Opruimen ....... waar moet ik beginnen

We wonen hier nu 6 jaar en langzamerhand raken de kasten, laatjes, de zolder de schuur enz. enz overvol en ik wil eens ergens gaan beginnen met puinruimen.
Ik kom wel eens bij mensen thuis en daar lijkt het op een modelwoning uit een tijdschrift zo netjes, nergens rommeltjes heerlijk, dat geeft rust.
Ik ben heel slecht in weggooien van spulletjes en denk altijd oh dat kan ik nog wel eens ergens voor gebruiken.
Hoe doen jullie dat? ik weet echt niet hoe ik moet beginnen, ik heb 2 weken geleden de kast onder de trap opgeruimd maar het kwam er op neer dat alles eruit ging en toen alles er weer in maar dan netjes en gesorteerd, ik had bijna niets weggegooid maar inmiddels is het weer gaos in die kast.
Ik wordt er zo onrustig van, ik zou nu mooi even de tijd hebben om er aan te gaan beginnen.
Iets wegdoen doet z’n pijn … snappen jullie dat?
Er is hier ook een kringloopwinkel in het dorp en we hebben een kledingbak en ik zal spullen uit de schuur ed naar het grofvuil moeten gaan brengen.
Hebben jullie een regeltje van 2 jaar niet aangeraakt is weg ofzo?

Groetjes

Hier is het sowieso nooit grote rommel want ik hou het goed bij, maar in de loop der jaren groeiden de kasten ook wel dicht omdat ik ook slecht ben in weggooien.

Ik had me voorgenomen, zodra de jongste naar school ging, om heel het huis van boven naar beneden binnenstebuiten te keren.
Heb ik in etappes gedaan, paar ochtenden in de week, paar maanden aan een stuki, en dan elke keer met lunchtijd stoppen. Anders word je gillend gek.

Ik had geen regeltje van “2 jaar niet aangeraakt, dus het kan weg”, want dan kan er best een hoop weg terwijl er ook nog zat bruikbaar is, maar dingen die ik al tig jaren bewaarde onder het motto “niet per se nodig, maar je weet maar nooit” die heb ik wel weggedaan.

En ik moet zeggen, ik heb er nog niks van gemist! Ik heb overigens ook niet zomaar dingen weggegooid. Veel spullen kon ik anderen blij mee maken, school was blij met dingen die ze voor bijv. knutselen konden gebruiken (zoals een zak vol met schelpen bijv.), kleding in de kledingcontainer, etc.

Ik denk dat je pas een goed begin kunt maken als je sterk bent om dingen weg te doen die het stempel “je weet maar nooit” hebben. En zodra je eenmaal begint met wegdoen, gaat het steeds makkelijker. Krijg je de smaak te pakken en heb je straks weer ruimte in je kasten.

Groetekes, Sje

Haha nou wij zijn dus zulke mensen van een modelwoning Op het speelgoed van Sylvie nu na dan
Wij gooien echt alles wat we niet meer gebruiken meteen weg. Niet pas na 2 jaar, maar echt meteen zodra we denken/weten dat gebruiken we gewoon niet meer. Ik heb er ook nooit moeite mee gehad, want ik hecht veel meer waarde aan een opgeruimd huis dan aan prulletjes die ik ooit eens heb gekocht. Maar dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik denk dat het ook wel mee speelt dat het in het huis van mijn ouders altijd een gigantische bende was (7 kids). Daar ergerde ik mij aan.
Als ik eens een kast ga uitmestten dan zet ik mijn verstand op nul, dit gaat weg en dit en dit en dit. Als ik er bij na zou gaan denken zou ik misschien ook wel gaan twijfelen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Hier precies zelfde, haha
Moet zeggen dat het vooral manlief is hier die alles wil bewaren.
Maar de laatste tijd weet ik hem steeds beter te overtuigen om dingen weg te doen. (of ik doe - heel gemeen - op donderdagochtend voordat de vuilnis komt een hoop weg in de container, zodat t zeker weten niet meer terugkomt. Dan deel ik hem dat 'smiddags mee. Is ie wel ff saggo, maar dat gaat wel weer over hahaha)

