Hallo allemaal,
Wil even het een en ander kwijt en ook wat tips van jullie vragen.
We zijn net terug van een vakantie bij opa en oma die in een ander land wonen. Larissa is daar echt verwend geweest en heeft ook in 3 weken tijd veel vaardigheden opgedaan. Is van het kruipen al gaan staan overal tegen aan en een beetje vasthouden en lopen. Ook heeft ze daar zeer laat geslapen, omdat ze het gewoon te gezellig vond om te gaan slapen om half negen. Helaas wou ze ook niet meer zelf in bed slapen, maar moest ik haar vaak in slaap wiegen. Maar goed nu thuis leg ik haar wel eerst in bed en laat ik haar huilen, als ze echt overstuur is dan pak ik haar nog wel even op. Gister gewoon in bed gestopt, ging ze natuurlijk huilen, maar na nog geen 5 minuten was madam stil en sliep ze. Ga het gewoon aankijken hoe het nu de komende periode zal gaan, maar ga gewoon door met haar in bed te stopen en zelf in slaap te vallen toch?
Verder gaat Larissa nu ook het hele huis door met kruipen. En natuurlijk trekt ze kastdeuren open en zit overal aan. Ik probeer consequent te zijn en eerst te waarschuwen, gaat ze niet zelf weg, dan pak ik haar op en leg haar bij haar speelgoed neer. Maar ze gaat dan echt zo hard huilen, dat ik er soms gewoon van schrik . En dan twijfel ik of ik het wel goed doe.
Wat ik dus wil zeggen dus, dat naar mijn idee nu het echt opvoeden begint en ik daar heel weinig vanaf weet. Want als ik soms zo geiriteerd ben omdat ze weer naar de kast is gegaan en half heeft leeggehaald, dan begin te schreeuwen tegen haar waardoor ze ook weer begint te huilen en overstuur van raakt.
Mijn vraag aan jullie is ook, kennen jullie een goed boek over opvoeden van kindjes van deze leeftijd? of is het nog te vroeg hiervoor?
Ik hoor heel graag van jullie!!!
Bedankt,
Vartien
Our littel angel is Larissa