Oppas zoeken

Mervin zijn rooster is op verzoek van hogerhand omgegooid. Ze hebben plannen met hem in de nabije toekomst. Werkte hij eerst di, wo, do, vr en za wordt het nu ma, di, wo, do en om de week de vrij of za. Dus ik gisteren het kdv gebeld en morgan kan per 1-5 op maandag ipv vrijdag naar het kdv. Dus om de week moeten we op vrijdatg een oppas hebben. Mervin wil kijken of zijn ma dat om de week kan en wil doen, maar zo niet wil ik een vaste oppas voor morgan op de vrijdag van 8.00 tot 14.00. Maar hoe kunnen we dat het beste aanpakken. We willen geen gastouder omdat we ook al met het kdv zitten en we niet dubbel vergoed krijgen. Dus we betalen uit eigen zak. Wat zou je dan moeten betalen, waar vind je zo iemand, waar adverteer je. We willen wel iemand die een VOG kan overleggen natuurlijk en desnoods laat ik hem nog een keer natrekken. Maar waar begin je.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 13 Apr 2011 13:26:20

Ik weet niet of ik zo snel een advertentie zou zetten. Ook al kunnen mensen vanalles laten zien. Kan je niet een advertentie zetten op je werk of bij je man op het werk (dan is het tenminste via via). Je hebt toch vaak intranet. Misschien kan je het vragen aan een thuisblijfmoeder, verdient zij er een kleinigheid bij. Misschien op school vragen.

Een vreemde in huis en vooral bij je kind, vind ik eng. Ik vind maar 1 ding belangrijk en dat is dat diegene te vertrouwen is. Papieren of scholing vind ik niet interressant en het is mooi als iemand ehbo heeft, maar dat heb ik zelf ook niet. Als je een thuisblijfmoeder of via via vraagt, dan zullen ze vast niet aan de eisen voldoen, waaraan ze moeten voldoen tegenwoordig. Het is maar net of je dat belangrijk vind.

Hoop voor je dat je iemand vind.

Groeten Delmira

Nee dat vinden wij ook niet echt belangrijk, daarom gaan we ook niet meteen voor de gastouder, mede omdat ze daarom ook duurder zijn. Maar wat jij zegt ik wil ook niet iedereen in huis halen. Ik weet dat ik vroeger zelf voor de zaterdag een vaste oppas had. Een studente was dat en ik was dol op haar en zij op mij. En dat is dus eigenlijk wat ik zoek. Iemand waar morgan mee overweg kan en zij/ hij met morgan en waar ik op kan vertrouwen.

Groetjes,

Michèle

Ik weet dat het heel lastig is. Ik wilde een oppas hebben voor af en toe als we weggingen in de avond of in het weekend. Maar wij komen oorspronkelijk hier niet vandaan en kennen niet vreselijk veel mensen, omdat onze zoon nog niet op school zit. Dat heeft ook wel even geduurd voordat ik iemand had. Die ik ook echt vertrouwde ook als Daan nog niet op bed lag.

Daarom zou het fijn zijn om via via iemand te krijgen, maar als het op korte termijn al moet is dat lastig. En misschien een buurvrouw ofzo?

Meer ideeen heb ik ook niet!

nou liever niet mijn buuf, das er zo een als je haar binnen laat gaat ze niet meer weg en morgan moet echt niks van haar hebben. En anders misschien maar toch een gastouder voor die paar uurtjes. En misschien kan mijn schoonmoeder toch hoor.

Groetjes,

Michèle

Zit je in de buurt van een MBO, HBO of Uni? Misschien zijn er studentes die iets met kinderen hebben (vanuit de opleiding) waar je iets mee kan! Leraren zijn vaak ook wel goed in het uitzoeken welke meer geschikt zijn voor een bepaald iets. Zo hadden we bij ons op school een contactbureau waar mensen zich melde die extra zorg of assistentie nodig hadden (ik deed verpleegkunde) was een leuk zakcentje extra, ik heb d’r veel aan gehad, maar het is in A’dam. Zou als ik jou was gewoon rondvragen

Biedt het kdv geen flexibele opvang?