Het beste kan je echt kamer voor kamer beginnen. Ik ben zelf altijd zo chaotisch, zie ik hier wat liggen ruim ik dat op, kom ik onderweg wat anders tegen en ga ik daar weer mee aan de slag… tja dat werkt dus NIET.
Maar een paar weken geleden de woonkamer aangepakt. Bureau met computer verplaatst naar de slaapkamer. Niet zo gezellig als 1 van ons achter de computer zit, maar HEERLIJK wat een ruimte nu!!
En zaterdag heb ik de schuur aangepakt. Maar daar is niet zoveel van weggegooid vooral een kwestie van stapelen eigenlijk, maar wel écht nodig. Opeens passen er weer 2 grote & 2 kleine fietsen in + een trekker, skelter en nog een extra kast die dan weer uit de gang kwam

WOWW de zon geeft energie! Hahahahh ben de laatste tijd echt opruimerig.
Heel het huis wordt gerestyled.
Nu alleen boven nog. (Zucht… maar daar zie ik wel tegenop, maar moet echt gebeuren. Dochter heeft behang van de muur getrokken, en moet toch een beetje meisjesachtig ingericht worden, want nu is het echt nog de oude kamer van broer. En ze zal binnenkort toch in een groot bed moeten nu het klimmen steeds sneller gaat)

Manlief doet de tuin… maar daar is ie voorlopig ook nog niet mee klaar

Ik ben ook erg slecht in weggoien, dus laat ik dat mijn man doen…
Ik zoek eerst mijn spullen uit met emotionele waarde, en de rest gooit mijn man weg. Hij beslist ook of het naar de kringloop gaat of naar het grofvuil, ik kan het gewoon echt niet.

We houden het bij, eens per 3 maanden gaan we alle kamers en kasten af. In een week tijd, iedere avond een kamer of een kast. Eigenlijk zijn we er dan zo door heen…

Met kleding beslis ik wat weg kan en wat niet, ik doe namelijk de was ( mijn man is kleurenblind…) Alles wat niet meer past gaat gelijk in een tas en die breng ik eens per week naar zo’n kledingbak. Ik loop er toch langs als ik naar de bus loop…

Maar alsnog hebben wij absoluut geen modelwoing waar alles netjes op zijn plaats staat hoor, daar zijn we ook geen types voor. Ik vind het heerlijk om een huis binnen te komen waar je ziet dat er geleefd word, dat er nog afwas staat of post ligt of zo. Klinkt misschien vreemd, maar dat vind ik heerlijk…
Wel respect voor iedereen die zijn huis zo netjes kan houden hoor!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

leuk om de reactie te lezen en zo snel hahah
weet je wat hier ook zo irritant is dat wij onze spullen altijd op de eettafel gooien als we thuis komen, post krant tassen sleutels telefoon enz. enz. en als we dan gaan eten schuif ik alles aan de kant om de tafel te dekken.
Ik heb ik de kast ook heel veel glazen staan die we nooit gebruiken zal ik die gewoon weggooien ? daar gaan we weer twijfel twijfel het liefst zou ik ze in een doos doen en op zolder zetten voor als we een keer een groot feest hebben maar wanneer hahahahah geen idee
Het begin zal moeilijk zijn maar dan wordt het makkelijker denk ik, als ik de smaak te pakken krijg.
We hebben in die trapkast bv ook een flessenrek staan met wijn … jaren oud want wij drinken het niet, het komt uit kerstpakketten en omdat ik niet weet of het nog drinkbaar is en niet voor schut wil staan bij de visite koop ik steeds nieuwe wijn … ook weggooien dan maar?

en die schur opruimen ken ik ook hahahahahah beetje stapelen en dan lijkt het wer netjes maar er is niets opgeruimt/weggedaan.

Vazen lekker weggooien joh, bewaar je er 1 of 2 voor als je eens een paar bossen bloemen hebt.
Wijn kun je misschien nog weggeven aan iemand die het wel drinkt? Ik geloof niet dat die slecht wordt hoor, al staat er een houdbaarheidsdatum op. Hoe ouder hoe beter was het toch?

Dat spullen op de tafel gooien herken ik ook wel maar krijg het er niet uit helaas.

Hahaha van die modelwoning droom ik ook al jaren maar denk dat dat r nooit van zal komen…
Ach… in een huis moet geleefd worden

Ik zou zeggen 1 kamer of kast per keer. Stapeltjes maken (zeker houden, twijfel, weggeven, weggooien) Maar is moeilijk als je dat niet kan doen. Mijn man is een verzamelaar, maar ik hou van weggooien, dus 1 keer in de zoveel tijd zet ik een doos voor zijn neus. Zo van; Ik wil dit weggooien; kijk even of je het nog wil hebben! Daar heeft hij dan geen zin in! Hahahah en dan kan ik het weggooien hihihihih! Fijn! Ik hou ook van organiseren. Mijn huis is geen modelhuis, het is een Afrikaans huis, met z’n gebreken, maar ik weet precies waar ik alles kan vinden (behalve mijn man’s kast, hij is niet zo van organiseren helaas) En hou er van als alles op z’n plek ligt! Heerlijk!

Haha okee ons huis is dan toch niet een modelwoning, want je kan zeker weten wel zien dat er geleefd word
Maar het is altijd wel heel netjes. Kranten spit ik meteen door zodra ze door de bus vallen en direct erna in de oud papier doos. Post lees ik ook direct en meteen opruimen. Sleutels hangen bij ons in een sleutelkastje in de gang.
Dat werkt echt Je loopt er namelijk langs, dus geen moeite om hem op te hangen
En wat die glazen betreft. Wij hadden de kast ook bom en bomvol staan met glazen die we echt nooit gebruiken. Ik heb gewoon de glazen gepakt die we echt nooit gebruiken en heb ze gewoon in de glasbak gegooid. We hebben er nu nog steeds zat voor als er veel visite komt Dus we hadden echt veel voordat ik ze heb weggegooid
Tsja en je kan ze wel naar een rommelmarkt doen of weggeven of weet ik veel, maar ik ken niemand die toen glaze wilde hebben en ik zou ook niet weten waar hier een rommelmarkt ofzo is, dus vandaar de glasbak

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

hahaha vlokje, ik ken het ! ik ben nie zo van de opruim en manlief is van het ras ’ hamster’ die ken ook altijd alles nog gebruiken …zucht…

advies: is inderdaad 1 kamer tegelijk…
begin gewoon ergens, maakt nie uit waar…
ga eerst ff naar de winkel voor een rol vuilniszakken, da’s altijd mijn eerste aktie… en dan ga ik gewoon alles uit de kast halen…
ga ik dit nog gebruiken? als ik denk ja…denk ik, hoelang ist geleden dat ik dit gebruikt heb, meer dan een jaar geleden, hoppa weg…
of de vraag ? hoevaak heb ik het in het afgelopen jaar, gezien en gebruikt…
niet vaak, hoppa weg !

vuilnisbakzak dicht, en in de bak buiten, (voordat manlief die zak ontdekt, want die trekt gerust weer iets eruit) … vaak als hij de tuin gaat leeghalen voor het voorjaar, want daar moet bij ons ook een aanhanger aan te pas komen… begin ik met de woonkamer, hoppa alles meteen in die aanhanger… !!!
gisteren heb ik de achtertuin leeggehaald, ik lever nooit me papier in, da vergeet ik ,dus ik heb ongeveer 5 zakken met karton uit de tuin gevist, en dan wens ik altijd dat ik een opgeruimt karakter had, maar ja da’s nu eenmaal nie zo, dan maar 2 keer per jaar met me rol vuilnisbakzakken door de kiet !!!

de schuur heb ik gisteren opengemaakt, en snel dichtgedaan, ik kon niet eens over de drempel, dus die moet echt wachten op de aanhanger… zucht

Pippy is geboren 17.07.2009

oh oho ohh, wat lachen zeg … de drempel niet eens overkomen in de schuur, zo herkenbaar.
Ik heb vandaag de keuken opgeruimd, zijn jullie trots op me.
1,5 vuilniszak bende.
Ik moet niet te fanatiek worden want de kliko wordt pas volgende week vrijdag geleegd en is nu al tot de helft vol hahahahahaha
morgen moet de trapkast er aan gaan geloven, dat wordt pas echt leuk, maar het kan ook zomaar dat ik die kast snel weer dicht doe hahahahahaha als ik door de bomen het bos niet meer zie.

Groetjes
Oh ja ik zag dat de keukenlastjes ook wel een schoonmaakbeurt kunnen gebruiken maar dat komt wel als het hele huis is opgeruimd.

Haha, ik zag inderdaad dat bij ons de keukenkastjes ook wel eens een beurt kunnen gebruiken

Eens even kijken wanneer ik dat ga doen, pff… want ik ben blij als ik even zit 's avonds!

Liefs, Anne

waar moet je beginnen?? ehh bij mij hahaha

nee hoor ik ben deze week ook flink aan de slag geweest (met 1 hand haha) de berging stond vol met bewaarspullen van knutslewerken tot aan rekeningen van 10 jaar geleden (uiteraard betaald haha) tot aan kleding en schoenen zolder is nu vrijwel leeg op een zonnebank en fitnesaapparaat na (iemand intresse in een gratis zonnebank?? of niet te dure fitnesapparaat??)

kamer voor kamer doos voor doos en je komt er wel

before you judge me, try hard to love me

mijn man heeft ook een fitnesapparaat op zolder staan en doet er al jaren niets meer mee.
Zo gaat dat he.
Ken je die reclames op TV van die geweldige buikspier bankjes en apparaten … hoeveel zullen er daar wel niet van op de nelderlandese zolders staan ? hahahahaah
Ik vrees heeeeeeeel veel.

Ik ben vanmorgen ook eens de zolder opgedoken. Ik heb alle kleren van de jongens die ze niet meer passen en dragen in grote vuilniszakken gedaan, mijn zwangerschapskleding ook en de kleding die ik eerst droeg voordat ik zoveel ben afgevallen. Daarnaast oud speelgoed in de zakken gedaan en wat babyspul zoals de tummytub, drijfmatje, badstoeltje etc. Loopautootje en dubbele buggy van Koolstra erbij gezet en alles aan mijn vader meegegeven voor een gezin wat hij kent die echt helemaal niks hebben. Ze hebben nu één jongetje en ze is 22 weken zwanger van de tweede.
Ik heb alleen één doos babykleertjes bewaard, zit te veel emotie bij. Voelt wel goed en er kwam ineens weer een zolder tevoorschijn .

Ik heb alles opgeruimd toen ik aan de anti-depressiva zat, toen interesseerde het me toch niet Ik ben van mezelf namelijk ook een echte verzamelaar… nou ja, een moeilijk weggooier… Ik had ook Nikki’s kleding uitgezocht en in stapeltjes gelegd van wat weg kon (weggeven of verkopen) en wat ik wilde houden… nu kwam ik dus die stapeltjes weer tegen en ging ze doorkijken en ja hoor, ik dacht bij elke kledingstuk: Waarom doe ik dit eigenlijk weg? Dus dat is gelijk naar de kledingcontainer gebracht ipv het te bewaren voor de rommelmarkt op de braderie in juni