hihi humor !
Opvoedadvies gevraagd!
Hoi Tessie, echt wel herkenbaar! Jamie ging ook steeds in de kinderstoel staan. Ik heb nu een tuigje gehaald en dat in de kinderstoel geknoopt, kan ik hem in ieder geval vastzetten. Inmiddels doet hij de riempjes zelf al om als ik het een keer vergeet of niet nodig vind!
Als Jamie iets doet wat niet mag zet ik hem steevast zittend op de grond. Maakt niet uit waar. Hij is nu ook 1,5 jaar en weet dondersgoed dat als hij op de grond gezet wordt, dat hij iets verkeerd heeft gedaan. Echt blijven zitten doet ie niet, maar als ik hem heb weggezet gaat hij daarna wel vaak wat ander doen ipv verder te gaan met dat wat niet mag. Succes!
Liefs, Heleen
Hoi Helen,
Ja, zo doe ik het ook.
En idd blijft ze niet lang zitten/liggen maar gaat ze wel met wat anders verder en dat is de bedoeling.
En overal is een midden van de kamer!
Tessie
fijn om te lezen dat het er ook zo bij andere aan toe gaat!! Inderdaad gedeelde smart is halve smart!!! Luca leert al een beetje wat nee is, en het gaat steeds beter. Het was al vroeg een boefje, maar nu ben ik er ook wel eerder vanaf!!
Het begint nu inderdaad het opvoeden…
Sinds een paar dagen zetten we Joel met kinderstoel in de gang als hij gilt. Je wordt er horendol van en op een gegeven moment vonden we de maat vol. Gillen doet hij nu dus op de gang. Verder gaat het wel goed en ben ik nog steeds blij dat de box nog staat. Als hij daarin speelt, hoef ik even geen ogen op m’n rug te hebben.
Succes allemaal!
Groetjes, Mariëlle en Joël
Hier begint het gedonder pas echt goed, want er gaan er nu twee over de vloer en die helpen elkaar met ongein uit halen. Vandaag 20 keer bij de plant moeten weghalen, uiteindelijk maar de plant weggehaald. Toen waren de kastdeurtjes aan de beurt. Daar zitten klemmetjes op, maar als Jente hem openmaakt, kan Mika er met zijn handjes door en spullen uit de kast pakken. En ondertussen maar kijken of ik het wel in de gaten heb… Heel handig om met zijn tweetjes te zijn…
Als ik ze iets stouts zie doen, zeg ik ‘Mika nee!’ cq ‘Jente nee!’ en zet ze middenin de kamer. Inmiddels zijn we zo ver dat ze dan ook even ophouden met wat ze doen, me aankijken tot ik wegkijk en dan weer verder gaan. Maar uit ervaring met de oudste weet ik dat dat over een paar maanden ook beter gaat. Na twee keer nee en weghalen, gaan ze de derde keer in de box. Meestal met kort protest, daarna spelen ze rustig verder.
Onze oudste wist met 1.5 jaar redelijk goed wat hij wel en niet mocht, toen zijn we ook begonnen met time-outs als hij iets stouts deed. Bij hem werkte dat prima, maar ik moet nog zien of Jente daar ook van onder de indruk zal zijn. Zij heeft, zachtjes uitgedrukt, een stevig eigen willetje. Net als haar moeder
Ilse, mama van
Olaf (juli 2002)
Jente & Mika (augustus 2005)