Misschien kan ze op de vrijdagochtend naar een speelzaal? Laten brengen en ophalen door haar oma? Maar ja, de meeste speelzalen zullen wel een wachtlijst hebben…

Tja ik heb destijds met mijn zoontje wel een advertentie gezet omdat we zo omhoog zaten met 1 dag per week… (andere oppas had t opeens laten afweten… en oma’s waren hier geen optie)
Wel op een soort van regionale marktplaats zeg maar dat scheelt al iets natuurlijk, maar dan nog is het maar afwachten wat voor reacties je krijgt.

Eerst een heleboel meisjes van 15/16 jaar… hmm ja sorry maar daar vertrouw ik mijn kind niet aan toe.
Toen kreeg ik een reactie waar het eigenlijk meteen mee klikte, en na een tijdje heen en weer mailen bleek het mijn achterbuurvrouw te zijn!

Dat was toen een hele mooie oplossing

Overigens was het wel oppassen bij haar thuis hoor. Ik vind t niks om een ander in mijn huis te hebben als ik er zelf niet ben!

Nou mijn schoonmoeder begon gelijk ja maar die dag is eigenlijk voor je neefje en moet ik vrijhouden want zijn moeders rooster is nog niet altijd bekend. blabla bla. Maar ze wilde het wel doen en dan sleepte ze morgan wel mee daarheen en kon ik bij mijn zwager en schoonzus mijn kind ophalen. Dat doen we dus ff niet. 1 ik wil niet dat ze met morgan sjouwt om gezondheidsredenen. Morgan is zwaarder dan je denkt en dan die buggy die ze tram in en uit moet tillen en 2 NO WAY dat ik mijn schoonzus en zwager wil zien.

Ik heb nu mijn ma gepolst dus dat wacht ik even af en anders inderdaad een advertentie plaatsten of kijken of ik een baan kan vinden waar in te schipperen is. Maar ja ik probeer nu even flexibel te blijven natuurlijk.

Groetjes,

Michèle

quote:
We willen geen gastouder omdat we ook al met het kdv zitten en we niet dubbel vergoed krijgen. Dus we betalen uit eigen zak. Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 13 Apr 2011 13:26:20

Ik neem aan dat je hierbij de kinderopvangtoeslag bedoelt, of niet? Ik heb voor de gein onze aanvraag eens aangepast en kindercentrum en gastouderopvang ingevuld en je krijgt voor beide een vergoeding. Wel het percentage horend bij het inkomen, maar je krijgt het wel vergoed.

Groetjes Natasja

[img]http://lb1f.lilypie.com/aMWNp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Hmm oke kringeldingetje dat maakt die optie zeker een mogelijkheid. Nu alleen een gastouder vinden die het geen probleem vind dat ze maar 2 dagen per maand komt. Nadeel is alleen ik weet niet hoe ik met me werk kom te zitten. Ik bedoel zo lang ik nog thuis zit heb ik geen opvang nodig, dan kan ik domweg 1 dag in de week niet solliciteren. Maar goed daar is ook wel weer een mouw aan te passen. Maar die optie is dan weer open. Dank je voor de tip.

En mijn mamma had misschien de oplossing. De vrouw van de beste vriend van mijn stiefvader heeft ook altijd oppaskindjes gehad maar op het moment heeft ze even geen kindjes. Dus die ga ik binnenkort even bellen. Ze werkt alleen niet via een GB maar misschien kan Mer zijn werk dan wat bijdragen. Per slot van rekening hebben we op hun verzoek alles omgegooid.

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 14 Apr 2011 19:28:15

ja ik zou het ook eens proberen bij een school in de buurt of vraag aan de meiden van het kdv waar hun hun opleiding hebben gedaan,misschien vind je daar een lieve oppas die ook werkervaring opdoet, en met verstand van zaken op jullie kindje kan passen

Pippy is geboren 17.07.2009

Ik weet ook niet wat het minimaal aantal uren is wat je per week moet afnemen bij een GOB. Ik weet dat je bij ons KDV minimaal 1 dag in de week moet afnemen.

Groetjes Natasja

[img]http://lb1f.lilypie.com/aMWNp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />