Optrekken?

hallo,
ben ik weer,…
loek is nu 10 maanden,
hij kruipt nog niet… en trekt zich ook nog niet op tot staan, wanneer moeten ze dit ongeveer kunnen?
groet sophie

elk kindje doet het op eigen tempo. geen 1 kind is hetzelfde.
komt vanzelf het ene kindje is sneller als de andere. lieke heeft niet gekropen en ging ook later staan, maar liep en praatte wel weer heel snel!
Komt vanzelf joh.

groetjes gytha

Minke is een maandje ouder en gaat zich nu optrekken sinds een weekje. Kruipen gaat ook nog niet van een leien dakje, maar ze komt ( uiteindelijk…) wel overal .
Ik vertrouw maar op moeder natuur, ik ken immers echt geen een kindje dat niet kan lopen

Morgan kruipt en trekt zich op tot op haar knieen, maar ik heb dan ook begrepen dat zij erg snel is.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Jurian is morgen 10 maanden en doet het ook nog niet hoor… hij rolt alleen … en als je dan ook overal kom … waarom zou je dan gaan kruipen of staan?

haha miniboy…rico gaat ook op die manier de kamer (en zn bedje) door sinds gisteren, hij is nog steeds buikspier oefeningen aan het doen maar of t nu aanstalten is van echt gaan zitten vraag ik me af

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hier knieen optrekken en tijgeren en rollend zijn doel bereiken als die dan bij je is trekt ie zichzelf op tot op zijn knieen

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lindsey heeft ook absoluut nog niet de neiging om te gaan kruipen.
Ze wil wel staan maar dat is vooral als je d’r gewoon beet hebt, ze wil zich nog niet optrekken ofzo. Ze rolt alleen op d’r buikje en om terug te rollen op je rug ga je gewoon heel hard roepen totdat papa of mama je weer terugrolt.
De kleintjes hebben hier blijkbaar een behoorlijk eigen willetje in, dus wanneer ze er eenmaal achterkomen dat t toch wel makkelijker is om vooruit te komen krijgen ze het heus wel onder de knie (letterlijk en figuurlijk haha)

liefs,
Rinske

Hier draait hij rondjes omzich zelf heen en redelijk zelfstandig zitten.

Liefs

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

zitten is ie al 2 maanden aan het proberen hier maar komt nie veel van terecht
hij kan wel “zelfstandig” zitten op de bank met rugleuning, maar volgens mij wordt met echt zelfstandig zitten bedoelt, EN zelf gaan zitten EN niet omvallen als ze iets pakken enzo…dus gewoon dingen zittend kunnen doen en dat zie ik nog niet gebeuren met hem
maar goed rico is weer met andere dingen snel en al zou zelfs DAT niet zo zijn maakt het nog niet uit iedereen doet dingen op eigen tempo…geduld is een schone zaak toch dames?

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Erik wordt over een kleine vier weekjes één jaar en kruipt niet, trekt zich niet op en staat zeker nog niet. Hij bereikt al omrollend z’n doel en vindt dat natuurlijk allang best. Waarom dan kruipen? Het zal allemaal wel goedkomen ga ik van uit.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook nog steeds die buikspieroefeningen Inge En rollend en tijgerend heel de kamer door

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

bedankt meiden voor jullie reacties… ik hoef me dus geen zorgen te maken zo te lezen… fijn! haha… nou komt goed met onze kleintjes

Je hoeft je zeker geen zorgen te maken Sofie. De een is lichamelijk sneller, de ander praat eerder. En ze moeten niks, er zijn wel gemiddelde maar het is niet zo dat ze iets moeten op een bepaalde leeftij. Maar je moet maar denken als ze 2 jaar zijn kunnen ze allemaal hetzelfde. Zo niet dan moet je je pas druk maken, maar nu echt niet.

Tim is toen hij 9 maanden was ineens veel dingen gaan doen. Vlak nadat hij 9 maanden was is hij gaan tijgeren. En nog geen 2 weken later ging hij echt kruipen. Al vrij snel daarna ging hij zich in de box optrekken zodat hij stond in de box. En toen hij dat eenmaal doorhad ging hij zich overal aan optrekken. Nu ook gewoon tegen een muur of deur. Ook loopt hij rondjes in zijn box, maar nog niet snel.

Maar goed dit zegt echt helemaal niks. Wie weet duurt het nu nog wel een hele tijd voordat hij gaat lopen. Ook zegt hij nog geen woordjes, dus wie weet is hij daar weer langzamer in. Je weet het toch niet, we moeten ze maar lekker hun gang laten gaan. En ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen manier.

Lekker genieten en voor je het weet kruipt of loopt hij de hele kamer door.

Groetjes,
Sandra

Pff in het begin vergeleek ik Joey steed met andere kindjes, en was dan vaak bang dat Joey niet snel genoeg was, maar ik ben er nu wel achter dat alles vanzelf komt. Joey kan nu omrollen en weer terug, en zelf zitten gaat ook heel redelijk, al valt hij nog wel eens achterover. Als hij dan een beetje steun geeft van een kussen of de rugleuking zit hij ook zo weer rechtop, en zo niet roept hij mij wel en mag ik helpen
En om zich te verplaatsen, ik weet niet hoe hij het doet, want rollend is het zeker niet, maar soms ligt hij ineens een eindje verder, en dat doet hij volgens mij door te schuiven. Ach het komt allemaal vanzelf, geen kind is het zelfde

Groetje Anouk