hij rolt op zijn zij dat vindt hij wel best en kan dan alles pakken.

Hij moet idd niet oververmoeid raken is voor jullie ook niet fijn. Ben je al met groentehapje begonnen?
Jesse vondt eerst de 8 maanden potjes heel lekker maar nu opeens moet hij ze niet meer… haaaa snap er echt niks van, want hij eet al vanaf 6 maanden de frisp potjes en daar zitten stukjes in. Hij vind de stukjes van Olvarit gewoon niet zo lekker denk

Liefs

Ik hoor dat wel vaker over Olvarit. Een vriendin van mij zei laatst dat haar kindje het ook niet lekker vond, omdat het zo droog was. Een ander merk (weet even niet welke) was veel smeuiger.

oh Jesse kruipt niet, haha ik weet ook niet zo goed wat ze eigenlijk ook doen op die leeftijd. Dochtertje van een vriendin is 9 maanden en die kruipt ook niet. rollen kan ze wel, maar doet ze ook niet heel vaak.

Ja ik ben sinds afgelopen weekend echt met fruit en groente begonnen. Daarvoor kreeg hij af en toe wat, maar ik merkte gewoon dat hij echt meer voeding nodig heeft. Nu krijgt hij 's ochtend fruitpotje (vanochtend had hij hem voor het eerst helemaal op) en hij krijgt 's avonds een groentepotje (halve tot nu toe). Ik heb het idee dat hij de groente lekkerder vindt dan het fruit. Misschien omdat het warm is. Bij de groente doet hij zijn mondje goed open en bij fruit moet ik het er soms echt inschuiven, haha. Alleen sperziebonen vindt hij niet. Wel trouwens sperziebonen met rijst en tomaat.

hihi ieder z’n eigen smaak
Wat goed dat hij al een heel potje op heeft!
Misschien moet ik dan maar even naar andere potjes kijken die wat smeuiger zijn…
Maar misschien een domme vraag, maar in de Olvarit potjes 8+ zit toch precies hetzelfde als de 6+ maar dan met stukjes?
Vanaf 12+ is het meer enzo…

Liefs

Het is trouwens heel makkelijk om zelf fruit en groentehapjes te maken en in te vriezen in blokjes… Zo kun je ook zelf bepalen hoeveel en hoe grote stukjes je erin laat…

Weet ik eigenlijk niet kikie, ik denk het wel. Misschien dat er ook wat andere producten inzitten die de darmpjes met 8 maanden weer beter aankunnen. Maar de stukjes is geloof in wel grote verschil.

Zelf maken kan inderdaad ook. Heb het zelf nog niet gedaan. Met fruit ga ik het misschien wel doen binnenkort, maar groentehapje in een potje vind ik toch wel erg makkelijk hoor, haha

Ik heb de nutrilon 1 een paar dagen gemegd met nutrilon 2. Gewoon van allebei drie schepjes, en toen de nutrilon 1 op was ben ik helemaal over gegaan op nutrilon 2, en geen enkel probleem mee gehad. Is de hypoallergeen ook van Nutrilon? Want dan kun je die ook gewoon mengen met standaart 2, zo kunnen de darmpjes langzaam wennen aan andere voeding.

Groetje Anouk

ja hoor je kan in één keer overstappen… niks mengen of per voeding. Ze merken er weinig of niks van… (hier tenminste) ik moest officieel nog een week nummer 1 en dan nummer 2 maar ben toen toch gelijk al overgestapt … zonder problemen. Nummer 3 slaan we over zie topic van sandra hierover.

potjes gebruik ik altijd olvarit … misschien wel idee om hier ook eens een andere merk te proberen … kan ik aanbiedingen langs gaan

De HA is inderdaad ook van Nutrilon. Misschien wel een goed idee om te mengen ja. HA is volgens mij nl lichter verteerbaar. Het zal dus best een omschakeling zijn voor hem.

Bij de groente en fruit heeft hij ook geen last van zijn darmen volgens mij. Al poept hij wel wat meer dan normaal.

Wil het best zelf maken maar werk gewoon 38 uur dus niet edht tijd voor… Met fruit doe ik het wel sooms in het weekend, maar vind een potje toch wel heel erg makkelijk

Wij slaan ook maar de 3 over dankzij Sandra Met overstappen van 1 naar 2 had hij geen last van krampjes…

Liefs

Je kan gerust in één keer van de nummer 1 naar de nummer 2 gaan zonder te mengen ofzo. Als je overstapt van het ene type naar het andere type is mengen wel aan te raden. Erik had ook HA, maar toen hij goed groente en fruit ging eten en ook een toetje kreeg, zijn we overgestapt op de standaard. Hij reageerde nergens allergisch op, dus vond het onzin om die (dure) HA te blijven gebruiken en dus vandaar de overstap naar de standaard.

En Erik krijgt Olvarit, AH eigen merk, Etos eigen merk, Friso…maar net wat er in de aanbieding is. Hij vindt het allemaal prima.

Groetjes!