Optrekken

Hoi allemaal,

Sinds deze week gaat Merel zelf zitten. Ze heeft een beetje moeite met de fysieke dingen omdat ze heel erg soepel is. Dus ik denk dat het ook nog wel ff gaat duren voordat ze zich op gaat trekken. Maar ik wil de box eigenlijk niet meer zo lang in de kamer hebben, ivm de ruimte. Alleen, waaraan kan ze zich dan optrekken? Waaraan trokken jullie kindjes zich vaak op? Aan de box of ook aan andere dingen/meubelstukken?

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Erik trok zich voor het eerst op in bed en daarna ook vaak in de box. Nu overal. Aan vensterbank, stoelen, tafeltjes, etc.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Seth deed het wel het eerst in de box, maar daarna volgde al snel de rest!
Hij kon zich overigens eerst optrekken en daarna pas zelf gaan zitten.
Hij trok zit gewoon op als hij op zijn buik lag. (Spierballen)
Liefs, Anne

Eva trok zichzelf eerst op in bed, maar daarna ook in de box. Nu eigenlijk al alles wat houvast geeft, dus aan een tafel, aan het tv-meubel, aan de boekenkast of aan je been. Wat bedoel je precies Natasja, dat Merel wat moeite heeft met fysieke dingetje omdat ze heel soepel is? Maar uiteindelijk gaat zij ook alles doen, je ziet wel dat ze nu ook gaat zitten, dus dat komt allemaal op haar eigen tempo! Voor je het weet, zul je zien dat Merel overal wil gaan staan! En Eva kan wel goed staan, maar ook nog niet alleen hoor en lopen doet zij ook nog niet. Komt vanzelf!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Toen ze 6 weken was moesten we met haar naar fysio ivm de nek. Toen gaf de fysio al aan dat ze heel soepel en flexibel is en dat ze daarom wat meer moeite kon krijgen met de fysieke (kracht) dingen. Hoofdje oprichten, kruipen, gaan zitten ed. Ik weet zeker dat het allemaal vanzelf wel komt, maar ik zit ff met de logge box in de woonkamer

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Joey trekt zich sinds een week ook op tot staan, en doet dat eigenlijk alleen nog in de box tot nu toe. Natuurlijk kunnen ze het zonder box ook wel leren, maar ik denk wel dat het moeilijker is bij bijvoorbeeld een tafel.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ik snap je punt wat betreft de ruimte en de box weg doen. ik zatmet precies hetzelfde! maar nu zie ik wel in, dat dat juist 1 van DE plekken zijn om zich te ontwikkelen. ik zou de box er dus NIET uit doen. het is een veilige plaats en ook voor jou erg makkelijk als je gewoon je eigen ding moet doen. daarbij leren ze heel veel in de box met staan en stapjes zetten (met houvast in het begin uiteraard)
ik heb m heel even weg gehad, een paar dagen maar kreeg gelijk spijt.
zou m dus gewoon laten staan en andere dingen in huis verplaatsen waardoor je meer ruimte hebt…zo hebben wij het ook opgelost, liever 1 van onze stoelen eruit of kastjes dan de box.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik zou de box zeker ook even laten staan Natasja, want dat is juist een plek waar Merel zich veilig op kan gaan trekken. Het is voor haar fijn om de spijlen vast te pakken, daar kan ze mooi haar handje omheen doen voor houvast. En dat is ook zo bij haar ledikantje. Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik zou zeggen: zet Merel lekker in de box en laat haar fijn oefenen! Als ze dan valt, valt ze ook op het boxkleed, of op de matras in haar bedje. Hou daar ook rekening mee, want in het begin was Eva best wel bang om te vallen. Daarom oefende zij vooral in haar zachte bedje. Hou je ons op de hoogte hoe het bij Merel lukt?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dani ging ook voor het eerst staan in de box en hij ging ook voor het eerst in de box rondjes lopen. Verder heeft hij in de box geleerd om als hij dan eenmaal staat ook weer te gaan zitten. Dus voor die ontwikkeling is het wel fijn om de box te hebben. Als ze zich eenmaal goed kunnen optrekken doen ze het overal (tafel, bank, bij een deur etc). Ik denk dat het wel moeilijk is voor die kleintjes om zich op te trekken aan de tafel etc als ze het nog nooit gedaan hebben. De spijlen van de box (of bedje) geven ze steun.

En wat goed van Merel dat ze zelf is gaan zitten deze week!!!

Ik denk dat ze aan de spijlen ook wat meer houvast hebben dan bijvoorbeeld aan een tafelblad, want daar moet je je hand weer heel anders voor gebruiken.

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Oké, we laten de box nog maar ff staan. Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Nou, ze probeert het hoor! Alleen, staat ze ongeveer in kleermakerzit op haar knieën. Wel grappig om te zien.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

Da’s het begin! Binnenkort staat ze, je zult het zien.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat goed dat ze zich kan optrekken. Tim deed het voor het eerst in zijn bed en daarna in de box. Niet veel later volgende kastjes, tafeltjes etc.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Echt optrekken lukt nog niet, maar ze doet in ieder geval een poging.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

He da’s goed zeg!
ga maar vast beginnen met je huis “merel veilig” te maken dan ;-D.
Groetjes

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers