Opvolgmelk of 1/2volle melk/ vit A of AD

We kregen van het CB te horen dat we Emma nu halfvolle melk mochten geven (ze is 11 maanden), maar nou vraag ik me af waarom er dan nog opvolgmelk is tot 18 maanden. Wat hebben jullie gedaan, halfvolle melk, of doorgegaan met de opvolgmelk.
Ook vraag ik me af of jullie vit D of vit AD tabletjes geven, ik weet niet goed welke ik moet nemen.

Groetjes,
Petra

petra je hebt een verkeerd email adres opgegeven. mail mij even op info@ikkeben.nl

Tja, ik geef nog steeds borstvoeding. Maar vitamine D geef ik nog aan beiden, de een is 3 jaar en de ander 8 mnd. Vitamine A hoef je echt niet extra te geven. Dat halen ze voldoende uit het voedsel.

Moet Vit. D zijn.

En ik zou zo’n kleintje geen tabletjes geven. Ik heb destijds het advies gehad om druppeltjes te geven. En dan de druppeltjes op waterbasis, niet op oliebasis. Zijn verkrijgbaar van Davitamon.

Groetekes, Sje

toen mijn twee jongens klein waren , had je die opvolgmelk nr 3 nog niet eens
dat hoef je niet te geven hoor , ik zie dat als geld klopperij
ik gaf ook gewoon half volle melk met druppels vit d!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Misschien een domme vraag, geeft iedereen vit D extra??
Heb ik nog nooit gedaan, ja toen ik borstvoeding gaf.
In opvolgmelk zit toch voldoende vit D? Of is dat alweer achterhaald?

ja maar als je na een jaar gewone melk geeft zit het er niet meer in , tenzij je opvolgmelk 3 geeft
daarvoor hoef je het inderdaad niet te geven

In opvolgmelk zit inderdaad voldoende, maar in gewone melk niet. Dan is tot ze 4 worden extra vit. D nodig.

Groetekes, Sje

Maar er word gezegt dat bij mooi weer en voldoende buitenkomen het lichaam zelf vit. D aanmaakt. Daarom geef ik met mooi weer de halve dosis, en met slecht weer wat ze nodig hebben.

Gr Sandra

ik gaf ook al snel half volle melk en idd druppels vitamine d,en die deed ik altijd bij het eerste hapje pap savonds na het avondmaal

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ik kan me niet echt herinneren tot waneer ik het gegeven heb hoor!!!
en wat ze er tegenwoordig over zeggen , ook geen idee
ik heb nog fluor tabletjes moeten geven en dat is ook niet meer
hoor het vanzelf wel tegen die tijd
vraag het anders even na bij het cb over de hoeveelheid!!