Opvoeden met twee talen

Hallo,

Ik en me vriend voeden onze zoon op met twee talen namelijk duits en nederlands, ik vind het best grappig hij praat nu duits en nederlands door elkaar en ook het zoontje van mijn vriendin begint er mee elke keer als hij hier is geweest kan hij weer een woordje duits er bij,

zijn er meer ouders hier die hun kinderen opvoeden met twee talen en wat is jullie ervaring hier mee, het lijkt me erg interessant om hier ervaring over uit te wisselen…

nog ff kort uitleg waarom wij hier voor hebben gekozen,

ik zelf ben in Duitsland geboren en duits is dus mijn moedertaal, mijn vader heeft vroeger altijd geprobeerd om mij de nederlandse taal bij te brengen maar als kind had ik daar geen behoefte aan, ik kon nederlands wel altijd verstaan alleen praten en schrijven kon ik het als kind niet…toen ik 12 was zijn ik en me moeder bij mijn vader gaan wonen in Nederland en toen moest ik de taal dus nog leren, ik voelde me op school net een klein kind die woordjes moest leren met afbeeldingen er bij maar het is me gelukt binnen in half jaar en aan mijn praten kun je niet horen, alleen als ik boos ben ga ik snel over op het duits, want ja het blijft toch mijn moedertaal.

ik vind het voor fabian erg belangrijk dat hij zowel nederlands als duits gaat leren nederlands omdat we in Nederland wonen natuurlijk en het duits omdat we in Duitsland nog familie hebben, mijn 5 zussen en 2 broers met hun gezinnen wonen er nog en die praten dus allen duits.

groetjes nessie

hoi Nessie,

Hier zijn al meer topics oves en volgens mij een nog niet zo lang geleden.
Kijk maar eens bij de zoekfunctie.
Misschien heb je er wat aan.

Trouwens knap hoor tweetalig opvoeden!!

Groetjes Gytha

Het is denk ik wel grappig om te horen dat hij in het Duits en Nederlands praat! Er is inderdaad een topic hierover geweest om een kind tweetalig op te voeden. Ik vind het in ieder geval dat een kind dan een stapje voor is op andere kinderen. Succes en houd vol, later hebben ze er super veel aan!!!

Hi ,

Ik probeer Luca ook twee-talig op te voeden . Laat bv alle dvd’s die hij kijkt in het engels af te spelen . Boekje van Dora lees ik bv alleen in het engels voor .