Opstandige peuter!

Pfff… Ik ben normaal helemaal niet klagerig, kan altijd vrij veel hebben, en het gaat me niet snel mal genoeg. Maar de laatste dagen zit het me echt tot daar waar het maar kan zitten!
Dochterlief (lief?) is al dagen, en ook wel een ruime week gewoon niet te genieten. Zit slecht in haar veel, huilt veel, jammert om alles, en wil vooral niet wat wij willen.
Met name eten en slapen gaan gewoon superslecht. Eten is nooit een probleem geweest, maar nu maakt ze het gewoon echt te bont. Vanavond nog ging het hele bord spagettie over de tafel! frustratie
Ook het naar bed brengen en in slaap vallen belsaat tegenwoordig wel gewoon een uur! Ik zie gewoon echt tegen het laatste stukje van de dag op! Toch niet best!
En wat het is? Ik kan er slecht achter komen.

Wie sleept me deze fase door, en kan me geruststellen dat het echt weer over gaat??

Groetjes Manderijn.

Waarschijnlijk gewoon aan het puberen, totaal niet leuk Gaat weer over zijn fases. Hier wel tenminste. (tot nu toe)

Liefs Michelle

Wat betreft het slapen doen wij hier totaal niet moeilijk. Wij zitten hier even in een fase dat onze oudste nog net niet zonder middagslaapje kan maar als we haar wel laten slapen dan is ze 's avonds tot erg laat wakker. Als we haar eerder wakker maken is ze niet te genieten dus ook geen optie!
We laten haar gewoon als ze echt vervelend word wel slapen en dan als ze 's avonds in bed ligt horen we haar nog kletsen en spelen tot een uur of half 9/ 9 uur. Prima toch! Ze valt altijd vanzelf in slaap. Heb wel geprobeerd er steeds heen te gaan zeggen dat ze moet slapen hoor, maar het is gewoon een verloren strijd, dus we maken er geen werk meer van. De jongste word er nietvwakker van, wij hebben een rustig avondje en zijn speelt lekker tot ze in slaap valt. Helemaal prima zo!

Groetjes

Ik wou dat ze ging zitten te spelen, dan deed ik er ook niet moeilijk over! Helaas heeft ze er andere manieren voor… Gillen razen en tieren. Haar zelf zo overstuur razen dat ze er kortademig van wordt, dat het zweet haar uit breekt, dat ze met haar voeten tegen de deur aan schopt! Ik ken mijn lieve peuter dan echt niet hoor! Ze trekt haar luier uit, laat haar plas lopen, dat soort dingen. Rustig op de bank zitten is er dus niet bij!
Ik kan het best allemaal voor komen, maar dat kan alleen als ze haar zin krijgt. Dat gaat me gewoon te mal. Kind is 3 en behoort te luisteren!
Haar juf merkt de verandering ook, maar daar zijn het toch nog de ‘vreemde ogen’ die er voor zorgen dat ze zich wat inhoudt!

Belonen voor goed gedrag doen we, maar alle negatieve gedrag kunnen we gewoon niet steeds maar negeren. Haar broertje heeft de leeftijd dat hij alles over neemt, en begint dus ook met de gil en raas partijen als hij een nee te horen krijgt!

Toegeven is vaak de makkelijkste weg, maar dan zijn we op den duur gewoon verder van huis, en dat zal de bedoeling ook niet zijn

Groetjes Manderijn.

Het hoort er helaas bij en gaat wel weer over. Maar dat wil je niet horen Hier hebben we het ook een tijdje gehad. Merel ging ook gillen, krijsen en de hele mikmak… We hebben haar zelfs 's-avonds een keer buiten gezet met dikke jas en laarzen aan. Zo van: ‘ga daar maar ff afkoelen’ Maar dat werkte natuurlijk niet en ze was ook met een halve minuut weer binnen. Echt tips heb ik niet voor je. Wij merken wel dat als we er nadien over praten, er wel uit komt wat er was en dat we het haar dan uit kunnen leggen. Over eten doe ik niet moeilijk. Slapen moet ze wel gewoon. Wij staan niet toe dat ze de hele buurt wakker krijst. Hier was het probleem ook de speen. Ze was een paar weken van de speen af, maar wilde daarom 's-middags niet meer slapen en was 's-ochtends vroeg wakker. Te vroeg voor haar doen. Nu gaat ze zonder speen slapen en als ze dan om 6 uur 's-ochtends wakker wordt, krijgt ze de speen en gaat ze weer slapen. Ook als ze 's-middags nog even wil slapen, krijgt ze de speen. Sindsdien is het weer een stuk gezelliger hier in huis. Het is echt niet de ideale oplossing en we zijn ook niet zo blij dat ze soms weer een speen heeft, maar het brengt wel rust.

Groetjes Natasja

Gezellig he zijn die fases? Slaapt ze nog in de middag? Dan zou je kunnen proberen om dat slaapje eraf te halen. dan heeft ze 's avonds waarschijnlijk simpelweg de energie niet meer om een strijd te gaan voeren. Dat hielp hier destijds met Rens wel. Heeft wel een week geduurd voordat hij er aan gewend was en ik moest hem af en toe echt wakker houden maar 's avonds was er geen gedoe meer. Wellicht zit ze nu in de overgangsfase naar geen slaapje meer nodig hebbben.
En ja het gaat echt weer over. Rens kan ook echt een draak zijn maar die is nu weer een engeltje hoor. Maar het vergt wel wel van je als ze zo zijn, ik kan er altijd slecht tegen.

groetjes Ramona

Ze slaapt de ene keer nog wel, en soms ook gerust een paar dagen niet.
En als ze niet slaapt maakt het voor de avonden eigenlijk niet zo véél uit. Het is ook niet dat ze niet moe is, maar gewoon dwars en opstandig. Uitproberen. Kijken wat ze allemaal kan bedenken om mij weer boven té krijgen.
Ik ga,dan met opzet niet. Laat mijn vriend dan vaak gaan, dan schakelt ze even over en gaat verder met hem het zijn dan ook nog van die slimme vlerken!

Gisteren wou ze na het eten heel graag een blokje om, maar dat had ze gewoon echt niet verdiend,en hebben we dus ook niet gedaan. Ze was erg kwaad, maar ik dacht alleen maar; voet bij stuk houden, consequent zijn!
Ik hoop dat dit niet véél langer duurt,want ik kan er inderdaad erg slecht tegen!

Groetjes Manderijn.

Heb je wel uitgelegd waarom je geen stukje om bent gegaan? Dat wil ook nog wel eens helpen. En een beloningssysteem. Dylano heeft laatst een tijdje gehad dat hij ook uit zijn bed kwam, was niet lang hoor meestal tussen 7 en kwart over 7 maar als je er al een hele dag vanaf 6 uur op hebt zitten met hem dan baal je er wel van.

Ik heb gezegd als jij netjes in je bed blijft en lief gaat slapen dan mag je morgen thomas de trein op mijn laptop kijken aangezien hij dat maar zeer zelden mocht was dat een feest natuurlijk. Sindsdien gaat het hier weer goed ook zonder thomas op de laptop kijken

Liefs Michelle

Ja hoor, dat wist ze heel goed waarom we geen blokje meer om konden. Maar goed, ze wou wel!
Een beloningsysteem wil ik bewust niet. Ze hoeft geen dingen te verdienen door te luisteren. Een keer niet luisteren is prima hoor, ik bedoel het zijn kinderen, maar bedtijd is bedtijd, en daar hoeven geen dingen tegen over te staan!

Ik ben vandaag lekker de hele dag weg geweest, nu net thuis. Even afstand! Morgen met frisse moed weer beginnen, en hopen dat deze fase snel voorbij is!

Groetjes Manderijn.