Opvoed dilemma met 16mnd

Onze dochter van 16mnd is een pittige tante. Zij is ons eerste kindje.
Ik weet slecht hoe ver je kunt gaan met het straffen/ leren wat wel en niet mag… Zij vraagt erg veel aandacht binnenshuis, kan zich niet op eigen speelgoed concentreren. Loopt eigenlijk alleen te slopen en uit te dagen. Ik probeer consequent te zijn met nee zeggen, mijn stem wordt steeds harder. Ze kijkt je gewoon recht aan en gaat door. Krijgt ze een tik, (altijd gezegd, dat ik dat nooit zou doen, nou vergeet het !) dan lacht ze je uit.
Ze is erg slim, erg ver in haar ontwikkeling.
Afleiden met andere dingen lukt altijd maar heel kort. Eigenlijk is alles maar heel kort bij haar.Dat ongeduld heeft ze helaas van mij.
Ook buiten lopen is niet leuk, ze rent meteen de contra kant op en wordt op slag doof voor haar naam. Al deze dingen ontnemen mij de pret met haar. Het zal er wel bij horen , maar ik moet er nog mee leren omgaan.
Heeft iemand tips en of een soortgelijke ervaring. GRAAG!!!
Nog even positief, ze kan ook lief zijn. We liggen vaak met haar in een deuk omdat ze zo wijs is. Ze brabbelt er behoorlijk op los. Natuurlijk zijn we zielsdol op haar.
Ze begrijpt veel, maar als het op "nee"aankomt dan gaat ze uitdagen. Er bestaat niks anders dan haar eigen wil.

ik zou zowieso consequent en duidelijk blijven nee is nee en negeren hoe moeilijk dat ook is werkt soms echt als ze iets doet wat niet mag en je hebt haar gewaarschuwd haal je het weg zonder verder wat te zeggen als daar een driftbui op volgt so what laat maar gaan in alle redelijkheid, bij ons hielp het ook onze zoon af en toe met een luister cd bv jip en janneke of dikkie dik even alleen op zijn kamer te zetten niet voor straf maar om te leren zelf te spelen zo kon ik mijn dingetjes even doen ik vetel ook wel alles wat ik ga doen bv lucas mama gaat nu even en als ik klaar ben dan gaan we wat samen doen dat deed ik dan wel.
tja allemaal tips misschien heb je erniets aan ik hoop je toch geholpen te hebben succes en houd moed

Het is net of ik je verhaal heb geschreven…
Vermoeiend he? Ik kan alleen maar zeggen dat ik het zelf ook niet zo weet, vooral wat betreft het straffen. Onze zoon is wel iets ouder maar doet precies hetzelfde als jouw dochter. Iedereen zegt: blijf consequent en dat soort dingen, maar als je er zelf middenin zit, is het ineens niet meer zo makkelijk! Veel succes en geniet maar van de fijne/leuke dingen.
Groetjes, Mariëlle, Joël en Daniël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

De gang werkt hier heel goed. Mogen er weer vanaf als ze rustig zijn, sorry hebben gezegd en beloven het niet meer te doen. Als ze na 1 min toch weer aan de slag gaan, is de gang er ook weer.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

ook al lijkt het makkelijk gezegd consequent en volhouden het werpt zijn vruchten uiteindelijk wel af net zo goed als dat mijn oudste netjes steeds dankjewel moet zeggen of als hij zegt ik moet even dit of dat zeggen wij vraag het is gewoon na een maand stug volhouden vroeg hij laats mama mag ik een boterham en dan op zijn kindertaal toen dacht ik pfff al die moeite is ergens goed voor geweest.

Bedankt voor de tips. Maar het gaat om een meid van 1jr en 4mnd. Ze kan dus nog niet praten en is nog te klein om te weten wat ze fout doet. Op deze leeftijd kun je nog niet met een plek komen waar ze moeten zitten of staan als ze stout zijn geweest. Was het maar waar. Ze begrijpt wel veel maar we kunnen nog niet op die manier met haar communiceren.
Ik probeer consequent te zijn, dan klink ik als een grammafoonplaat die is blijven hangen. Dat is erg vermoeiend. Ik hoop graag op tips die meer passend zijn voor deze leeftijd. Verder is het gewoon volhouden en zo lief mogelijk voor haar zijn. Het is niet dat ze aandacht te kort komt.
Mensen zeggen dat het een fase is, maar jeetje wat duurt zo een fase lang zeg.

