Oproep drie minuten stilte in heel Europa

Oproep drie minuten stilte in heel Europa

Uitgegeven: 1 januari 2005 18:32
Laatst gewijzigd: 1 januari 2005 18:34

BRUSSEL - Nederland roept als vorig voorzitter van de Europese Unie samen met het huidige Luxemburgse voorzitterschap op tot drie minuten stilte op woensdag in alle lidstaten van de Europese Unie, om de slachtoffers van de ramp in Azië te herdenken en solidair te zijn met de getroffen landen.

Ook hebben zij alle EU-lidstaten gevraagd de vlaggen overal halfstok te hangen. De drie minuten stilte zijn gepland om 12.00 uur lokale tijd in alle lidstaten.

© ANP

Liefs Tries

Kom IK weer aan hoor…

Goed, ik zal wel mensen tegen de borst stuiten nu, maar ik denk ook zonder die 3 minuten stilte veel aan de mensen in Azie.
Ik vind het echt verschrikkelijk, afgrijselijk wat daar gebeurd is en nog steeds gebeurd.
Maar wat help ik die mensen in Azie er nou mee als ik 3 minuten stil ben en aan ze denk???
Oké, voor het solidariteits gevoel is het goed. Dat vat ik nog wel.
Maar niemand kan mij wijs maken dat de personen in Azie die hun familie’s en vrienden verloren hebben, geholpen zijn met deze 3 minuten (ik denk trouwens vaker aan ze dan 3 minuten per dag hoor, laat dat duidelijk zijn).

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. Tries, dit is dus niet tegen jou gericht hoor! Gewoon in het algemeen eigenlijk.

Gewijzigd door - Bieb op 03 Jan 2005 00:14:03

Snap dat dit niet tegen mij is, en al was dat wel ieder zijn mening!

maar ik vind wel uit meedeleven dat iedereen tegelijk even aan deze ramp mag denken…

Ik vind dat het een steuntje is tuurlijk helpt het niet… maar als we een dierbare zijn verloren of we zitten in de put kan het ook een steun in de rug zijn met het idee dat er mensen zijn die aan je denken!

maar dat is mij mening en gevoel!

Tries

Liefs Tries

Ja, daar heb je wel gelijk in.
Daarom schreef ik ook dat het wat betreft solidariteitsgevoel wel goed zit als je dat doet.

Maar ik bedoel: je brengt niet iemands kind ermee terug. Door 3 minuten stil te zijn (om een voorbeeldje te noemen…)
Ik bedoel dat je concreet dus helemaal niks doet behalve 3 minuten stil zijn.
En ik denk er dus al vaker aan dan die 3 minuten per dag.

Nou ja, zo ongeveer bedoelde ik het.
Komt misschien wel verkeerd over, maar weet niet hoe ik het anders moet omschrijven…

Gewijzigd door - Bieb op 03 Jan 2005 09:11:32

Dat zou mooi zijn