Hallo allemaal,
Ik ben gewoon even benieuwd hoe laat jullie opstaan 's ochtends. Mijn ventje is 11 maanden en komt strikt om 6 uur, herkenbaar?
Daarbij vraag ik me af of het te maken heeft met teveel slapen overdag. Hij slaapt 's ochtends en 's middags nog 2 uur. Wanneer is bij jullie het ochtendslaapje komen te vervallen?
Bedankt
groeten Estelle
Opstaan en ochtendslaapje
Hoi,
Bij ons is het ochtend slaapje zo rond haar 1e verjaardag er af gegaan. Ik denk, diep graven, zo rond 14 maanden, dat het er helemaal af was. Ze ging hierdoor 's middags langer slapen. Maar dan heb je wel de ochtend voor jezelf en de kleine om uitstapjes te maken, boodschappen te doen of om op visite te gaan. ik vond het heerlijk. "s morgens werd ze om 8 uur wakker en eigenlijk nog steeds. Het ene kindje is vroeg wakker en het andere later. Hoe laat gaat je mannetje 's avonds naar bed?
Je kan het ook een keer proberen. Wordt je kindje erg hangerig of vervelend dan weet je dat het er nog niet aan toe is en dan de volgende dag gewoon weer twee slaapjes. Meestal geven ze het zelf wel aan.
Bedankt voor de reactie. Hij gaat rond 19.30 naar bed.
Ik probeer wel eens het ochtendslaapje te verlaten. Maar rond 9.00 wordt hij echt hangerig en moe dus dat lukt (nog) niet.
Het middagslaapje pas rond 15.00 laten doen lijkt me wat dicht tegen de avond op, niet?
Mijn zoontje wordt deze week 1 jaar en normaal moet ik hem om 07.30 wakker maken om mijn dochter naar school te brengen en dan gaat hij rond 09.30 uur weer slapen, meestal tot 11.45, dan doet hij 's middags nog een slaapje van 15.30 tot 17.00 en normaal gaat hij dan rond 19.00 in bad en rond 19.30 naar bed en slaapt hij vrij snel.
Nu is het vakantie dus dan zijn de tijden wat anders, maar hij slaapt dan 's ochtends ook tot 10.00/10.30 uur, dus meestal doet hij dan alleen 's middags een slaapje afhankelijk van hoe het uitkomt en hoe moe hij is.
Pffff, dat slapen is me wat.
In het weekend, als wij een beetje willen uitslapen,
is hij vroeg wakker,
en door de week, als hij om 7:15 naar de oppas gaat,
slaapt hij als het even kan om 7:00 nog.
Behalve gister en vandaag: inderdaad ook zo ongeveer 6 uur.
Overdag slaapt hij momenteel meestal maar 1 a anderhalf uur,
maar er zijn dagen dat hij het weer inhaalt: dan slaapt hij wel
4 a 5 uur overdeelt over de dag.
Of te wel: geen pijl op te trekken bij ons ventje…
M.

thije is ook 11 maanden en ook om 6 uur wakker! Vroeg he… kan er nog steeds niet aan wennen, maar goed, het is niet anders. Hij doet ook nog 2 slaapjes van ongeveer 2 uur per keer. Ik zou het ook heerlijk vinden als hij 1 slaapje zou doen, misschien moet ik het eens proberen.
Nu zijn we net terug van vakantie en is hij erg pieperig in de avond en snachts… dus is zijn ritme een beetje weg, hij slaapt sochtends wat langer. Als alles weer normaal is ga ik het uitproberen!
Hey,
Ik denk dat je vanzelf wel merkt aan die kleine wanneer je het ochtendslaapje kunt laten vallen. Je merkt nu nog dat je m sochtends niet kunt ophouden … op een gegeven moment wordt ie vanzelf later moe. En een kind ophouden terwijl ie eigenlijk moe is…dat is voor jou zeker geen pretje!!!
Persoonlijk sta ik dan liever om 6 uur op. (maar dat is natuurlijk geheel aan jou!!!)
Ik ken het van het kinderdagverblijf…het komt echt vanzelf goed!!! Je merkt het vanzelf aan die kleine!
Succes!!!
Iris
Hoihoi,
Ik denk ook dat je het vanzelf merkt.
Job is om 6 uur meestal wakker en krijgt om half 7 zn fles en gaat daarna ook weer zn bed in.
Meestal slaapt ie dan nog tot een uur of 9.
Maar Job is ook nog geen 7 maand.
Ik kan wel merken als ie sochtends een keer niet wil slapen ik dan de rest van de dag een heel vervelend kind heb.
Liefs maaike
wij staan om 8 uur op.
Lieke is 14 maanden en slaapt van 13.00 tot 16.00
en gaat dan weer om 20.00 naar bed.
Met het jaar ging het ochtend slaapje eraf.
Vanaf deze week slaapt ze ook ooit weer smorgen’s van 11.00 tot 12.00 en smiddags van 15.00 tot 16.30 blijkbaar heeft ze het weer even nodig.
Je merkt het vanzelf wanneer er een slaapje vanaf kan, geven ze zelf wel aan.
groetjes Gytha

hallo
mijn zoontje van tien manden slaapt ook nog twee keer.
hij wordt om 7:30 wakker en gaat dat rond 11:00/11:30 naar bed tot 13:00 en s’middags van 15:30/16:00 tot half zes
daarna vanaf 19:30/20:00 tot sóchtends
mag van mij ook wel wat minder maar hij heeft het gewoon echt nodig
groetjes patricia
Rond 14 maanden sprongetje Gytha dus het kan kloppen dat ze even een ander slaapritme heeft.
Groetekes, Sje