ik heb er zelf 1 van bijna 20 maanden rond lopen
Maar vanaf dat hij 1 jaar was begon het echten boeven werk jij zegt

quote:
Maar het gaat om een meid van 1jr en 4mnd. Ze kan dus nog niet praten en is nog te klein om te weten wat ze fout doet. Op deze leeftijd kun je nog niet met een plek komen waar ze moeten zitten of staan als ze stout zijn geweest.
Denk dat je je vergist hoor want ze snappen donders goed wat er bedoelt word Is bij mij dan het geval hoor Het is gewoon heel consequent en duidelijk blijven dat is zo belangrijk Anders neemt ze straks een loopje met je Hoe klein ze ook zijn Het is ook de leeftijd hoor om alles te testen soms word je er zoooooooooooooooo moe van Ik weet precies wat je mee maakt hahah ik heb er zelf twee Maar hou je been stijf echt hoor Succes

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

quote:
Krijgt ze een tik, (altijd gezegd, dat ik dat nooit zou doen, nou vergeet het !) dan lacht ze je uit. Ze is erg slim, erg ver in haar ontwikkeling. Er bestaat niks anders dan haar eigen wil.
De gang staat bij mij nog ver boven de tik, ook met 16 maanden. Consequent blijven is het beste, ook al lijkt het geen zoden aan de dijk te zetten, uiteindelijk zal het zich lonen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Ok, dan ga ik het proberen.
Bedankt voor de steun en tips.
Groetjes, Cindy en Lisa

quote:
Onze dochter van 16mnd is een pittige tante. Zij is ons eerste kindje. Ik weet slecht hoe ver je kunt gaan met het straffen/ leren wat wel en niet mag... Zij vraagt erg veel aandacht binnenshuis, kan zich niet op eigen speelgoed concentreren. Loopt eigenlijk alleen te slopen en uit te dagen.

Ja, ik ken dit wel. Met ons zoontje van bijna 20 mnd is dit ook zo. Als ik nee zeg dan begint hij te lachen en gaat dan gewoon door. Als het echt de spuigaten uitloopt dan zet ik hem even op de gang. Dit werkt momenteel wel bij hem. Het is wel moeilijk om dit vol tehouden maar ik ben er wel achter dat je dit gewoon moet doen wil je resultaat hebben, altans zo is het bij mij dan. Als hij dan straf heeft gehad dan komt hij bij mij en zegt dan heel erg lief: “mama lief” Hij kan dan, vind ik zelf, al heel goed praten voor zijn leeftijd. Dan wordt ik helemaal vertedert door wat hij gezegd heeft. Alleen de afgelopen dagen begint hij daar al mee als hij wat uithaald wat niet mag. Heel erg slim van hem omdat al van tevoren te zeggen. hahahahaha.

Groetjes Renate

ja ha ha zeg nooooooit ze zijn nog te klein om het te begrijpen of ze weet nog niet wat wel en niet mag hihihihi
trap er niet in hoor , want ze weten dondersgoed wat wel en niet kan
opvoeden gaat helaas niet vanzelf en het is veel (en vermoeiend) werk , en je bent er zeker tot hun 18de mee bezig , het is van hun kant een kwestie van uitproberen en die fase gaat over , mits ze weten waar ze aan toe zijn natuurlijk en dat moet jij ze leren ,en als ze dat weten (hihihi) komt het volgende dilemma en zo blijf je bezig , tja het is moeilijk maar de aanhouder wint (altijd)!!!
voorbeeld , ik had een loslopend konijn en de oudste (nu 10) was erg vlot met kruipen , dus zat ook erg vlot met zijn vingertjes overal aan , nou ik geloof dat ik hem honderd keer bij dat hok vandaan moest plukken , maar uiteindelijk liet hij het hok links liggen (hij gaf het op gelukkig pffff)
zelfde met keuken kastjes , daar mochten ze van mij niet in komen , maar dat is even werk ,steeds weghalen , weghalen , weghalen tot ze het doorhebben en toen deden ze het niet meer
dat zeg ik opvoeden is veel werk , sucses!!!

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 7 mnd

hoi hoi,
Ik herken echt alles Charissa is bijna 22 maanden en is ook al lang met dit gedrag bezig…
Ze loopt ook best ver voor in haar ontwikkeling, dus vond het ook best moeilijk om haar te straffen, het helpt wel…
Nu weer wat minder PEUTERPUBERTEIT. Dus ik zou gewoon doen wat je gevoel je zegt en als een tik nodig is gewoon doen ik weet zeker dat iedereen dit wel eens toepast.

Liefs en dikke kus brenda en charissa